Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 325IM - Till 340IM -88.
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
66778 besök totalt
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 473



Angående handbromswirarna så sitter de i rör som kommer fram undertill. I änden på röret på undersidan av bilen sitter det metallhylsor på wiren iskjutna en bit. Dessa hylsor brukar ärga fast och det är nog därför du inte får loss dem. Man drar ur wiren bakåt, alltså underifrån bilen sett. Mycket rostlösare och en polygrip eller liknande tång så du kommer åt att vrida på hylsorna så får du nog loss dem efter några timmar.
Rören ser ut som nr.7 och kommer ut vid bakaxelbalken. [Länk till rören]
Lycka till.

_________________
///BMW - Was sonst!

Johan Eriksson
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Johan E skrev:
Angående handbromswirarna så sitter de i rör som kommer fram undertill. I änden på röret på undersidan av bilen sitter det metallhylsor på wiren iskjutna en bit. Dessa hylsor brukar ärga fast och det är nog därför du inte får loss dem. Man drar ur wiren bakåt, alltså underifrån bilen sett. Mycket rostlösare och en polygrip eller liknande tång så du kommer åt att vrida på hylsorna så får du nog loss dem efter några timmar.
Rören ser ut som nr.7 och kommer ut vid bakaxelbalken. [Länk till rören]
Lycka till.


Fick skrota hela rören också, då dom faktiskt gick av när jag tog tag i wiren och drog den bakifrån bilen, vidare bakåt.. så ska iallafall spara sista biten av röret som går in i bilen, och sen så får faktiskt wirarna, gå helt fritt där under.. Spelar det någon roll om man har utan rören? eller är det mest bara som ett skydd? har ingen större lust att köpa nya skit rör.

mvh

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 473



Du lär nog ha kvar rören. Det funkar ungefär som en handbroms på en cykel och har du inte stödet mot hylsan på wiren så kommer inte parkeringsbromsen att fungera.

_________________
///BMW - Was sonst!

Johan Eriksson
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Johan E skrev:
Du lär nog ha kvar rören. Det funkar ungefär som en handbroms på en cykel och har du inte stödet mot hylsan på wiren så kommer inte parkeringsbromsen att fungera.


Ja men vad roligt.. måste man köpa sånt skit också.. aja får sätta på allting som det ska, sen testa och dra handbromsen, o se om skiten funkar utan rören.

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Lite småpill idag då:


Spolarvätskebehållaren på plats:


..

Har även börjat dra tillbaka elhärvan i motorrummet. Blir ganska simpelt jobb då jag har skrivit upp vad allt går till. Men ska försöka rensa lite till på onödiga slangar och kablar..

Påbörjat dragningen lite:


..

Sen har det inte hänt så mycket mer idag. Hjälpte farsan lite med hans E39a och sen har man ju varit i plugget också, så har inte hunnit göra så mycket.

Men imorgon ska jag till jobbet och göra klart huven och kjolen som ligger där. Kjolen är ju klar för lack, men huven måste slipas efter primningen vi gjorde i torsdags. Sen efter det ska båda lackas. Får se hur lång tid det tar med det. Kanske hinner och hålla på lite hemma med bilen också.

Mvh

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Kom precis hem från jobbet..

Gjorde klart huven och sidokjolen för lack:






..

Så på tisdag kommer dom få lite färg

Förövrigt har det inte hänt något med karossen idag, vet inte om jag har sådan stor lust att göra nåt heller. Tappat gnistan lite :P

Mvh

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Idag under dagen har det mest blivit småpill pga det skitväder som har varit. Men lite senare på eftermiddagen så gick jag ut igen och började göra iordning kabelhärvan i motorrummet. Tog lite mer tid än vad man trodde

Sen efter ett tag så var det bara och börja tänka hur man skulle sätta kabelhärvan så snyggt som möjligt och på lättaste sättet.

Efter lite pyssel så såg det iallafall ut såhär efter ett tag:




..

Får väl se sen när lysen,grill och frontplåt kommer på plats om man kan ha den som den är. Lite småjusteringar räknar jag med redan nu.

Imorgon hoppas jag på bättre väder så man kan köra fullt ut. Göra klart det mesta i motorrummet så det bara är att hinka i motor och växellåda sen. När det är klart så måste jag ta itur med bakvagnen. sätta fast vajrar, och fixa bromsrör etc. Sen kolla så allt är bra, och sen montera upp tanken igen. Sen så är det bara gå en vända med rostätare under bilen, och sen underredsbehandla kärran.. När det är klart, då kommer det kännas betydligt skönare.

Sen efter det så är det ju typ bara, hmm.. resten av allt som ska göras haha.

Får se som sagt om det blir något gjort imorgon, isåfall kommer det en uppdatering i vanlig ordning.

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Lite saker som hände idag.

Matte var förbi och kollade läget med bilen. Han hjälpte även till mig lite grann och måttade in härvan lite vart man kunde ha den så det inte förstördes för lampor, grillar, och frontplåt. Så återstår bara att fästa härvan på några ställen till bara, sen så är det klart i princip..

Ser ut som en BMW nu iallafall:




..

Tidigare under dagen så lackade jag även ett par Fiddy kåpor åt Matte. Han ville ha samma fina färg som Bmwn kommer få:


..

Imorgon ska det bli ett besök på Biltema, köpa hem lite saker. Sen så blir det nog mer pillade imorgon. Sätta lite saker på plats i motorrummet igen, som kolfilter, lite små skydd här och där. Sen så är det bara att vänta tills nya maskinen slängs ut från vita.

Sen om man nu har någon lust så blir det att börja fixa bakvagnen med bromsrör, och vajrar.

Men det blir som sagt imorrn det.

Mvh

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
Johan E
Säter
Här sen Apr 2007
Inlägg: 473



Passa på att köpa biltemas plastfärg (mattsvart spray). Blir super på grilldelarna, som nytt.

_________________
///BMW - Was sonst!

Johan Eriksson
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Johan E skrev:
Passa på att köpa biltemas plastfärg (mattsvart spray). Blir super på grilldelarna, som nytt.


Jorå grillgrejerna ska lackas. Men hängde som sagt bara dit sakerna för att se hur det skulle bli med härvan. Så allt ska ner igen ändå. Även frontplåten, den är ju inte lackad heller så.

Tänkte ha njurarna blanksvart och grillen mattsvart.

Mvh

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Lite saker har hänt idag iallafall!

Får först och främst tacka Mattias för hjälpen idag. Tack vare honom att man ens börjat få fart på skruvandet igen.

Det första vi gjorde var och rensa hela bilen på saker, och kan säga att det blev lite högar här och var:




..

"Pappa blir inte glad om han ser det här" var ju tankarna hahaha.

Men samtidigt när man började rensa och så, så var man lite smått sugen på att ta lite smågrejer från vita till min röda. Först och främst vart det hatthyllan, ska ut igen, men det skriver jag om sen. Sen spårade det ut lite med "lite" saker, så började plocka ut hela inredningen..

Baksäte och "dörrsidor" bak borttagna:


Dörrsidor bak:


Skålade m3baksätet:


..

Sen efter lite skitsnack och pillande så var baksätet i:


Satt som en kung där bak när det var så friiitt framåt

Aja, bara ut och tänka på vad man skulle göra nu..

Hm, ja blev en liten bild på bilen samtidigt man gick runt och funderade lite:


..

Blev tillslut att vi rev ur mattan, och fixade om gaspedalen återigen. Satt stumt och fint med ett par popnitar

Liten översiktsbild:


..

Men vad är detta nu då?:


orginalmattan i svart :o

Hade funderingar på att göra en egen matta, i svart, men blev att testa sig fram lite på orginalmattan istället och vart helt okej så får bli såhär sålänge.

Sen den lilla "mattan" som möter den stora mattan upp till baksätet:


Grejerna var antrazitgrått eller vad nu det heter :P

..

Sen kom även Stefan förbi med sin Subba, (Subaru alltså) och kollade läget hur det gick med bilen. Så vart lite mer skitsnack

Matte som kör Civic till vardags stod och blänkte på Stefans Subaru ett litet tag, så blev sen att dom åkte iväg och testkörde varandras bilar haha

Samtidigt bråkade jag med framsätena, som ville lite annat än vad jag ville. hann få in passagerarsätet innan dom kom tillbaka. Sen blev det en liten slutspurt. Fick även in förarsätet, lite paneler och sånt.

Så blev såhär tillslut iallafall:




..

Är ganska nöjd faktiskt är ju inte riktigt helt klar invändigt som handsfack och så, men ska ju hinka i motorn sen, så vill gärna ha det lite öppet till styrboxen sen ska ju lister och sånt på, som håller fast mattan på plats. Även ska det göras rent både här och där ser jag nu efter bilderna med blixten..

...Nej, ratten är inte snygg, självklart ska den bytas sen, och NEJ det är inte dom dörrpanelerna som ska sitta i. Men byter dom när jag har fått nya dörrar på plats.

Blir garanterat mer saker gjort imorgon!

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Tiden rullar på alldeles för snabbt tills 3maj, så har givetvis blivit ännu en till dag på bilen idag.

Idag så tänkte vi demontera lite bromsar, och göra lite saker iövrigt..

Börjat demontera lite vänsterfram:


Fick även hjälp av Mattias idag, tack!, som här på bilden demonterar lite på högerfram:


Men han får ju vara min slav lite då jag lackade lite grejer åt honom:


..

Tänkte även dra in vajrarna i spindeln bak, så man kan få allt på plats någon gång. Men det såg givetvis rostigt ut där den sista biten av gamla vajern var kvar, så ska bli spännande:


Liten bild på inredningen igen:


..

Skruvat ner sköldarna fram också, då dom hade gått av både här och där, så bara köpa nytt:




..

Då börjades det med bakvagnen igen då..... Och inte lär sig grejerna att vara på ens sida någon gång. Låg och svor lite hejvilt samtidigt Mattias försökte för fulla muggar att banka ur sista lilla metallhylsan som är kvar, om man nu kan kalla det så:


Inte sådär jättevacker kanske?

Har iallafall någon gång när bilen var lite nyare sett ut såhär:


..

Märkte sen att det verkligen inte gick och få ur skiten, så fick snällt vänta på att Pappa skulle komma hem, då borren låg i hans jobbarbil.

Ungefär vid den här tidpunkten Fredrik "Pucken" kommer förbi och kollar läget. Han fick för sig att vara fotografen på bilderna framöver, så det fick han väl bli

Försökte iallafall hålla glädjen uppe och började byta ratt på bilen:


Hm, funderar på varför piggen till blinkersern satt rakt upp på den här ratten men inte på orgratten? haha:


Men fick iallafall ratten på plats:


..

Sen kom farsan hem! äntligen. Far och son som diskuterar och försöker övertala den andre att "sitt sätt" att göra det på, skulle va bäst och inte ditt:


Ungefär vid den tidpunkten Pucken och Matte gick till Mattes bil och började snacka skit.. verkar som det på bilden iallafall:


..

Fick en liten hjälpande hand av farsan då. Han fick äran att borra ur dom bitarna som var kvar av dom gamla vajrarna. Skådar när farsgubben borrar:


Sen drog man in vajrarna på plats:


..

Bara få hem dom nya skivorna runt om, beläggen och monteringskit till bromsbackar etc.

Tror det inte blir så mycket skruvande imorgon då det är mekdag i skolan. Men kommer iallafall ta med min växelspak dit och göra en liten snällare variant av shortshift av den.

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Var mekdag idag i plugget, så blir tyvärr inget skruvande här hemma. Vart bara massa mekande med en E32 735

Byggde även om min vxlspak lite grann. Tror jag förlängde "armen" under kulan med cirka 17-18mm.. Tror det kommer bli bra Här pyntar jag inga 1.200:- för någon shortshift

Sen åkte jag till Matte och hjälpte honom med att sätta ihop fiddyn som jag har lagt in några lackbilder på.

Ringde jobbet också, sa att min huv och ena sidokjol var färdiglackade, så var bara att åka dit och hämta grejerna vart jäkligt nöjd över huven faktiskt.

Huven:


..

Kjolen har ni sett förut, fast den andra :P så vart ingen bild på de skiten

Imorrn är det fredag igen, så då blir det väl att skruva järnet, även under lördag och söndag är det tänkt

Förövrigt så är det nu bara backspeglar, dörrar och karossen kvar att lacka. Dörrarna lackas på jobbet och först ska jag lacka själv i skuffen innan det blir att köra ner den till jobbet så det även kommer färg på utsidan

Så det närmar sig!

Brorsan skrev sms runt kl12 och sa att skivor,belägg, bromsbackar och monteringskitt är beställt, så hoppas det även hinner komma nu under eftermiddagen så man får känna och klämma redan senare ikväll

Bra kundtjänst hos Autoexperten i Nacka

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Ja nu kom då brorsan hem med lite grejer då

Till Vänster är då brorsans grejer. Super Blue Racing bromsvätska, krängningshämmarstag, och EBC Redstuff belägg. Mitt snik till höger. "Vanliga" tråkiga belägg , nya skivor, och nya backar. Monteringskitet till backarna kommer imorgon.

bild:


Sen även en bonus bild på brorsans framskivor till sin 540:


..

Vägde bly dom där

Väntar ni tills slutet utav helgen så kommer det även dyka upp en projekttråd gällande hans Beemer

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Idag kom bromssköldarna jag har väntat på!

Var ingen idé att sitta och slöa så var bara att sätta igång direkt och montera:


mumsigt med nytt:


Det var då vänsterfram. Högerfram var inte lika roligt med att få bort navet:


..

Men gick efter några åkturer till Biltema, får tacka Mattias för körningen

Bromssköld till högerfram:


..

Tiden gick, och efter ett tag så var bromsarna monterade, både vänsterfram, och högerfram:




..

Hm, ja vad ska göras imorrn då? Väntar på mina rör till handbromsen, som troligtvis kommer om 3-4dagar.

Imorgon får det nog bli att fixa skuffen lite. Som sagt, finns en heldel att göra, så bara börja någonstans.

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Jaha, lite vart väl gjort på bilen idag.

Hm, ska bli kul och se den färdig sen:


...

Idag så har det skrivits upp en planeringslista som jag kommer följa så gott jag kan. Har då skrivit upp precis allt som ska göras, vilka dagar och så. Visst kan det ju alltid köra ihop sig med olika saker, men vi får se hur bra det kommer gå.

Idag så planerades det för arbete i skuffen. Så bara slänga ut allt och kolla hur läget är där nere:


Efter lite hack där batteriet sitter på 325or:


Hade visst missat och hackat där förut, men det sågs ju direkt så.

Det mesta av rosten är nu urkapat där så. Bara en liten plåt bit och lite svetsande så är det ju avklarat

Skuffen annars då:




..

Lite jobb finns det ju och göra. Mindre jobb än under huven, fast betydligt mer slipjobb osv, med tanke på att jag bytte hela bakre listen då min gamla var rostig som ni kanske minns?

Så imorgon ska det jobbas på, då jag är ledig från plugget.

Det som står på listan då:
Trösklar:
Slipa rent båda trösklarna. Svetsa klart dom.

Skuffen:
Svetsa klart i skuffen. slipa fogar etc. Sen matta ner lacken och lacka skuffen i briljantröd.

Låta det härda tills på fredag. Svetsa lite andra småsaker sålänge.

..

Får se om jag kommer hinna med och lacka allt, då det ska fixas en hel del, än vad man tror.

Kanske blir att plocka bort bakrutan också, innan det lackas. Så antingen blir det att lacka imorgon, beroende på om jag hinner, eller så lackas det på torsdag. Har inte möjlighet att göra det senare, så bara att ligga i nu och följa planeringen

Mvh

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
En till dag på skithögen då

Dagens arbete skulle kretsa runt skuffen, och lite tröskeljobb. Gjorde tröskel jobbet direkt när jag gick ut runt 9-10 på morgonen idag så man fick det avklarat. Var att slipa trösklarna helt och hållet, och svetsa lite grann i dom.

Sen var det då skuffen ja:


..

Tog ett jäkla bra tag innan jag hittade flusstråden till svetsen, så jag kunde börja svetsa lite grann, fast när man väl hittade alla saker och började arbeta, så gick det bra

Var två hål och lägga igen, sen typ 2 andra småhål som var nästan lite löjliga och svetsa igen :P

En av lagningarna hamnade nere i batterikällan, bak:


..

När lagningarna var klar så var det iprincip bara och sätta igång med och fräscha upp hela skuffen.

Började med och kita hela listen, där svetsningen var lagd.

Från ena sidan:


Heeeela vägen bort:


..

Passade även på och ta ur bakrutan, skulle underlätta ganska mycket, plus att den ändå ska bytas, som resten av alla rutor utom framrutan.

Matte som "gömmer sig" bakom baksätet:


Sviiisch så var den ute:


..

Rutan:


..

Alla rutor ska som sagt ut sen innan karossen lackas:


Passar då på och byter ut dom mot mina rutor som sitter i min vita:


Kitat klart och börjat grunda lite ställen:


Baljan:


Vänstrasidan:


Listen:




..

Får duga kommer ju massa inredning och shit framför ändå, så kommer direkt inte synas.

Dags och montera på regskyltshållaren, eller?


Nää kan ju inte göra det än

Men fram då?:


..

Hm tror vi väntar med det den får sitta bak sen när det är klart. Får beställa en till fram också

Just nu får allt torka för sig själv i skuffen, så lackar jag skiten imorgon, om det nu tillåter det. Hoppas de, annars blir man ju lite sur. Om nu inte kitet har torkat tills dess så får man väl vänta med det och lacka det sen när det väl har torkat :/

Men hoppas som sagt på imorgon!

Kommer en uppdatering då som vanligt om det nu blir något gjort. Då är förhoppningsvis skuffen nylackad

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Jaha, lite vart iallafall gjort när jag kom hem, från mekdagen i skolan.

Gjorde sista jobbet i skuffen innan det blev att lackas.







...

Lite flashback här också då.

Skuffen för inte så länge sen:


..och skuffen nu:






..

Såg nu på bilderna att jag hade missat lite, så man ser lite av den gamla färgen, fast det är skitsamma enligt mig, kommer vara massa inredning o shit där ändå sen. Men kul att veta iallafall att det mesta är lackat även där.

Så detta fick avrunda min dag iallafall

Imorgon blir det mer skruvande..

Lite saker som står på listan:

Skuffen:
Montera in inredningen igen och lite andra småsaker. (OM allt har härdat osv)

Under bilen:
Montera på dom nya rören som handbromsvajern går i. Om jag nu får dom imorgon dvs. Montera klart bromsarna bak, och kontrollera så allt funkar.

Montera upp tanken.

Måla bakre oken.

..

Sen under lördagen blir det mest under bilen som gäller. Ska underredsbehandla hela skiten då, är det tänkt. Sen lite annat också förstås

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Idag så kom mina rör till handbromsen.

Var förövrigt den första som har köpt dessa rör från BMW Centralen i Nacka. Haha, har aldrig sålt några av dessa förut.

Bild på rören:


Min hängande tank:


..

Va ganska lätt att få upp dom faktiskt:


..

Så var bara att börja spänna handbromsen, och montera på skivorna:




...

Stajliiing på tanken:


..

Avluftning eller ventilation möjligtvis?..

Tanken igen:


Såg förövrigt bra ut ovanför tanken:


..

Monterat på oken med dom nya beläggen och gjorde oken lite finare:




..

Slutade tidigare än farsan, vilket måste vara innan kl12 då han slutar p**s tidigt på fredagar

.. Så hade ju lite tid och montera in lite inredning i skuffen:


..

Bara golvmattan kvar, sen så är det iprincip klart där bak också.

..

Bilen i övrigt:


Finns som sagt lite jobb och göra.

Kunde tyvärr inte sätta upp tanken idag, då jag måste skarva ihop två slangar, som förr i tiden var en hel men jag fick för mig och klippa skiten. Men men, måste fixas innan tanken åker upp igen.

När tanken är uppe så ska bakvagnen upp på sin rätta plats igen, sen är det två bromsrör som ska kopplas på, och krängningshämmaren ska upp igen.

Efter det så är jag klar under bilen med massa skruvande.. för tillfället iallafall...

Sen återstår det bara att underredsbehandla bilen, fixa till bakskärmarna, ta ut framrutan och rostlaga det lilla pisset som finns under listen, ut med dom andra rutorna, ta bort dörrarna, och rikta hela karossen.

Sen återstår det bara att prima kärran, sen slipa ner det, och slipa ner bilen helt i övrigt. Seeeeen så bogseras den ner till jobbet så karossen får lite färg på utsidan

..puuh lite och göra i helgen med andra ord

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Tryckte ut framrutan under förmiddagen idag.





..

Var bra att jag tog ut den. Var rosthål på båda sidorna i hörnen.

Blir nog inget mer mekande idag, så kommer komma efter planeringen lite, men det får man jobba ikapp!

Är lite seg idag för att fortsätta skruva. Plus att vädret inte hjälpte något vidare. sol, spöregn, sol, spöregn, ett par gånger i jämna intervaller



..

Får ta och ligga i imorgon istället om det är bättre väder, så man blir klar någon gång!

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360


Trådstartare
Nu är tanken upp på sin plats, och så är bilen underredsbehandlad lite här och var. Ska behandla den på fler ställen sen, fast tog dom ställena som verkligen behövde det först och främs.





..

Ska ut nu och hinka upp bakvagnen på plats, sen kolla till lite småsaker.

Bilen ska svetsas och slipas på ett fåtal ställen, sen när det är klart så är det bara att ta bort dörrarna och börja rikta karossen!! fan va skönt

Mvh Kevin

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 325IM - Till 340IM -88.
<<   1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17   >>
66778 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande