Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix? | << 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14 >> 2 besök senaste veckan (119187 totalt) |
börjar med att säga grattis till ett riktigt rått & manligt bygge
Om jag tolkar bilden rätt så är bara ett rör för luft & resten är avgasrör/grenrör kors & tvärs?! Ingen turbomössa heller antar jag?! Börja med att linda alla rör & kräng på en mössa. Det hjälpte sjukt mycket i min bil & trots att jag varit ute & kört med bilen så kan man lägga näven på mössan utan att bränna sig _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Corvetterna har luftutslapp i framskarmarna och dessa verkar funka fint efter att man rensat bort Vapour tank och spolartank som fabriken monterat dar och som effektivt dampar genomstromningen..
Vad tror du om att oppna opp den ovre delen av torpedvaggen och slappa ut varmluft genom vindrutetorkar galleriet? For att radda huven kan ju varmeskoldar av aluminium kanske vara en en bra grej. Du har mycket avgasror i det dar motorrummet.. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
[quote="Boinkers"]Ta ut varmluften genom framskärmarna?
Jo det är säkert ett väldigt bra alternativ, har däremot störst problem vid långsam körning att värmen stiger i motorrummet så huven blir sladdrig och pneumatikslangar vill nästan på att smälta Så jag skulle vilja ventilera uppåt också, men skärm ventilering skulle ju vara ett bra alternativ som extra vent senare! _________________ Christian Lindén |
||||
Tack! Jo det är väldigt mycket avgasrör under huven så det blir VARMT Jo jag ska försöka linda alla rör men det går ju flera rullar så det blir ju svindyrt Turbomössa kanske man kan hitta en beg med lite tur! _________________ Christian Lindén |
||||
Mycket bra förslag ska kika på det! Det är egentligen galler för friskluftsintag till värmepaket men nu används det inte alls då jag bara har ett litet race värmepaket. _________________ Christian Lindén |
||||
Utan att jag egentligen vet.. Ar inte en "Turbomossa" av samma material som en vanlig svetsduk? Bara arr kopa hem lite asbetstrad sa kan flickvannen sy mossor till bade turbo och ror.. Eller sa haftar man ihop med RF klammer. Kanske en "Pettson" losning, men billigt. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
Jag har fortfarande varmepaket i Corvetten men jag behover aldrig ha varmen pa sedan motor och avgasror alltid ser till att det ar varmt och gott i bilen. Dock ar ju flakten bra att ha. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
Hehe jo det skulle helt säkert fungera _________________ Christian Lindén |
||||
Det kan jag tänka mig, speciellt corvetter är ju rätt kända för att vara varma Eftersom att jag ska regga för gata så måste jag nog ha värmepaket även om jag kanske inte kommer att köra så mycket värme _________________ Christian Lindén |
||||
Sen finns det ju massor att göra på undersidan, att se till att all luft som kommer in fram verkligen går igenom kylaren och sen förvinner ut ur motorummet så effektivt som möjligt (tätt nedåt bak till motorbalken åtminstone för minska baktryck för kylaren). Ut på sidorna och ner i tunneln fungerar. Karossformen ger ju inga tydliga lågtryckszoner på huven och det blir snyggare utan hål och scoop. Men iofs sidorna är rätt stilrena som de är nu, att våldta framskärmarna kan ju kännas sådär, men det kan nog gå att göra mindre fult. |
||||
http://www.imagewheels.co.uk/pages/w
Så fett du vill till i sammanhanget rimlig (nåja) peng _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||
Joakim Skagerlind skall sälja sina OZ futura Du finner honom på facebook (har du inte facebook så kan du PM:a dina kontaktuppgifter så kan jag skicka meddelande till honom och be han kontakta dig). Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Tack för tipset ska kolla med honom på fejan _________________ Christian Lindén |
||||
Helt okay priser ändå för att vara nya, hittar man inte beg så blir det nog att kika på något sånt där! Någon som handlat därifrån och vet vad frakten på 4 fälgar kan gå på och brukar det funka bra? _________________ Christian Lindén |
||||
Butterfly har väl handlat med Image tidigare, det kan vara värt att prata med honom.
Någon engelsman upplevde problem med Image Wheels för ett tag sedan men annars har jag bara hört positiva saker. Jag är också sugen... ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Kanske går att få paketpris _________________ Christian Lindén |
||||
Någon som har erfarenhet av dom här hjulen? http://www.gand.nu/sv/gtr-d/3084-rot
Är dom lätta och starka eller är det skräp? _________________ Christian Lindén |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix? | << 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14 >> 2 besök senaste veckan (119187 totalt) |