Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT ClubSport -00
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (14977 totalt)
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332


Trådstartare
Då är turbo och stötdämpare renoverade efter konstens alla regler. Bilen är även genomgången/servad, besiktigad och klar för säsongen. thumbs up Tack Dennis på Ace som slitit med kärran hela vintern!

Premiären på Mantorp i lördags genomfördes under mycket lugna förhållande. Ville "känna in" bilen ordentligt. Hade dessutom gatdäck och standardstolar i. Shit va' man saknar skalstolar när man är van vid det.

Nu skall det skruvas lite båge, stolar, R-däck mm och sedan är planen att köra på Anderstorp den 10 maj på kvällsträningen.

Av tävlingsambitionerna att köra roadsport blir det inget i år. Måste peta i lite slantar i spargrisen efter alla renoveringar så får vi se till kommande år. Kommer dock att vara hängivet fan till Micke, Per och Ulrich i TT-maffian. Hoppas även kunna heja på plats vid något tillfälle under säsongen. Kör snyggt grabbar!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



TTBörje skrev:


Premiären på Mantorp i lördags genomfördes under mycket lugna förhållande.


Då var allt som vanligt då

Vi ses kanske på Anderstorp med BMW SC? Gott att kärran är igång igen thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Gott att höra att den rullar igen! thumbs up

Oh vad jag blir körasugen när jag läser ditt inlägg!

_________________
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332


Trådstartare
Nu har jag plockat i det mesta av racerutstyrseln. Skall bara in med en stol och byta däck. Sedan blir det träningskväll på Anderstorp på torsdag om bara vädret är OK. Kom dit och kör Ulrich (och andra med vagnbok)!

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Bjuder på en bild som är trevlig för att vara på en Audi Det finns fler från Lewan men då bilderna ligger på BMWCS hemsida kändes det lite knepigt med massa långsamma ådisar i galleriet



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Bjuder på en bild som är trevlig för att vara på en Audi Det finns fler från Lewan men då bilderna ligger på BMWCS hemsida kändes det lite knepigt med massa långsamma ådisar i galleriet




Rackans! Påkommen i bild med blinkers påslagen.

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332


Trådstartare
Allt började så bra igår eftermiddag. Gled iväg vid tretiden mot Anderstorp. Regnade lite men klarnade upp efter hand. Solsken när man kom fram till banan. Trevlig personal och intressanta bilar. Lastade ur, kollade bultar och ringtryck mm.
Dags för första stinten. Kommer ut bakom en BMW och två Porschar. Kör ett uppvärmningsvarv under vilket BMWn och ena Porschen passeras. Sedan trissas tempot upp. Hänger på andra Porschen genom de doserade, snabba kurvorna, ut på rakan.... PAAATOFFFF - en tryckslang hoppar (igen).
Rullar sakta genom karusellen och in i depån. Försöker meka lite själv. Lönlöst.....
Tänker fula ord och beslutar mig för att åka hem igen. Åker på måfå genom Anderstorp samhälle och ser att det lyser på en bilverkstad så sent på kvällen. Smyger in och träffar på Ronny. Jodå visst kan han fixa det. Han/vi (jag håller lampan) mekar gott och väl i en timme sedan har Ronny fixat slangen och lämnat livstids garanti på jobbet. Vi gör upp affären, jag tackar och bugar och ser att det är 15 min kvar av kvällsträningen. Full fart tillbaka till banan. Struntar t.o.m. i att lasta ur utan drar bara på hjälmen och kommer ut på banan med 10 min kvar av träningen. På långa rakan kommer samma Porsche jag försökt hänga på tidigare. Med kalla däck var det dock bara att glömma att hålla hans racetempo.

Min vana trogen stängde jag dock banan och åkte hem med hel bil. Faktiskt rätt nöjd med kvällen.

Vill verkligen tacka och framhålla Ronny på TLA Bil & Service AB/Autoexperten. Entusiastisk, trevlig, kunnig, sympatisk mm mm. Vänd er till honom om ni behöver hjälp i Anderstorp! thumbs up

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Roligt med såna små solskenshistorier, man har själv en del såna i bakfickan som tur är för visst har man en del surdegar bakom sig oxå!

Vi ses i backspegeln (din eller min) på Mossen nästa månad misstänker jag.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Roligt med såna små solskenshistorier, man har själv en del såna i bakfickan som tur är för visst har man en del surdegar bakom sig oxå!

Vi ses i backspegeln (din eller min) på Mossen nästa månad misstänker jag.


Visst är det lite krävande ibland att hålla igång entusiastbilar (av olika slag). Framför allt om man inte är jätteduktig på att meka själv. Men det är det trots allt värt när man får köra lite.

Visst ses vi på Mossen. Backspeglarna funkar men ses gärna i depån också.

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi TT ClubSport -00
<<   1, 2, 3
6 besök senaste veckan (14977 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande