Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 1986 "Hindenburg"
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (30071 totalt)
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Magnus får ta och skapa ett pressrum här på rejsa där ni journalister och annat lös... Oops... kan diskutera väsentligheter. Nu spammar vi ju bara ner din biltråd.

På tal om spamning, så valde jag att åka på Träffpunkt 80 istället för bankörning på Kinnekulle med GTI klubben i höstas och det ångrar jag inte, det var supertrevligt, trots att jag kände att min bil var lite för moderniserad för att riktigt platsa.

Martins idé om en bandag för enbart 80-talsbilar låter ju kanon, det får ni jobba på! thumbs up

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
Nils Classon skrev:
Magnus får ta och skapa ett pressrum här på rejsa där ni journalister och annat lös... Oops... kan diskutera väsentligheter. Nu spammar vi ju bara ner din biltråd.

På tal om spamning, så valde jag att åka på Träffpunkt 80 istället för bankörning på Kinnekulle med GTI klubben i höstas och det ångrar jag inte, det var supertrevligt, trots att jag kände att min bil var lite för moderniserad för att riktigt platsa.

Martins idé om en bandag för enbart 80-talsbilar låter ju kanon, det får ni jobba på! thumbs up


Spamma på bara! Det var ju förresten jag själv som blandade in Träffpunkt 80 i resonemanget, även om det ligger nära biltrådens kärna...

Vi ser det som en ära att du valde T80 (och inte ångrar dig) framför banåka på Kinnekulle. Tror inte alls att din Golf var malplacerad, tvärtom - läckert modifierade bilar måste också beredas plats. Om alla projektidéer som den här (sex dagar gamla...) biltråden innehåller genomförs kommer snart inte min 911 heller platsa.

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8317



Med risk för trådkapning (säg isf till så "slettar" jag) så gjorde jag på följande sätt i en annan av världens bästa familjebilar.



Jag tog remmarna och drog dem lodrätt ner i stolens främre infästningspunkter. Egentligen skall de dras snett framåt mot golvet/torpeden. Men de sitter tillräckligt bra på detta vis. Särskilt som barnen inte väger så mycket. VARNING dock för att köpa Volvos stol - den är skit. Bälten är svårjusterade och den tar enormt mycket plats.


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
zeb930
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 279



En banträff för 1980-talsbilar.. Vore nåt!! =)

_________________
Krister Svahn
Porsche 911 turbo -80
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
BTG skrev:
Med risk för trådkapning (säg isf till så "slettar" jag) så gjorde jag på följande sätt i en annan av världens bästa familjebilar.

Jag tog remmarna och drog dem lodrätt ner i stolens främre infästningspunkter. Egentligen skall de dras snett framåt mot golvet/torpeden. Men de sitter tillräckligt bra på detta vis. Särskilt som barnen inte väger så mycket. VARNING dock för att köpa Volvos stol - den är skit. Bälten är svårjusterade och den tar enormt mycket plats.


Jag har hög toleransnivå när det gäller "trådkapning", det blir ju faktiskt roligare ju fler inlägg och synpunkter som kommer! och tack för utmärkta barnstolstips. Jag ska provmontera Acta Graco-stolen i helgen.

(Problemet är bara att min 911 efter vinterns sänkorgier inte längre går att köra hela vägen till sommarstället. )

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



HAr inte Porsche sjyssta barnstolar?

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
Qvisfr skrev:
HAr inte Porsche sjyssta barnstolar?


Det har de säkert, men gissningsvis med prisnivå snarare avpassad för nyblivna 997 Turbo-ägare än en murvel med 1980-talsbil...

För några år sedan stod fästmön och jag på en Aral-mack någonstans i Tyskland. Vi var på kontinentkryssning med gamla Hindenburg och luftkonditioneringen hade passat på att ge upp (det var den sommaren då folk dog av hettan i Sydeuropa).

Medan jag stod där och såg eurosedlarna flyga ner i tanken kom en ny 996 dånande in på macken, tvärnitade vid en pump bredvid oss och ur klev en tjej i 25-årsåldern. Hon slog i 60-70 liter högoktanigt, kastade sig in i bilen igen och drog med en rivstart.

Det var först när hon stack som jag såg babyskyddet med en nyfödd parvel på högra baksätesplatsen...

Snacka om arrive in style!

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



De är säkert inte gratis, men ibland dyker de upp på Porscheklubbens annonstorg till en vettig peng.
Annars har ju Recaro fina stolar.

Safety first! thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
Qvisfr skrev:
De är säkert inte gratis, men ibland dyker de upp på Porscheklubbens annonstorg till en vettig peng.
Annars har ju Recaro fina stolar.

Safety first! thumbs up


Tack för tipset, det ska jag kolla. Safety first, som sagt

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Eric, vi hackar på dig https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47644 Kom ut på banan nu.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
P.P. skrev:
Eric, vi hackar på dig https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47644 Kom ut på banan nu.


Låter dunderkul! Problemet är att vi lämnar en tidning till tryck i början av nästa vecka, och under sådana slutlämningsperioder är jag bara nätt och jämt talbar (fråga Falk!).

Mitt största bekymmer just nu är emellertid av helt annan sort: jag kommer bara knappt ned i garaget efter vinterns sänkningsorgier...

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
När Hindenburg mötte Walter.



Se vad de virtuella bekantskaperna på rejsa.nu kan åstadkomma - en lunchträff där Walters och Hindenburgs hussar kunde snacka Heigo-bågar, R-däck, torsionsstavsgrovlekar och 1980-talssportvagnsfilosofier i största allmänhet.

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
Herman
Mjölby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 50



Får väl passa på att gratulera till att äntligen kört snabbare än Punto dieseln i A-sprinten !
Nästan 9 sekunder var en rejäl förbättring så det verkar ha varit lyckade modifieringar ni gjorde. thumbs up

_________________
Fredrik Hermansson--

Porsche 968CS-93
VW typ 1-50
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
Herman skrev:
Får väl passa på att gratulera till att äntligen kört snabbare än Punto dieseln i A-sprinten !
Nästan 9 sekunder var en rejäl förbättring så det verkar ha varit lyckade modifieringar ni gjorde. thumbs up


Som sagt - 54 sekunder i händerna på Jarlmark, och strax under 57 med mig vid ratten. Det får väl anses godkänt för en gammal kämpe med klistriga däck?

och framför allt - det var infernaliskt kul!

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918



Eric Lund skrev:
Qvisfr skrev:
HAr inte Porsche sjyssta barnstolar?


Det har de säkert, men gissningsvis med prisnivå snarare avpassad för nyblivna 997 Turbo-ägare än en murvel med 1980-talsbil...

För några år sedan stod fästmön och jag på en Aral-mack någonstans i Tyskland. Vi var på kontinentkryssning med gamla Hindenburg och luftkonditioneringen hade passat på att ge upp (det var den sommaren då folk dog av hettan i Sydeuropa).

Medan jag stod där och såg eurosedlarna flyga ner i tanken kom en ny 996 dånande in på macken, tvärnitade vid en pump bredvid oss och ur klev en tjej i 25-årsåldern. Hon slog i 60-70 liter högoktanigt, kastade sig in i bilen igen och drog med en rivstart.

Det var först när hon stack som jag såg babyskyddet med en nyfödd parvel på högra baksätesplatsen...

Snacka om arrive in style!


Allt är möjligt med lite vilja


_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
barth skrev:


Allt är möjligt med lite vilja



Många stilpoäng på en sådan barnstolsmontering!

Jag ska provmontera vår Acta Graco i Hindenburg kommande helg.

I morgon blir det emellertid heldag på Gotland Ring med bland annat nya dubbelkopplade 911. Knappast körupplevelse på samma nivå som att flänga A-sprint med Hindenburg, men vad ska man göra...

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
Carl Aspenberg
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 70



Eric Lund skrev:
Jens Lanvin skriver i tråden om sin svårt habegärliga, vita 911 Carrera 1984 att bilen duger även för dagistransporter.

You bet!


Britax babyskydd satt som popnitat i 911-stolen. Och bältets längd gjorde det busenkelt att spänna fast barn och babyskydd (till skillnad mot i min V70, där bältena knappt når runt).


om någon hävdar att Porsche 911 är en opraktisk bil kan du skicka vederbörande till mig. Barn i babyskydd framtill, paraplyvagn i baksätet.


Problemet är att nu har båda mina barn hunnit växa ur babyskyddet, och jag har inte hittat något vettigt sätt att montera den stora barnstolen (Acta Graco) i Porschen. Någon som har erfarenhet / tips?

Har förresten övervägt att skriva en artikel i ämnet i Automobil - sportbilarna som går att kombinera med småbarnsliv.


Varför bråka om barnstolar, Eric...sätt den bakom ratten direkt...funkar kanon!! Sparco 4pkt:are har bra justermån! thumbs up


_________________
Carl Aspenberg
9ELVA
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



opraktisk blir den inte förrän skalstolarna åker in och man får inte in något i bakom stolarna och det enda bagageutrymmet är det där framme

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
Tack för goda tips!

Faktum är att jag lyckades montera den bakåtvända Acta Gracon när lillkillen och jag skulle till Träffpunkt 80 (www.traffpunkt80.se) i höstas. Men inte f-n satt den särskilt förtroendeingivande...

Får göra som den gode Aspenberg - vänta några år tills de små blivit stora nog att inta förarstolen.

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
Nille
västerås
Här sen Jan 2005
Inlägg: 113



Eric Lund skrev:
När Hindenburg mötte Walter.



Se vad de virtuella bekantskaperna på rejsa.nu kan åstadkomma - en lunchträff där Walters och Hindenburgs hussar kunde snacka Heigo-bågar, R-däck, torsionsstavsgrovlekar och 1980-talssportvagnsfilosofier i största allmänhet.


Härlig bild!
Man är ALLTID sugen på en Porsche 911 Carrera 3.2 eller en 3.3 Turbo 84-89

_________________
Magnus Nilsson
Citera
Eric Lund
Uppsala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 58


Trådstartare
Nille skrev:
Eric Lund skrev:
När Hindenburg mötte Walter.



Se vad de virtuella bekantskaperna på rejsa.nu kan åstadkomma - en lunchträff där Walters och Hindenburgs hussar kunde snacka Heigo-bågar, R-däck, torsionsstavsgrovlekar och 1980-talssportvagnsfilosofier i största allmänhet.


Härlig bild!
Man är ALLTID sugen på en Porsche 911 Carrera 3.2 eller en 3.3 Turbo 84-89


Korrekt! Det är en smitta jag varmt rekommenderar.

_________________
Eric Lund
Chefredaktör tidningen Automobil
http://www.automobil.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 1986 "Hindenburg"
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (30071 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande