Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Subaru Impreza WRX STi - Projekt väghållning | << 1, 2, 3 21016 besök totalt |
Dags för lite mer bling..
Fick mina coilovers leverarede i kartonger i förra veckan och har nu skruvat ihop dem. Här kommer lite bilder: Först sattes genomslagsskydden och gummidamaskerna ihop Sedan träddes en avskiljare mellan hjälpfjädern och huvudfjädern på utanpå skyddsgummit. Runt detta sitter det metallbrickor som ska förhindra att det låser sig. Huvudfjädern ditsatt på dämparen Paketet som snickrades ihop ovan ditsatt på dämparen En del av toppmonteringen ditsatt Resultatet (de två till vänster är bak, de andra två fram) _________________ Peter Ilis |
||||||||
Läckert!
Ska bli spännande att se vad det gör för någon skillnad på lunda nästa lördag!! mvH P _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||||||
Aha! Misstänker att det var dig dom på TiC syftade på när dom sa att dom levererat ett kit till Solna (jag frågade ifall dom levererade till Sverige).
Blev tyvärr inte deras kit då jag hade för bråttom att få hem grejjerna... _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||||
Jo det var nog jag. Jag fick fel grejjer förut så jag har två stycken framdämpare liggande för 115.3-navet (2005 o nyare). Vet inte vad de har för leveranstid på de andra grejjerna men du skulle ju slippa lite frakt då iaf. Annars verkar ju RCE's Tarmac II nice.. Peter _________________ Peter Ilis |
||||||||
Jag kör en 2004'a, så jag har 5x100 tyvärr Men tack ändå. Har mailat både TiC och RCE (och Gruppe-S). Tyvärr kunde ingen av dom leverera nåt vettigt på mindre än 4 veckor. Fick bli D2 istället (ja ja, retas inte nu... ) _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||||||
Haha, kommer ju köra 8or kring dig då.. *ret ret* Skämt åsido så verkar ju de flesta vara väldigt nöjda med sina D2:or! Peter _________________ Peter Ilis |
||||||||
Då var det dags för installation av coilisarna. Efter 12 timmar i garaget var man rätt mör - hade fortfarande träningsverk igår efter 5 dagar även om det kanske säger mer om mig än om jobbet..
En stycke kartong Garegevy Började bak så först fick baksätet åka ur Upp på domkraft och då såg det ut såhär Det låg en stor påse pengar där inne, *lovar* orginaldämparen borta Dit med den nya dämparen ... Skruvar fast det nya fjäderbenet Styrstaget som ingick i Whiteline roll center -kitet Släggan var aldrig längre än några meter borta Whitelineprylarna på plats Nya dämparen underifrån Lättåtkomlig justering Efter monteringen så var toe-vinkeln helt galen fram, fill hålla ratten 1/8 varv till vänster för att köra rakt. Och det gick att få däcksskrik i 40km i timmen med lite rörelse på ratten. _________________ Peter Ilis |
||||||||
Sen var det dags för hjulinställning och kryssvägning av bilen. Vanadis Gummi fick äran.
Upp på vågarna Viktfördelning innan ..och efter Totalvikt (med förare) Inställning av hjulvinklar Resultatet - -3* camber fram och -2* bak Nya 888orna på. och resultatet. Redo för morgondagens konbana! _________________ Peter Ilis |
||||||||
Jo någonting har ju hänt, för så mkt KAN man inte förbättra sin körning från en helg till en annan
KUL att all meck lönat sig!!! _________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||||||
Hallå, äntligen fått igång internet här igen.
Tro inte jag tappat kollen på er bara för jag flyttat till sydligare breddgrader, var ju tvungen att kolla in 2fat racing och hur det gått med Subarun... Ser ju grymt ut! _________________ Robert Bengtsson |
||||||||
Haha, jo det kändes ju inte fel att dominera lite för en gångs skull. Liten uppdatering, Började låta konstigt från motorn när jag startade den för några veckor sedan och i förra veckan så laddade den båda långsamt och inte fullt så mycket som den ska. Efter felsökning hos Subaru i Skövde av alla platser så visade det sig att Helix-uppipen hade börjat läcka i flex-delen. Inte den del som man helst vill byta heller då den sitter riktigt jobbigt till.. Hittade tag på en ny uppipe och ny blev det HKS utan flex-rör. Lyckades byta detta på Gotland på en verkstad. Tydligen tog det 13-14 timmar för dem men jag fick ett väldigt bra timpris som tur var.. Att lyckas felsöka, hitta en ny del och få bilen lagad på en vecka mitt i värsta semestern i kombination med halva veckan i Mellerud och halva i Visby får anses hyffsat. Kom till Gotland ring på lördag morgon och började gasa. Kändes bra som bara den tills jag kastade ett öga på turbotrycksmätaren.. 2 bar (max) och 1100 grader avgastemp är en dålig kombination.. Saktade ner, kylde av och körde av banan. *bilar* Väl hemma igen så hittades felet - var wastegate-slangen som inte satt fast i turbotrycksstyrningen. Verkstan har antagligen missat att sätta tillbaka den efter återmonteringen av turbon.. Siktar på en ny resa till Gotland, nån gång ska det väl gå bra också! _________________ Peter Ilis |
||||||||
Jodå, det går framåt! Det som hänt på det senaste är: Ny baklucka utan vinge Nya däck i dimensionen 245 40 17 (Toyo R888). Hjulinställning (strax över 3grader camber fram och 2 bak, 0 toe runtom) Specialsydd växelspaksknopp på väg från staterna Var och körde "superstage" för två helger sedan- riktigt skoj! och till helgen blir det Gotland ring med Renault-klubben. Ska försöka att vara lite mer aktiv här - bilder kommer! Peter _________________ Peter Ilis |
||||||||
Riktigt fin fördelning av vikten i bilen för att vara en vanlig sedanmodell.
Var den första vägningen gjord innan du började modda eller var alla vid samma tillfälle? Nyfiken då du dels lyckats få till höger/vänster-fördelningen = Ngt är flyttat, ditlagt eller demonterat. Dels har bilen blivit 44kg lättare vid slutresultatet. Så troligen lättades ngt bort från vänstersidan va? Ser ut som om ni inte behövde justera allt för mkt på fjädersätena? Resultatet vart ju iaf väldigt bra ur flera aspekter. |
||||||||
Tack för senast.....Björkvikring.
Bilen gick som ett spjut!!!!! Dax för nästa drabbning, denna gång på MALMBY den 4/7, upplägg lika Björkvik. Är du intresserad ta en titt på rsklubben.se eller hör av dig per pm eller tel. 070-697 57 67. MVH Lars R |
||||||||
Jag delade bana med lite Subarus på Mantorp igår, men det var nu i helgen du var på Gotland alltså? Blir det nån körning med 2fat-gänget i sommar? Eventuellt kommer jag och kör i augusti, men det är inte helt bestämt. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||||||
Den första och enda vägningen gjordes samtidigt med inställningen. Det var Vanadis gummi som gjorde det och vad jag vet flyttade de ingenting. Möjligen la de dit eller tog bort "människan" i förarstolen innan eller efter kryssvägningen men jag frågade tyvärr inte.
Hehe, den gick verkligen bra. Inget fel på din kärra heller, nästa gång tar jag dig! Blev inget Malmby för mig trots att jag är uppväxt i Strängnäs men hoppas på fler ggr!
Tack. Blidde tyvärr ingen SSI-träff för mig.
Jepp, tror det var samma helg som vi körde på Gotland med Renault-klubben. Har inte bestämt mig om 2fat än - är lite mer sugen på "riktig" bankörning. Men som sagt, har inte bestämt riktigt än. Har också lite problem med laddtrycket (läcker någonstans vid up-pipen) och det måste fixas först.. _________________ Peter Ilis |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Subaru Impreza WRX STi - Projekt väghållning | << 1, 2, 3 21016 besök totalt |