Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi S2 1991 Banbil/Gatbil/Strippenbil SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (43059 totalt) |
DR=Dragracing va? Kan ju vara så att det är olika regler mellan DR och Racing/Rally Tänkte även jag på detta när jag såg bilderna. Kanske kan det bli godkännt man läger sätter en platta på undersidan av golvet och buntar ihop allt ? En sak till jag tyckte var konstig, får man verkligen skarva det röret som går efter A-stolpen och ner mot golvet. Ska inte detta rör vara ett helt rör utan skarv. Fin bil förövrigt. Provsatt den lite i höstas utanför Trendab då jag var ute och provade stolar. om du fortfarande har kontakt med Adde kan du ju hällsa från mig (Per) _________________ Per Wahlqvist |
||||
tja det står samma sak angående plattorna i dr och banracing mm vad jag kan se och enligt sbf så behövs inte bultarna då man har svetsade boxar. kolla med sbf om du är osäker. jag förstår inte vad bultarna skulle göra för nytta när boxarna är svetsade i golvet samt balk! det enda röret du inte får skarva är huvudbågen enligt min tolkning, anledningen att det blev så i min bil är att jag till en början hade en båge där framsträvorna var svetsade i nedredelen av hjulhuset och jag har ställt frågan till flera besiktningsmän och alla har sagt ok! det snurrar en fråga på SBF angående bilar och besiktning när dom anvånds i flera olika områden (dragracing , bana mm). Och det är inte helt klart hur godkännandena ska tolkas mellan dom olika! vi får se. jag träffar Adde ganska ofta, jag hälsar han! _________________ Ted Modén |
||||
ser skit bra ut ted.
skönt att det går framåt för dig har varit en stor peundrare av din bil redan sedan första variationen. men tycker nu att du har satsat mer rätt (bana). tror inte du kommer att ångra dig mvh jimmy |
||||
tack jag hoppas verkligen det, om inte annat kommer jag få åka mer bil i år än dom 50sek > fullgas jag körde förra sesången _________________ Ted Modén |
||||
Ja det får vi verkligen hoppas.
du hade väl kylaren bak i din bil? hur har du dragit vatten ledningarna då? efter som man inte får dra dem inne i cupen. |
||||
|
||||
oki vad kul ska också försöka svetsa färdigt i helgen.
vad blir det för lack denna gång då? Vad för kul kommer att hända med din motor då? men jag antar att du inte ska pressa den lika hårt denna gång 900hk är lite mycket på banan. |
||||
motorn blir den samma förutom turbon och kammarna som blir nya för att få ca 680hk och mer respons samt torrsump för hållbarheten. lacken blir som på bilden är det tänkt. _________________ Ted Modén |
||||
|
||||
tyvär blev det inget garage denna helg var hemma med mitt barn.
men hoppas att kunna ta igen det nästa helg nu. så är det väl dags för oss med att skicka bilen på lack.
|
||||
hej Ted
licens kurs på g i klubben vore kul att se räserbilen på banan i sommar men licens är ett måste. mvh dennis audi club sport Söndagen den 1:a april arrangerar vi en förarkurs på Linköpings Motorstadion med Östgöta Bilsportförbund då du får möjlighet att ta licens i racing. Kursen börjar med fika 08.30 på morgonen som följs under dagen av en teori del och en praktisk del med bankörning. Kursen beräknas avslutas ca 17.00. Eftersom Audi Club Schwedens racingsektion Audi ClubSport är anlsutet till SBF och kör efter dess reglemente för att kunna arrangera legala bankörningar för gatbilar så kan ju detta vara ett ypperligt tillfälle att ta licens för att kunna hänga med på våra träffar. Plats: Linköpings Motorstadion, som ligger utmed väg 35, Linköping - Åtvidaberg, ca: 5 km från Linköpings centrum. Vägbeskrivning finns här: http://www.lms.se/web/_pages/Index.a Innehåll: Teoretisk och praktisk utbildning som berättigar till förarlicens i Racing samt funktionärslicens C. Kursledare: Sven-olof Sandberg ÖBF:s utbildning tfn. 0142-57133 eller 070-6057133 E-mail: obsf@spray.se Kursavgift: 1.350 kr per deltagare som betalas kontant kursdagen, inkluderar SBF:s regelbok för Racing och övrigt kursmaterial samt kaffe/te, dricka, fralla, mat, kaffe och kaka. Information: Praktiken genomförs med egen bil ("Svenssonbil" går bra), men se till att bromsklossar, bromsvätska är utbytt eller i mycket bra skick. Dubbdäck är ej tillåtet. Vi kör bl.a. bromspunkter, spårval, tangerinspunkter, flaggor/signaler och banposteringar. För din säkerhet är det krav på hjälm, handskar, bra skor att köra i samt heltäckande klädsel av bomull (exempelvis bomullströja och jeans) under körning på banan. Anmälan Skickas senast den 16:e mars till per@audiclub.com. Återbud: Skall meddelas senast 36 tim före kursstart, sker återbud senare uttages en avgift på 650kr. Med vänlig hälsning Per Johansson Per@audiclub.se Audi ClubSport, Audi Club Schweden _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
Grymt bygge och mycket bra färgval _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi S2 1991 Banbil/Gatbil/Strippenbil SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (43059 totalt) |