Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 ESS CFR 700 Supercharged -02(Nya tag för -09) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 23116 besök totalt |
http://www.ccwheel.com/files/home.ph Vet inte riktigt vilken modell det pratas om, men Classichjulen kan rekommenderas, och det är inte några större problem att hamna under 30 000:- om man tar hem dem själv. http://www.ccwheel.com/files/wheelpr Räkneexempel; 2450USD+700USD frakt (högt räknat) = 19500 + moms och tull = 25-26000SEK |
||
Du kan ju inte räkna att dom kostar 2450 det är ju ett från pris, så fort du går upp i tum och storlek så åker priset iväg, för stefan ska inte ha 15x7 som grund priset är på typ..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Jag frågade på 18x10 och 18x12 för någon månad sedan och fick samma pris som stod som riktpris på sidan.
Men är man osäker, går det ju bra att maila CCW och be dem offerera. |
||
Nu gäller det ju ej classic nu är det C14 som gäller och dom kostar andra pengar Edit: 550 dollar till + lack så då landar det runt ca30 som jag sa _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
Då kom det ett trevligt paket med posten idag
Lite nya bromsar I övrigt så står bilen för närvarande hos Simpson Motorsport i England för chassimodifikation. Tror att detta kommer att bli riktigt bra när det blir färdigt. |
||
Nya fälgar äntligen beställda. Har beställt 3-delade OZ Superleggera 9,5x18" fram och 10x18" bak. Dessa kommer att skos med MPSC 265/35R18 fram och 285/30R18 bak. Dessa kommer troligtvis i slutet av nästa vecka och absolut senast i början veckan därpå.
En liten bild på dom |
||
Halloj, får jag som är en nyfiken i strut fråga om du skall sälja dina gamla bromsar? Mats _________________ Mats Eriksson M3 E46 - 02 997 4S - 07 Såld M3 E30 -88 Såld M3 E46 -04 Såld 968 CS -93 Såld M3 E46 -03 Såld 993 C2 -97 Såld BTG 8:14 |
||
Det kan jag tänka mig att göra. Har stålomspunna slangar till fram, PFC skivor i bra skick samt helt nya PFC 01:or ifall du är intresserad?
|
||
Här är lite bilder på dom nya hjulen. Tyvärr har det inte kommit några nya dämpare än, så det dröjer ett tag till innan jag kan köra igen.
|
||
|
||
|
||
Nu känns det som det är dags för lite uppdatering. Flyger till England på måndag för att hämta bilen. Bilen har varit färdig nu i ca tre veckor men man har ju tyvärr haft alldeles för mycket att göra på jobbet då personal m.m ska ha semester för att ha tid att hämta den. Så på onsdag kommer jag och bilen åter hem till Sverige och jag är spänd av förväntan på att se hur den beter sig nu. Utlåtandet från engelsmännen är i varje fall" It handles like a racecar". Ska bli otroligt skönt att få hem den igen och fixa dom sista grejerna som ska göras.
Att göra lista Montera i fullburen Montera dom nya bromsarna Montera dom nya fälgarna med MPSC Montera nya stolar Tror att detta är allt och hoppas att ha bilen klar tills nästa helg. |
||
Håller på och kollar lite på tider för en attack på ringen. Den ursprungliga planen sprack ju tyvärr då dämparna vart lite försenad och sen har jag jobbat typ 7 dagar i veckan den senaste månaden. Som det ser ut nu så blir det nog en shakedown på ringen någon gång nu under sensommarn och sen en riktig attack till våren. Planerar dock att sticka ner till Gotland v34 och känna lite på grejerna.
Vi håller även på att kollar på lite olika aerodynamiska alternativ till bilen. Gissar ju på att man kommer att behöva lite marktryck ifall det ska gå riktigt fort |
||
jasså det är här grubbes gamla racer hamnade, kul synd att den är mattsvart, den var så förbannat kaxig i vitt, känner grubbe, så man har ju fått se denna bil live ett par gånger, ljudet är hårresande, ska nog inte nämna den fina ramnsan om det manliga ljudet, du får lägga ut en film så folk får höra den, för den tål att höras många gånger
lycka till med bilen iaf! _________________ Henrik Landin Opel Rekord E1 2.2 '81 Volvo Amazon hgv custom '66 |
||
Då är bilen åter hemma i Sverige. Nu ska jag bara hinna med att montera buren och bromsarna m.m, sen är den helt klar tror jag. Intrycket jag har av bilen efter att ha testat den lite England är helt chockerande. Kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att den kunde bli så här bra. Jämfört med en original M3:a eller till och med hur den var innan med KW coilovers så är den ljusår bättre. Det är otroligt svårt att ens tro att det är samma bil. Nu är ju detta en extremt stor operation chassimässigt som har utförts då den är ganska på pricken identisk med BMW:s egna fabriks GTR så det är väl iofs inte så konstigt kanske . Det är extremt mycket förstärkningar gjorda som ökar vridstyvheten, samt att alla infästningspunkter m.m är modifierat på ett eller annat sätt. Kort sammanfattat så är inte detta längre en gatbil utan det är en ren racerbil med regskyltar på
Ska försöka fixa lite bilder i helgen |
||
Låter ju väldigt häftigt!! Ja, se till och fixa bilder nu! |
||
Nu har det hänt lite grejer med bilen. Bromsarna är monterade och luftade, sen har jag skalat av ca 100 kg i vikt så nu väger den strax över 1400 kg, ska byta lite grejer längre fram för att få ner vikten ytterliggare. Sen har jag passat in buren så den ska nu bara bultas fast också. Nya stolarna är provmonterade och ska bara skruvas i så fort buren är bultad. Så nu är den snart ett steg närmare till att vara helt färdig.
Har en massa bilder i kameran men har på något sätt lyckats tappa bort kabeln, så jag ska köpa en ny nu i veckan så att jag kan lägga upp lite bilder. |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 ESS CFR 700 Supercharged -02(Nya tag för -09) | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 23116 besök totalt |