Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 IM 1989 TURBO - gatbil
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (13939 totalt)
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Tack till Uleskog för hjälp med att svarva fram nya öron till dämparna.. Ena ditsvetsat och går fritt


Är endel kvar innan detta är klart, den vänstra är en försäkring på att diffen inte åker i backen.. Har fått höra att flera haft problem med knäckta öron på orginalinfästningen så jag försäkrarar mig och ska bulta fast plåten till vänster genom balken.
Det kommer en delrinbussning på huvudinfästningen för att äta upp de mesta vibrationerna som uppstår. Det skall även förstärkas ytterligare med horisintell liggande 15x15mm längs hela uppkapet + lite till som skall svetsas fast längsmed hela och i själva örat som håller diffen.. Det vore väl fanken om det inte ska hålla..


Här står den och skäms..

_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Bort med det gamla..


Tomt.. Fin lagning i hjulhuset =p ovanligt med rost på e30.. =)


Det nya som väntar =)


En epoxilack på fjäderbenen och ny bromsköld så blir det inte dumt!


Sleeping beuty =)

_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Nu har jag bränt dit förstärkningen jag talade om.. Svetsen jävlas med mig, det blir skitkass om jag ligger under 14l/minut på misonen.. Polarn har samma problem med sin Kemppi..
Man är ju Smålänning så man vill ju använda så lite gas som möjligt för det är ju inte gratis, men tillslut fick jag inse mig besegrad och höjja..







Ett sånthär utblås blev det.. Var på Feltema igår och ett dubbelpipigt utblås skulle gå på 700spänn... Aldrig att jag ger det.. Så det blev ett mindre snyggt än dubbelpipigt men jag och sjögren tror det passar rätt bra in i stilen på bilen.. I värsta fall går det ju byta ut sen=)


_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Såhär roligt har jag haft det ikväll.. Två bränder senare och vibrationsskadade händer.. Ska försöka gå ut å plöjja lite till, grannarna blir så härligt sura när jag kör vinkelslip efter 22 :lol: Tyskjävlar..






_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Hade visst handlat på mig ett fjäderbenstag (bak) hade helt glömt bort det. Ingen aning vad det är för färg heller, lär vi märka


Har hållt på och bulta fast buren och borra om en massa hål för de förborrade felade på typ 2cm?! Vred å vände på allt så gott det gick men bågen vid astolparna kommer ju lixom inte längre fram än till stolparna och huvubågen kan ju bara vara så långt bak tills baksätet tar emot.. Skitbra passform för 8500.. Not.. Dessutom var huvudbågen för mycket bockad så jag fick tvinga isär den med skruvtving i tröskeln för att kunna borra hålen till huvudbågen, annars kom de rakt på ett veck.. Otroligt besviken på burjäveln.
Jag tror inte man kan skylla på att den är till 2dörras det lär ju vara samma bottenplatta (kollade upp hemsidan nu, det finns bara en modell till E30)..

Det går sakta men säkert framåt iallafall.

_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Fick inte mycket gjort idag men orkade iallafall bulta klart buren.





Får hoppas man har lite ork imorgon att svetsa ihop balken bak där diffen sitter fast.

_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Idag var det besök hos Rännan för att få nyblästrade fälgar som vi kommer lägga färg på under den kommande helgen.


_________________
Björn, A
Citera
Dille
Jönköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 63



Synd på den kassa passformen på buren, vad säger säljaren? Borde väl va någon form av kompensation!

Vilken färg blir det på bilen? Lacka invändigt också?

Edit: Aha du har köpt en till eller va händer =)

_________________
Dick Petersson

Mazda RX-7 FD -96
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Dille skrev:
Synd på den kassa passformen på buren, vad säger säljaren? Borde väl va någon form av kompensation!

Vilken färg blir det på bilen? Lacka invändigt också?

Edit: Aha du har köpt en till eller va händer =)



PPF sålde den till mig. De tycker inte man kan begära att en bur ska passa eller att den inte ska va skavd för de köper dem i Tyskland...

Har köpt en annan kaross den andra var murken. Men det blir både in + utv lack igen för lacken som ligger där är helt kass..

_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Målade till bagagerummet under och ovanpå så det inte rostar opp.




_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Fick paket idag


Så gulligt så man vill flytta in.. Tyvärr får jag modda lite i downpipen, är lite tajt mot låda och länkarmsbussningen.

_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Fälgarna slipade och redo för epoxygrund.


Thinnerskadad lackerare mitt under epoxigrundrus..


Härlig lysorange färg till fälgbanan.


Såhär ser fälgarna ut just nu. Centrumet ska bli 00-vitt (vitt som snö) läggs troligen på Måndag.

_________________
Björn, A
Citera
Daniel.K
Strömsnäsbruk
Här sen Jan 2008
Inlägg: 408



Cool färg på fälgarna thumbs up

_________________
Daniel Karlsson



Bmw 325 -88 Banbil.Såld.
Bmw 320xd -13 Bruksbil.
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Monterad i bilen. Blev endel slipande, borrande och kapande innan det passade.. Det fick gå undan, var -4 i garaget :lol:




_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Ha i åtanke att fälgarna skall mellanslipas och klarlackas innan det är klart!!




_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Idag dök däcken upp från Däckonline. 2500kr för 4 nya däck, kan man inte klaga på.

Även fjäderbenstaget bak dök upp idag, bögrött var det, som tur var hade Sjögren antracitgrå i färgsprutan i lackboxen så det blev färgbyte direkt efter jag öppnat paketet :P



Igår passade jag in kardanen med det nya hardygummit som kom för ett par dagar sen. Har även börjat mattaner/slipa bort rinningar på bilen, lacken ser FÖRDJÄVLIG ut. Riktigt fuskjobb, de har lackerat direkt över rost så det är fullt med blemmor.. Tur att jag kommer sätta bilen i en lyktstolpe nästa år så man kan gå därifrån skrattande istället för gråtande.. Blir att hitta en FRÄSCH kaross till 2010 och bygga vidare på när man har utvärderat konceptet lite..

_________________
Björn, A
Citera
Freppazz
Vagnhärad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 538



Jäklars så snygga fälgarna blev (/blir)! inte alls avis...


_________________
Fredrik Ånestrand
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Freppazz skrev:
Jäklars så snygga fälgarna blev (/blir)! inte alls avis...




Ja det blir riktigt bra min snälla lackerare sitter hemma om kvällarna och våtslipar/polerar upp dem nu thumbs up thumbs up

_________________
Björn, A
Citera
Magnus Sjögren
Växjötrakten.
Här sen Nov 2003
Inlägg: 733



Freppazz skrev:
Jäklars så snygga fälgarna blev (/blir)! inte alls avis...



Är jag som har lackat dom
Kan lacka dina med om du vill
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Dök upp en "rostfri" e30 kaross på PPF igår, vart inte sen på att köpa den.

Denna bil kommer jag bygga under 2009 medans jag kör skiten ur orangafaran.

Det är väl ca 10% jobb kvar på bilen, 90% är redan avklarade och det finns inte mycket rost kvar, mest ytrost.

Kommer dröja ett tag tills det uppdateras, ny tråd följer för den senare..






_________________
Björn, A
Citera
phonic
Sverige
Här sen Feb 2007
Inlägg: 240


Trådstartare
Nypolerad och mellanslipad fälg med sponsorlogga.


Ny excenterslip till att matta ner karossen med.


Nylackad fjäderbenstag.

_________________
Björn, A
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 IM 1989 TURBO - gatbil
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (13939 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande