Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix?
<<   1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14   >>
2 besök senaste veckan (119187 totalt)
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



börjar med att säga grattis till ett riktigt rått & manligt bygge



Om jag tolkar bilden rätt så är bara ett rör för luft & resten är avgasrör/grenrör kors & tvärs?! Ingen turbomössa heller antar jag?!

Börja med att linda alla rör & kräng på en mössa. Det hjälpte sjukt mycket i min bil & trots att jag varit ute & kört med bilen så kan man lägga näven på mössan utan att bränna sig thumbs up

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Corvetterna har luftutslapp i framskarmarna och dessa verkar funka fint efter att man rensat bort Vapour tank och spolartank som fabriken monterat dar och som effektivt dampar genomstromningen..

Vad tror du om att oppna opp den ovre delen av torpedvaggen och slappa ut varmluft genom vindrutetorkar galleriet?

For att radda huven kan ju varmeskoldar av aluminium kanske vara en en bra grej.

Du har mycket avgasror i det dar motorrummet..

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3379



Blir det inte en horibel insugstemp utan IC?

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
[quote="Boinkers"]Ta ut varmluften genom framskärmarna?

Jo det är säkert ett väldigt bra alternativ, har däremot störst problem vid långsam körning att värmen stiger i motorrummet så huven blir sladdrig och pneumatikslangar vill nästan på att smälta Så jag skulle vilja ventilera uppåt också, men skärm ventilering skulle ju vara ett bra alternativ som extra vent senare!

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
barre skrev:
börjar med att säga grattis till ett riktigt rått & manligt bygge

Om jag tolkar bilden rätt så är bara ett rör för luft & resten är avgasrör/grenrör kors & tvärs?! Ingen turbomössa heller antar jag?!

Börja med att linda alla rör & kräng på en mössa. Det hjälpte sjukt mycket i min bil & trots att jag varit ute & kört med bilen så kan man lägga näven på mössan utan att bränna sig thumbs up


Tack! Jo det är väldigt mycket avgasrör under huven så det blir VARMT Jo jag ska försöka linda alla rör men det går ju flera rullar så det blir ju svindyrt Turbomössa kanske man kan hitta en beg med lite tur!

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Ricky Berg skrev:
Corvetterna har luftutslapp i framskarmarna och dessa verkar funka fint efter att man rensat bort Vapour tank och spolartank som fabriken monterat dar och som effektivt dampar genomstromningen..

Vad tror du om att oppna opp den ovre delen av torpedvaggen och slappa ut varmluft genom vindrutetorkar galleriet?

For att radda huven kan ju varmeskoldar av aluminium kanske vara en en bra grej.

Du har mycket avgasror i det dar motorrummet..


Mycket bra förslag ska kika på det! Det är egentligen galler för friskluftsintag till värmepaket men nu används det inte alls då jag bara har ett litet race värmepaket.

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Jovani skrev:
Blir det inte en horibel insugstemp utan IC?


Blir inte så extremt varmt, kör bara ca 0.6bar laddtryck!

_________________
Christian Lindén
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Christian Lindén skrev:

Turbomössa kanske man kan hitta en beg med lite tur!


Utan att jag egentligen vet.. Ar inte en "Turbomossa" av samma material som en vanlig svetsduk?

Bara arr kopa hem lite asbetstrad sa kan flickvannen sy mossor till bade turbo och ror..

Eller sa haftar man ihop med RF klammer.

Kanske en "Pettson" losning, men billigt.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Christian Lindén skrev:

Mycket bra förslag ska kika på det! Det är egentligen galler för friskluftsintag till värmepaket men nu används det inte alls då jag bara har ett litet race värmepaket.


Jag har fortfarande varmepaket i Corvetten men jag behover aldrig ha varmen pa sedan motor och avgasror alltid ser till att det ar varmt och gott i bilen.

Dock ar ju flakten bra att ha.

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Ricky Berg skrev:
Christian Lindén skrev:

Turbomössa kanske man kan hitta en beg med lite tur!


Utan att jag egentligen vet.. Ar inte en "Turbomossa" av samma material som en vanlig svetsduk?

Bara arr kopa hem lite asbetstrad sa kan flickvannen sy mossor till bade turbo och ror..

Eller sa haftar man ihop med RF klammer.

Kanske en "Pettson" losning, men billigt.


Hehe jo det skulle helt säkert fungera

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Ricky Berg skrev:
Christian Lindén skrev:

Mycket bra förslag ska kika på det! Det är egentligen galler för friskluftsintag till värmepaket men nu används det inte alls då jag bara har ett litet race värmepaket.


Jag har fortfarande varmepaket i Corvetten men jag behover aldrig ha varmen pa sedan motor och avgasror alltid ser till att det ar varmt och gott i bilen.

Dock ar ju flakten bra att ha.


Det kan jag tänka mig, speciellt corvetter är ju rätt kända för att vara varma Eftersom att jag ska regga för gata så måste jag nog ha värmepaket även om jag kanske inte kommer att köra så mycket värme

_________________
Christian Lindén
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19590



Ricky Berg skrev:
Vad tror du om att oppna opp den ovre delen av torpedvaggen och slappa ut varmluft genom vindrutetorkar galleriet?
Där är det ju högtryck och det lär minska strömningen genom motorrummet. Bakom framhjulen är det däremot lågtryck.

Sen finns det ju massor att göra på undersidan, att se till att all luft som kommer in fram verkligen går igenom kylaren och sen förvinner ut ur motorummet så effektivt som möjligt (tätt nedåt bak till motorbalken åtminstone för minska baktryck för kylaren). Ut på sidorna och ner i tunneln fungerar.
Karossformen ger ju inga tydliga lågtryckszoner på huven och det blir snyggare utan hål och scoop.
Men iofs sidorna är rätt stilrena som de är nu, att våldta framskärmarna kan ju kännas sådär, men det kan nog gå att göra mindre fult.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Ajajaj.. dar ser man hur man kan tabba till det..

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Någon som vet av några riktigt feta splittfälgar 18"

_________________
Christian Lindén
Citera
Boinkers
Uppsala
Här sen Okt 2008
Inlägg: 430



http://www.imagewheels.co.uk/pages/wheels_billet.html#

Så fett du vill till i sammanhanget rimlig (nåja) peng

_________________
Pontus Welin

Brabus CE36 - Projekt 300
Welin Alpine - Audi V8!
Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en...
997 TT + Kleemann K4
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448



Christian Lindén skrev:
Någon som vet av några riktigt feta splittfälgar 18"


Joakim Skagerlind skall sälja sina OZ futura



Du finner honom på facebook (har du inte facebook så kan du PM:a dina kontaktuppgifter så kan jag skicka meddelande till honom och be han kontakta dig).

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Wärhner skrev:
Christian Lindén skrev:
Någon som vet av några riktigt feta splittfälgar 18"


Joakim Skagerlind skall sälja sina OZ futura


Du finner honom på facebook (har du inte facebook så kan du PM:a dina kontaktuppgifter så kan jag skicka meddelande till honom och be han kontakta dig).

Mvh Peter


Tack för tipset ska kolla med honom på fejan

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Boinkers skrev:
http://www.imagewheels.co.uk/pages/wheels_billet.html#

Så fett du vill till i sammanhanget rimlig (nåja) peng


Helt okay priser ändå för att vara nya, hittar man inte beg så blir det nog att kika på något sånt där! Någon som handlat därifrån och vet vad frakten på 4 fälgar kan gå på och brukar det funka bra?

_________________
Christian Lindén
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5751



Butterfly har väl handlat med Image tidigare, det kan vara värt att prata med honom.

Någon engelsman upplevde problem med Image Wheels för ett tag sedan men annars har jag bara hört positiva saker. Jag är också sugen... ;-)

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
therealpinto skrev:
Butterfly har väl handlat med Image tidigare, det kan vara värt att prata med honom.

Någon engelsman upplevde problem med Image Wheels för ett tag sedan men annars har jag bara hört positiva saker. Jag är också sugen... ;-)

/Gustaf


Kanske går att få paketpris

_________________
Christian Lindén
Citera
Christian Lindén
Piteå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 230


Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dom här hjulen? http://www.gand.nu/sv/gtr-d/3084-rota-gtr-d-18x12.html
Är dom lätta och starka eller är det skräp?

_________________
Christian Lindén
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Ford Mustang 65 Turbo 1004whp Tips på Aerodynamik fix?
<<   1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14   >>
2 besök senaste veckan (119187 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande