Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi 80 quattro -85 Money for nothing..
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
7 besök senaste veckan (22296 totalt)
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
gick ut och räknade till 24a splines.
Då verkar det juh som att dalhems har lamellerna med rätt centrum...
Tryckplatt verkar bara finnas std, men det borde juh räcka.

gött... thumbs up
Förbaskat åxå, då måste jag juh ta tag i att fixa mig en respirator..

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Schwitzer s2 någon som kan svara på om det är ett vettigt agg?
thumbs up thumbs down

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
arvidab
Bjuråker
Här sen Sep 2006
Inlägg: 109



Schwitzer agg brukar ju iaf ha relativt bra spool och möjlighet att köra ganska höga laddtryck.
Vad är det för mått in och ut?

_________________
Arvid Bäcknert

Kobolt Runabout mk1
Porsche 944 1984 "EVO I"
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
nu måste jag få lite hjälp.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53391

alt kolla min köpes annons!

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare



Nya ramlager (kr)
Nya vevlager (audi 3b)
Nya kolringar (audi 3b)
Nästan komplett packningsats (fattas toppackning och ev någon till toppen)
Ny G60 toppackning (MLS)
Nya Låsringar till klovbultarna (audi 3b)
Kolvbultar 4st (audi 3b)
+
Tryckplatta till 6b motor
+Flänsar (vi får se om jag brukar dom ,eller inte..)
Priset var rätt.
Så nu blir det att sätta lite fart.

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
gtiklubben.nu skrev:

En liten varning när det gäller 16V motorerna, den enda svaga punkten (förutom kamkedjan då) är
mellanaxels lager, den snurrar fortare på 16V och belastas hårdare (mer spänning på remmen samt annan utväxling till pumpen), de brukar vara helslut. Dessa kan bytas, men det är inte helt trivialt, flera motorrenoveringsfirmor har dem som reservdel


Hmmm ska man chansa, eller inte...
Undrar om det finns någon firma runt kh, som är kompetenta nog att byta det? För det verkar som dom inte har underdrivet svårighetsgraden...

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Jo, vi skulle ut och åka lite på isen, och projekt quattron har juh fått tjänstgöra på isen förut, så jag tänkte -"äh, vaffan" ,och tänkte ta ut den på isen igen trotts avsaknad av vinterdäck ossv.
På vägen ner till isen, ungefär 1m från sjön hoppade ett träd ut i vägen och stal bilens livsgnista.
Materiella skadorna var begränsade till ett trasigt extraljus, men bilens själ var borta.
Dvs den stannade, ville inte starta, men efter en övertygande startmotor fått arbeta lite så hostade den ytterst motvilligt igång. Men med ett metalliskt knackljud, och på två, ibland tre cylindrar, rykandes, högt övertryck i vevhusvent, låg kompad.
Den gick bra innan! Men trädet stal bilens sköna sång.

Nu står den där i garaget utan större livstecken förutom alarm dioden som blinkar.

Hur vanligt är det att träd tar själen från en bil?


Nu har jag juh anledning att sätta fart!

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4225

Hjälpmoderator

lindgren skrev:


Hur vanligt är det att träd tar själen från en bil?



oerhört vanligt :P

_________________
Daniel Steiner
Citera
Mr.Torture
Katrineholm
Här sen Jan 2009
Inlägg: 34



Hmmm... Nu tror inte jag att det är på samma sätt ni menar.
Man kan ju verkligen undra hur en lätt kontakt med ett träd kan få motorn att rasa...
Dissekeringen får visa...

_________________
/Magnus Öberg
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare



klicka på bilen för fler biler!

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 2001



nog för att man brukar justera gapet, men det var lite overkill tror jag

ontopic, orsak?

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Fredriksson84
Falun
Här sen Aug 2005
Inlägg: 385



haha det där såg inge bra ut du :P

_________________
Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO

Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny

Daniel Fredriksson
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707



Har tändstiftet krockat med kolven?
Hur i h-e kan det hända?

_________________
Karl Vestgöte
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Lind4hl skrev:

ontopic, orsak?


Alla förbränningsrum lider mer och mindre av spikningar + smälta.

I lördags körde jag lite isbana med den, och avslutade med kanske 15min körning på 3/4an höga varv (runt 5000+ rpm) power drifting utanför banan. Verkar som om bilen gick lite snålt då.

Anledningen till att vi rev bort toppen, var att det knackade otroligt, och den bara gick på tre burkar
När vi stog i garaget och kollade stiften så insåg vi att 4'ans stift saknade lite material, (släppte nog i krocken med trädet). Så vi beslöt oss för att kolla skadorna. Det var tydligen inte bara begränsat till 4an
Iofs så var det begränsat med komp åxå...

Men hade inte krocken inträffat, skulle jag nog gissa på att jag dräpt ut motorn lite senare, då planen var ner och power drifta lite till...

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5125



lindgren skrev:
Lind4hl skrev:

ontopic, orsak?


Alla förbränningsrum lider mer och mindre av spikningar + smälta.

I lördags körde jag lite isbana med den, och avslutade med kanske 15min körning på 3/4an höga varv (runt 5000+ rpm) power drifting utanför banan. Verkar som om bilen gick lite snålt då.

Anledningen till att vi rev bort toppen, var att det knackade otroligt, och den bara gick på tre burkar
När vi stog i garaget och kollade stiften så insåg vi att 4'ans stift saknade lite material, (släppte nog i krocken med trädet). Så vi beslöt oss för att kolla skadorna. Det var tydligen inte bara begränsat till 4an
Iofs så var det begränsat med komp åxå...

Men hade inte krocken inträffat, skulle jag nog gissa på att jag dräpt ut motorn lite senare, då planen var ner och power drifta lite till...


Verkar lovande inför ett överladdningsprojekt att det spikar sönder i originalskick

_________________
Roland Johansson
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Kennedy Engineered Products
1st 6 pucks lamellskiva beställd
130$ ink frakt. billigare än jag hittat någonstans i sverige, trotts dollarns värde!

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare




Äntligen!
lite mer saker att klura på...
urtrampningslager...
och ska jag verkligen använda 6b tryckplattan?

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
lindgren skrev:

urtrampningslager...
och ska jag verkligen använda 6b tryckplattan?


Efter en tur till motor mannen, så bidde snabbt konstaterat att tryckplattan inte kommer att hålla.
Men han rekomenderade en tryckplatta från bmw som ska hålla för mitt tänkta effekturtag + moms.
sachs 3082 999 618

så nu letar jag med ljus och lyckta inom och utom Sverige..
bästa pris än så länge är 3K , och då slipper jag frakt (ny!)

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Fredriksson84
Falun
Här sen Aug 2005
Inlägg: 385



Hur går det för dig Lindgren ? kommer du nå framåt me bygget ?

_________________
Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO

Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny

Daniel Fredriksson
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Fredriksson84 skrev:
Hur går det för dig Lindgren ? kommer du nå framåt me bygget ?


har varit på semester.. så nja
vet bara att toppen + kolvar och stakar ska in till kickmaier i veckan.
sen är det väll bara tryckplatta och snigel kvar att köpa.

sen blir det att bulta ihop och vänta på mer pengar..

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



lindgren skrev:
Fredriksson84 skrev:
Hur går det för dig Lindgren ? kommer du nå framåt me bygget ?


har varit på semester.. så nja
vet bara att toppen + kolvar och stakar ska in till kickmaier i veckan.
sen är det väll bara tryckplatta och snigel kvar att köpa.

sen blir det att bulta ihop och vänta på mer pengar..


Till Henry Kickmaier???!!! Jag vet att du skrev att du skulle skynda långsamt men nu får du snart veta vad långsamt verkligen betyder?

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi 80 quattro -85 Money for nothing..
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
7 besök senaste veckan (22296 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande