Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 IM 1989 TURBO - gatbil | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (13939 totalt) |
Tack till Uleskog för hjälp med att svarva fram nya öron till dämparna.. Ena ditsvetsat och går fritt
Är endel kvar innan detta är klart, den vänstra är en försäkring på att diffen inte åker i backen.. Har fått höra att flera haft problem med knäckta öron på orginalinfästningen så jag försäkrarar mig och ska bulta fast plåten till vänster genom balken. Det kommer en delrinbussning på huvudinfästningen för att äta upp de mesta vibrationerna som uppstår. Det skall även förstärkas ytterligare med horisintell liggande 15x15mm längs hela uppkapet + lite till som skall svetsas fast längsmed hela och i själva örat som håller diffen.. Det vore väl fanken om det inte ska hålla.. Här står den och skäms.. _________________ Björn, A |
||
Nu har jag bränt dit förstärkningen jag talade om.. Svetsen jävlas med mig, det blir skitkass om jag ligger under 14l/minut på misonen.. Polarn har samma problem med sin Kemppi..
Man är ju Smålänning så man vill ju använda så lite gas som möjligt för det är ju inte gratis, men tillslut fick jag inse mig besegrad och höjja.. Ett sånthär utblås blev det.. Var på Feltema igår och ett dubbelpipigt utblås skulle gå på 700spänn... Aldrig att jag ger det.. Så det blev ett mindre snyggt än dubbelpipigt men jag och sjögren tror det passar rätt bra in i stilen på bilen.. I värsta fall går det ju byta ut sen=) _________________ Björn, A |
||
Såhär roligt har jag haft det ikväll.. Två bränder senare och vibrationsskadade händer.. Ska försöka gå ut å plöjja lite till, grannarna blir så härligt sura när jag kör vinkelslip efter 22 :lol: Tyskjävlar..
_________________ Björn, A |
||
Hade visst handlat på mig ett fjäderbenstag (bak) hade helt glömt bort det. Ingen aning vad det är för färg heller, lär vi märka
Har hållt på och bulta fast buren och borra om en massa hål för de förborrade felade på typ 2cm?! Vred å vände på allt så gott det gick men bågen vid astolparna kommer ju lixom inte längre fram än till stolparna och huvubågen kan ju bara vara så långt bak tills baksätet tar emot.. Skitbra passform för 8500.. Not.. Dessutom var huvudbågen för mycket bockad så jag fick tvinga isär den med skruvtving i tröskeln för att kunna borra hålen till huvudbågen, annars kom de rakt på ett veck.. Otroligt besviken på burjäveln. Jag tror inte man kan skylla på att den är till 2dörras det lär ju vara samma bottenplatta (kollade upp hemsidan nu, det finns bara en modell till E30).. Det går sakta men säkert framåt iallafall. _________________ Björn, A |
||
Synd på den kassa passformen på buren, vad säger säljaren? Borde väl va någon form av kompensation!
Vilken färg blir det på bilen? Lacka invändigt också? Edit: Aha du har köpt en till eller va händer =) _________________ Dick Petersson Mazda RX-7 FD -96 |
||
PPF sålde den till mig. De tycker inte man kan begära att en bur ska passa eller att den inte ska va skavd för de köper dem i Tyskland... Har köpt en annan kaross den andra var murken. Men det blir både in + utv lack igen för lacken som ligger där är helt kass.. _________________ Björn, A |
||
Fälgarna slipade och redo för epoxygrund.
Thinnerskadad lackerare mitt under epoxigrundrus.. Härlig lysorange färg till fälgbanan. Såhär ser fälgarna ut just nu. Centrumet ska bli 00-vitt (vitt som snö) läggs troligen på Måndag. _________________ Björn, A |
||
Idag dök däcken upp från Däckonline. 2500kr för 4 nya däck, kan man inte klaga på.
Även fjäderbenstaget bak dök upp idag, bögrött var det, som tur var hade Sjögren antracitgrå i färgsprutan i lackboxen så det blev färgbyte direkt efter jag öppnat paketet :P Igår passade jag in kardanen med det nya hardygummit som kom för ett par dagar sen. Har även börjat mattaner/slipa bort rinningar på bilen, lacken ser FÖRDJÄVLIG ut. Riktigt fuskjobb, de har lackerat direkt över rost så det är fullt med blemmor.. Tur att jag kommer sätta bilen i en lyktstolpe nästa år så man kan gå därifrån skrattande istället för gråtande.. Blir att hitta en FRÄSCH kaross till 2010 och bygga vidare på när man har utvärderat konceptet lite.. _________________ Björn, A |
||
Dök upp en "rostfri" e30 kaross på PPF igår, vart inte sen på att köpa den.
Denna bil kommer jag bygga under 2009 medans jag kör skiten ur orangafaran. Det är väl ca 10% jobb kvar på bilen, 90% är redan avklarade och det finns inte mycket rost kvar, mest ytrost. Kommer dröja ett tag tills det uppdateras, ny tråd följer för den senare.. _________________ Björn, A |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 IM 1989 TURBO - gatbil | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (13939 totalt) |