Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT3 RS -08 - "BTG: 7,56,48"
<<   1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43   >>
21 besök senaste veckan (293325 totalt)
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Fina grejer, den andra var fin men detta är den sanna rejsporschen thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Grattis Pär thumbs up

DU måste ha turbon kvar om inget annat för at plocka motorn och lägga den i den nya (Arghhh blev nerslaggen av en blixt från Porsche gudarna...)

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



Vad kan man säga mer än thumbs up .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
JohanSo
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 275





Vilken bil! Grattis!

_________________
Johan Sollenberg

Ducati Monster
GMC K1500
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Dock misstänker jag att det spårar ut med den här i stil med den förra om inte nu så lite senare..

Säg inte så!
Jag har ju intalat mig själv att denna bilen är komplett, klar...färdigmasserad..


Fastlane skrev:
..detta är den sanna rejsporschen thumbs up

Ja, det är i alla fall min förhoppning..



VincentM skrev:
Grattis Pär thumbs up

DU måste ha turbon kvar om inget annat för at plocka motorn och lägga den i den nya (Arghhh blev nerslaggen av en blixt från Porsche gudarna...)

Hej Vincent!
Ja, det är inte utan att man känner sig lite som en turbo-svikare..



Cyberdennis skrev:
Vad kan man säga mer än thumbs up .

JohanSo skrev:
Vilken bil! Grattis!

Tack!

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Fett nice
Det är inte många bilar här på sidan man skulle vilja ha men det här är en av dom.
VIT = race, så det förpliktigar

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



mcburn4ever skrev:
Jag har ju intalat mig själv att denna bilen är komplett, klar...färdigmasserad..






Nu ljuger du för dej själv

Den är riktigt grym thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Jag hade väl fått lite förhandstips, men FY TUSAN VA LÄCKER DEN ÄR - grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Grattis till en riktigt fin bil. thumbs up
Håller med om Supramannens lista, cup-läpp och gt2-krängare samt hjulinställning sen funkar dom riktigt bra.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Härligt, du köpte en färdig med dekaler thumbs up !
Grattis.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Seb
Visby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 111



Gratulerar till en kanonfin bil! Hoppas vi ses på banorna!

mvh Sebbe

_________________
-Sebastian Stein-

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



Grattis

vilken underbar bil... thumbs up man kan ju bara drömma... hhmm ..sälja huset kanske

hoppas man får se den live på nån banträff..fast vi e nog inte på samma träffar

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
LUX skrev:
Det är inte många bilar här på sidan man skulle vilja ha men det här är en av dom.

hehe med den komentaren blir man ju en aning nyfiken på hur det ser ut i ditt garage..



Michael Bäck skrev:
Nu ljuger du för dej själv

Det gör jag INTE!



Morty skrev:
Jag hade väl fått lite förhandstips, men FY TUSAN VA LÄCKER DEN ÄR - grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tjenar Mårten!
Nu kom jag precis på vad jag glömt skicka till Tony..



triss skrev:
Grattis till en riktigt fin bil. thumbs up
Håller med om Supramannens lista, cup-läpp och gt2-krängare samt hjulinställning sen funkar dom riktigt bra.

Som sagt, cup-läpp har suttit på bilen. Pga höjden blev det bara flisor av den inne i depån på SPA i höstas.
Krängare visste jag inte att man skulle byta..
Hjulinställning är helt nyligen gjort enligt Mantheys ringensetup.
Bilen är givetvis även invägd.

Finns inget att göra..bara tanka.. thumbs up

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Härligt, du köpte en färdig med dekaler thumbs up !

Kändes enklare så.. ;-)
Men..finns nog lite att göra i alla fall, skulle jag tro..



Seb skrev:
Gratulerar till en kanonfin bil! Hoppas vi ses på banorna!

Tack! Absolut!!


auditsq skrev:
hoppas man får se den live på nån banträff..fast vi e nog inte på samma träffar

Det vet man aldrig..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



mcburn4ever skrev:

Som sagt, cup-läpp har suttit på bilen. Pga höjden blev det bara flisor av den inne i depån på SPA i höstas.
Krängare visste jag inte att man skulle byta..
Hjulinställning är helt nyligen gjort enligt Mantheys ringensetup.
Bilen är givetvis även invägd.

Finns inget att göra..bara tanka.. thumbs up


Byter man till gt2-krängaren så slipper man den understyrning som den har tendenser till annars. Detta tillsammans med lite aggressivare vinkel på vingen gör den lätt överstyrd i långsamma kurvor och lätt understyrd i snabba, precis som man vill ha det. thumbs up

Visst blir den lite lägre med cup-läppen, men att det bara skulle bli flisor av den har jag svårt att tro. Den är ju tillverkad av en relativt mjuk plast och böjer sig bara om man kör på något, sedan återfår den sin form. Möjligtvis med lite skrapmärken.
Jag har kört med cup-läppen hela sommaren och har aldrig varit något problem, inte ens vid farthinder.
Dessutom är den billig så om den mot förmodan skulle gå sönder så är det inte så dyrt att byta, tar dessutom inte mer än 2min.
Jag har 3st extra liggande i garaget.

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



triss skrev:
mcburn4ever skrev:

Som sagt, cup-läpp har suttit på bilen. Pga höjden blev det bara flisor av den inne i depån på SPA i höstas.
Krängare visste jag inte att man skulle byta..
Hjulinställning är helt nyligen gjort enligt Mantheys ringensetup.
Bilen är givetvis även invägd.

Finns inget att göra..bara tanka.. thumbs up


Byter man till gt2-krängaren så slipper man den understyrning som den har tendenser till annars. Detta tillsammans med lite aggressivare vinkel på vingen gör den lätt överstyrd i långsamma kurvor och lätt understyrd i snabba, precis som man vill ha det. thumbs up

Visst blir den lite lägre med cup-läppen, men att det bara skulle bli flisor av den har jag svårt att tro. Den är ju tillverkad av en relativt mjuk plast och böjer sig bara om man kör på något, sedan återfår den sin form. Möjligtvis med lite skrapmärken.
Jag har kört med cup-läppen hela sommaren och har aldrig varit något problem, inte ens vid farthinder.
Dessutom är den billig så om den mot förmodan skulle gå sönder så är det inte så dyrt att byta, tar dessutom inte mer än 2min.
Jag har 3st extra liggande i garaget.


+ 1

Så mycket lägre är ju inte Cup läppen och om det gått i flisor måste det vart nån glasfibre historia

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
triss skrev:
Byter man till gt2-krängaren så slipper man den understyrning som den har tendenser till annars. Detta tillsammans med lite aggressivare vinkel på vingen gör den lätt överstyrd i långsamma kurvor och lätt understyrd i snabba, precis som man vill ha det. thumbs up

Visst blir den lite lägre med cup-läppen, men att det bara skulle bli flisor av den har jag svårt att tro. Den är ju tillverkad av en relativt mjuk plast och böjer sig bara om man kör på något, sedan återfår den sin form. Möjligtvis med lite skrapmärken.
Jag har kört med cup-läppen hela sommaren och har aldrig varit något problem, inte ens vid farthinder.
Dessutom är den billig så om den mot förmodan skulle gå sönder så är det inte så dyrt att byta, tar dessutom inte mer än 2min.
Jag har 3st extra liggande i garaget.


Förstår om du har 3st i garaget..man får väl just 3st cup till samma pris som en vanlig..
Skall ge GT2-krängaruppgraderingen en liten funderare..
Det är alltså 997 GT2? Nåt art.nr?

Missade en sak..
13hk och 20 Nm extra...för typ 20 papp plus moms..
Förre ägaren sa bara att det inte märktes ett skit, men att det kändes skönt att ha det gjort..
Totalt galet!


Denna läppen var det som satt på..
http://shop.fvd.de/de/en/Porsche-0/997_GT3-141-34/-/2008/item/item_det . . . .

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41694

Forumägare
Forumägare

Ska bli väldigt väldigt kul o höra lite reflektioner senare i år när du vart ut o provat den på lite banor hur du ser plus o minus mot förra Porschen din.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Pär, behåll org läppen, dels får den vara hel och fin och du slipper byta hela tiden, men framför allt så vet jag ju att du gillar att köra på olika banor och variera lite, kör du cup läppen så blir det ju lite tråkigt i längden att ligga och harva på Mantorp och Gotland förevigt

Krängaren hade jag isf bytt lite in i säsongen så du har något att jämnföra med.

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



FVD avgassystem med lite mustigare ljud kan man tänka.



och Så här ser det ut när det är uppvärmt


_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



[quote="mcburn4ever"]
triss skrev:


Missade en sak..
13hk och 20 Nm extra...för typ 20 papp plus moms..
Förre ägaren sa bara att det inte märktes ett skit, men att det kändes skönt att ha det gjort..
Totalt galet!



Ja, det är dyrt med sugmotors hk!
Trust me, I know....

Vad det gäller uppdateringar så är jag nog inne på samma linje som din bastu kompis (ni ä bara kompisar va ), kör bilen på bana och "lär" dig bilen först. Den är helt garanterat potent i det skick den är och precis som Narin säger så är det bra att ha en referens när man byter grejor.
No offence till dig Pär men personligen så tror jag att det är väldigt få ägarna till GT3RS som utnyttjar bilens kapaciteten till 90%. Testa en säsong eller en halv och bestäm dig sen om du känner att det krävs uppdateringar.

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche GT3 RS -08 - "BTG: 7,56,48"
<<   1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43   >>
21 besök senaste veckan (293325 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande