Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTi 16V -88 Team Raja (It's alive)
<<   1, 2, 3, 4   >>
19902 besök totalt
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Har lite bilder på nuvarande status på bygget

Motor. saknas lite slang bara


Streamer i rutan


Namn på sidorutorna


Blir att montera i motorn imorgon, med lite tur så blir det uppstart på söndag

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Härligt!
Det börjar närma sig för dig.

Själv väntar jag på delar.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Jo, nu börjar man skymta slutet (eller iallafall för denna gång). Saknar bara 6-p bälten (vad jag vet)

Det är tråkigt att vänta på delar. Hoppas dom kommer snart

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Hur blev det med burbygget?
Har du börjat och vad blev det för bur?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Skulle uppdaterat tråden igår. Glömde dock kameran i garaget. Har blivit en del gjort, motorn är i bilen, det mesta är kopplat. Dock ingen uppstart som jag hade hoppats på. Saknar några bultar till grenrör bla, sen så lyckades jag göra sönder platshaösen till oljestickan, så det måste bli en skaffas en ny sådan. Behöver även kamkåpor, då mina är trasiga i infästningarna. Så det sista som hände idag var att huven fick sig en omgång med mattsvart (lite mer räser med mattsvart huv).

Bur är inhandlat, blev en från finess. Jag har dock inte monterat den ännu, tänker koncentrera mig på att få bilen att gå först, sen får buren komma efter det.

Lite bilder då

Låda sitter på

Motor i

En bild till

Räserhuv en pålagd. Var tvungen att hänga på skärmar lite snabbt för att få upp motivationen

Kommer jobba på s"mycket jag kan, imorgon blir det dock inget, då blir det bio.

Mvh Roger

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Idag ver det lång dag i garaget, blev mycket gjort, men inte mycket bilder.
Motorn är ihop, ska bara skruva dit spridarledningarna, och kolla över allt, så det blir förhoppningsvis uppstart imorgon. Har även monterat stolen, dock så blev den för hög så det blir att göra om det. Slår i hjälmen i taket, inte bra, men jag har använt orginalstolens underredet, blir att kappa av det lite, tror att det går att ta bort en ca 5cm från underredet och ändå behålla justeringen.

Det blev ju inte mycket bilder, men här är iallafall två, skönt att se det så här nu. Känns mycket bättre att se den ihop.




Blir en stund i garaget imorgon som sagt var, ska fira lite påsk senare, men för hoppningsvis, så blir det en del gjort innan det.

Trevlig påsk på er alla rejsianer

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Nogge
Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007
Inlägg: 346



Trozzo skrev:
Har även monterat stolen, dock så blev den för hög så det blir att göra om det. Slår i hjälmen i taket, inte bra, men jag har använt orginalstolens underredet, blir att kappa av det lite, tror att det går att ta bort en ca 5cm från underredet och ändå behålla justeringen.


Jag vet hur det känns thumbs down
Har tampats med samma problem som dej de senaste dagarna men det går att få till riktigt snyggt med lite jobb och beslutsamhet . Lite svårt att se men du har takluckan kvar va? lite svårt att se på någon bild. Det hjälper ju inte direkt, om man nu inte tänker köra med den öppen och stoppa ut huvet där

_________________
Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Nogge skrev:
Trozzo skrev:
Har även monterat stolen, dock så blev den för hög så det blir att göra om det. Slår i hjälmen i taket, inte bra, men jag har använt orginalstolens underredet, blir att kappa av det lite, tror att det går att ta bort en ca 5cm från underredet och ändå behålla justeringen.


Jag vet hur det känns thumbs down
Har tampats med samma problem som dej de senaste dagarna men det går att få till riktigt snyggt med lite jobb och beslutsamhet . Lite svårt att se men du har takluckan kvar va? lite svårt att se på någon bild. Det hjälper ju inte direkt, om man nu inte tänker köra med den öppen och stoppa ut huvet där


Jo takluckan är kvar ännu, hinner inte åtgärda det innan falkenberg. Men det finns i planerna att ta bort den.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Trozzo skrev:
Nogge skrev:
Trozzo skrev:
Har även monterat stolen, dock så blev den för hög så det blir att göra om det. Slår i hjälmen i taket, inte bra, men jag har använt orginalstolens underredet, blir att kappa av det lite, tror att det går att ta bort en ca 5cm från underredet och ändå behålla justeringen.


Jag vet hur det känns thumbs down
Har tampats med samma problem som dej de senaste dagarna men det går att få till riktigt snyggt med lite jobb och beslutsamhet . Lite svårt att se men du har takluckan kvar va? lite svårt att se på någon bild. Det hjälper ju inte direkt, om man nu inte tänker köra med den öppen och stoppa ut huvet där


Jo takluckan är kvar ännu, hinner inte åtgärda det innan falkenberg. Men det finns i planerna att ta bort den.


Ja man tjänar nästan 5cm utan all plåt och skit där.
Men tänkt på att buren snor plats den med.

Jag har åxå funderingar på ta bort lucka.
MEN måste höra med SBP om detta och när/hur det måste regbesiktas?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Ja då sitter motorn i, allt är kopplat, olja påfylld, soppa i tanken och nyckeln är omvriden, men inte startar det för de. Har gnista, han får soppa men inte då. Blir att fortsätta leta fel imorgon

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Kolla så du har bränsletryck.
Ut med en spridare och se om du har sprutbild.
Fin dimma ska det vara.

om inte så tryck försiktigt under luftvågen , den brukar fastna vd stillestånd en tid.
Du får INTE vara hårdhänt får då ändras lätt co och inställning.

Det kan ju vara så att matarpumpen inte matat på nog med soppa till catchtanken?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Tackar, ska kolla detta imorgon. Hoppas det är så enkelt, ska även ladda batteriet ordentligt, har haft problem med det innan, att det är lite dålig spänning i batteriet så startar den inte.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Ingen tur än, har dock fått den tända med startgas. Tror att det är något fel med pumpen, får inget bensin genom spridarna, men det finns bensin hela vägen fram dit.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Kan vara soppatryck?

Motionerade du bränslehuvudet???

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Lillen skrev:
Kan vara soppatryck?

Motionerade du bränslehuvudet???


Ja, idag har jag mätt upp soppatrycket, det ligger på 2bar och hoppar upp till 3,5bar när jag kör på starten, långt ifrån dom 5,2 - 5,9 bar som det ska vara. Testade på min Audi 100 som också har k-jettronic, där är det 6 bar, så den får nog stå som donatorbil med sin soppapump.

Dock så kände jag att jag var tvungen att göra något som gav resultat, så jag satte igång med att få stolen att passa, byggde om orginal underredet igen, såg jättebra ut tills jag satte i det i bilen, blev inte tillräckligt lågt ändå. Gör om gör rätt. Bestämde mig att offra höjdjusteringen i stolen, och vips så fick jag dom sista centimetrarna jag behövde. Blev kanon bra tycker jag, har gott om plats för huvudet nu, tillochmed med hjälmen på, Vilken sug det blev efter att köra bana när man satt där med hjälmen på i bilen.

Blev ingen bra bild, så det tar jag om imorgon istället.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Trozzo skrev:
Lillen skrev:
Kan vara soppatryck?

Motionerade du bränslehuvudet???


Ja, idag har jag mätt upp soppatrycket, det ligger på 2bar och hoppar upp till 3,5bar när jag kör på starten, långt ifrån dom 5,2 - 5,9 bar som det ska vara. Testade på min Audi 100 som också har k-jettronic, där är det 6 bar, så den får nog stå som donatorbil med sin soppapump.


Lät ju inget bra alls.
Med det soppatrycket får du nog inget sprut i spridarna.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Lillen skrev:
Trozzo skrev:
Lillen skrev:
Kan vara soppatryck?

Motionerade du bränslehuvudet???


Ja, idag har jag mätt upp soppatrycket, det ligger på 2bar och hoppar upp till 3,5bar när jag kör på starten, långt ifrån dom 5,2 - 5,9 bar som det ska vara. Testade på min Audi 100 som också har k-jettronic, där är det 6 bar, så den får nog stå som donatorbil med sin soppapump.


Lät ju inget bra alls.
Med det soppatrycket får du nog inget sprut i spridarna.


Exakt, kommer inget igenom spridarna, ska se om pumpen från audin passar, den funkar fint, har testat den idag.

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



I nödfall OM du inte får till det med pumpen....
Då får du kolla tryckregulatorn i bränslehuvudet.
Kan ha hakat upp sig där?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144


Trådstartare
Lillen skrev:
I nödfall OM du inte får till det med pumpen....
Då får du kolla tryckregulatorn i bränslehuvudet.
Kan ha hakat upp sig där?


Har kollat trycket innan bränslehuvudet

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Trozzo skrev:
Lillen skrev:
I nödfall OM du inte får till det med pumpen....
Då får du kolla tryckregulatorn i bränslehuvudet.
Kan ha hakat upp sig där?


Har kollat trycket innan bränslehuvudet


Dåså då verkar du vara på rätt spår redan?!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Nogge
Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007
Inlägg: 346



Trozzo skrev:
Bestämde mig att offra höjdjusteringen i stolen, och vips så fick jag dom sista centimetrarna jag behövde. Blev kanon bra tycker jag, har gott om plats för huvudet nu, tillochmed med hjälmen på, Vilken sug det blev efter att köra bana när man satt där med hjälmen på i bilen.


Vet hur det känns. Fick flashar framför ögonen när jag fått dit min stol och satt där med hjälmen på, samtidigt som jag gjorde brum-ljud med munnen
Synd att du inte kunde behålla höjdjusteringen, hade varit kul att se bilder på det. Väntar på bilder på din "fasta" konstruktion thumbs up.

Hoppas du får ordning på det trilskande bränsleproblemet snart.

_________________
Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf GTi 16V -88 Team Raja (It's alive)
<<   1, 2, 3, 4   >>
19902 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande