Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 ESS CFR 700 Supercharged -02(Nya tag för -09)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
23116 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Dom är lika lätta eller lättare

och hållbarare om du frågar mig, har haft båda

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12888



StefanJ skrev:
Finns det någon sida eller något där man kan kolla lite bilder på CCW fälgarna till M3:an?

Är dom lätta och hållbara så att det går att jämföra dom med BBS?


http://www.ccwheel.com/files/home.php
Vet inte riktigt vilken modell det pratas om, men Classichjulen kan rekommenderas, och det är inte några större problem att hamna under 30 000:- om man tar hem dem själv.
http://www.ccwheel.com/files/wheelprofiles-model.php?id=classic

Räkneexempel; 2450USD+700USD frakt (högt räknat) = 19500 + moms och tull = 25-26000SEK
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Du kan ju inte räkna att dom kostar 2450 det är ju ett från pris, så fort du går upp i tum och storlek så åker priset iväg, för stefan ska inte ha 15x7 som grund priset är på typ..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12888



Jag frågade på 18x10 och 18x12 för någon månad sedan och fick samma pris som stod som riktpris på sidan.

Men är man osäker, går det ju bra att maila CCW och be dem offerera.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Anders Jeppsson skrev:
Jag frågade på 18x10 och 18x12 för någon månad sedan och fick samma pris som stod som riktpris på sidan.

Men är man osäker, går det ju bra att maila CCW och be dem offerera.


Nu gäller det ju ej classic nu är det C14 som gäller och dom kostar andra pengar

Edit: 550 dollar till + lack så då landar det runt ca30 som jag sa

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Då kom det ett trevligt paket med posten idag
Lite nya bromsar


I övrigt så står bilen för närvarande hos Simpson Motorsport i England för chassimodifikation. Tror att detta kommer att bli riktigt bra när det blir färdigt.

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Nya fälgar äntligen beställda. Har beställt 3-delade OZ Superleggera 9,5x18" fram och 10x18" bak. Dessa kommer att skos med MPSC 265/35R18 fram och 285/30R18 bak. Dessa kommer troligtvis i slutet av nästa vecka och absolut senast i början veckan därpå.
En liten bild på dom

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
gnugnaf
Knifetown
Här sen Jun 2008
Inlägg: 87



StefanJ skrev:
Då kom det ett trevligt paket med posten idag
Lite nya bromsar


I övrigt så står bilen för närvarande hos Simpson Motorsport i England för chassimodifikation. Tror att detta kommer att bli riktigt bra när det blir färdigt.


Halloj,

får jag som är en nyfiken i strut fråga om du skall sälja dina gamla bromsar?

Mats

_________________
Mats Eriksson

M3 E46 - 02
997 4S - 07 Såld
M3 E30 -88 Såld
M3 E46 -04 Såld
968 CS -93 Såld
M3 E46 -03 Såld
993 C2 -97 Såld

BTG 8:14
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Det kan jag tänka mig att göra. Har stålomspunna slangar till fram, PFC skivor i bra skick samt helt nya PFC 01:or ifall du är intresserad?

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Här är lite bilder på dom nya hjulen. Tyvärr har det inte kommit några nya dämpare än, så det dröjer ett tag till innan jag kan köra igen.



_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Snyggt thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 811



riktigt najs!

underbar m3a, den hade inte suttit fel

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Nu känns det som det är dags för lite uppdatering. Flyger till England på måndag för att hämta bilen. Bilen har varit färdig nu i ca tre veckor men man har ju tyvärr haft alldeles för mycket att göra på jobbet då personal m.m ska ha semester för att ha tid att hämta den. Så på onsdag kommer jag och bilen åter hem till Sverige och jag är spänd av förväntan på att se hur den beter sig nu. Utlåtandet från engelsmännen är i varje fall" It handles like a racecar". Ska bli otroligt skönt att få hem den igen och fixa dom sista grejerna som ska göras.
Att göra lista
Montera i fullburen
Montera dom nya bromsarna
Montera dom nya fälgarna med MPSC
Montera nya stolar
Tror att detta är allt och hoppas att ha bilen klar tills nästa helg.

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Coolt Stefan! thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Är det dags för attack sen..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Håller på och kollar lite på tider för en attack på ringen. Den ursprungliga planen sprack ju tyvärr då dämparna vart lite försenad och sen har jag jobbat typ 7 dagar i veckan den senaste månaden. Som det ser ut nu så blir det nog en shakedown på ringen någon gång nu under sensommarn och sen en riktig attack till våren. Planerar dock att sticka ner till Gotland v34 och känna lite på grejerna.
Vi håller även på att kollar på lite olika aerodynamiska alternativ till bilen. Gissar ju på att man kommer att behöva lite marktryck ifall det ska gå riktigt fort

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
OpelMannenRacing
Kvarnåsen
Här sen Sep 2006
Inlägg: 144



jasså det är här grubbes gamla racer hamnade, kul synd att den är mattsvart, den var så förbannat kaxig i vitt, känner grubbe, så man har ju fått se denna bil live ett par gånger, ljudet är hårresande, ska nog inte nämna den fina ramnsan om det manliga ljudet, du får lägga ut en film så folk får höra den, för den tål att höras många gånger

lycka till med bilen iaf!

_________________
Henrik Landin

Opel Rekord E1 2.2 '81
Volvo Amazon hgv custom '66
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Då är bilen åter hemma i Sverige. Nu ska jag bara hinna med att montera buren och bromsarna m.m, sen är den helt klar tror jag. Intrycket jag har av bilen efter att ha testat den lite England är helt chockerande. Kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att den kunde bli så här bra. Jämfört med en original M3:a eller till och med hur den var innan med KW coilovers så är den ljusår bättre. Det är otroligt svårt att ens tro att det är samma bil. Nu är ju detta en extremt stor operation chassimässigt som har utförts då den är ganska på pricken identisk med BMW:s egna fabriks GTR så det är väl iofs inte så konstigt kanske . Det är extremt mycket förstärkningar gjorda som ökar vridstyvheten, samt att alla infästningspunkter m.m är modifierat på ett eller annat sätt. Kort sammanfattat så är inte detta längre en gatbil utan det är en ren racerbil med regskyltar på

Ska försöka fixa lite bilder i helgen

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358



StefanJ skrev:
Då är bilen åter hemma i Sverige. Nu ska jag bara hinna med att montera buren och bromsarna m.m, sen är den helt klar tror jag. Intrycket jag har av bilen efter att ha testat den lite England är helt chockerande. Kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att den kunde bli så här bra. Jämfört med en original M3:a eller till och med hur den var innan med KW coilovers så är den ljusår bättre. Det är otroligt svårt att ens tro att det är samma bil. Nu är ju detta en extremt stor operation chassimässigt som har utförts då den är ganska på pricken identisk med BMW:s egna fabriks GTR så det är väl iofs inte så konstigt kanske . Det är extremt mycket förstärkningar gjorda som ökar vridstyvheten, samt att alla infästningspunkter m.m är modifierat på ett eller annat sätt. Kort sammanfattat så är inte detta längre en gatbil utan det är en ren racerbil med regskyltar på

Ska försöka fixa lite bilder i helgen


Låter ju väldigt häftigt!!
Ja, se till och fixa bilder nu! thumbs up

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190


Trådstartare
Nu har det hänt lite grejer med bilen. Bromsarna är monterade och luftade, sen har jag skalat av ca 100 kg i vikt så nu väger den strax över 1400 kg, ska byta lite grejer längre fram för att få ner vikten ytterliggare. Sen har jag passat in buren så den ska nu bara bultas fast också. Nya stolarna är provmonterade och ska bara skruvas i så fort buren är bultad. Så nu är den snart ett steg närmare till att vara helt färdig.

Har en massa bilder i kameran men har på något sätt lyckats tappa bort kabeln, så jag ska köpa en ny nu i veckan så att jag kan lägga upp lite bilder.

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vi borde försöka oss på en körning ihop nån gång, vill köra mot en snabb e46 nån gång

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 ESS CFR 700 Supercharged -02(Nya tag för -09)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
23116 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande