Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 1991 Banbil/Gatbil/Strippenbil SÅLD
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (43059 totalt)
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610



Pastorn skrev:
Detta svar kommer ifrån Rolf " Loffy" Lundberg teknisk ansvarig i DR Utskottet!

"Det beror på tjockleken på golvbalken, men om lådan han nämner är ungefär 150 x150 mm och 3mm tjock och är svetsad i golvet är det samma sak som plattor. Det vi pratar om är svetslängden som ska vara 150 x150 mm, om golvet lutar eller är böjd så ser ytan mindre ut men fastsvetsningen är lika stor."

mvh Ted


DR=Dragracing va?

Kan ju vara så att det är olika regler mellan DR och Racing/Rally

Tänkte även jag på detta när jag såg bilderna.

Kanske kan det bli godkännt man läger sätter en platta på undersidan av golvet och buntar ihop allt ?

En sak till jag tyckte var konstig, får man verkligen skarva det röret som går efter A-stolpen och ner mot golvet. Ska inte detta rör vara ett helt rör utan skarv.


Fin bil förövrigt. Provsatt den lite i höstas utanför Trendab då jag var ute och provade stolar.

om du fortfarande har kontakt med Adde kan du ju hällsa från mig (Per)

_________________
Per Wahlqvist
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
Per W skrev:
Pastorn skrev:
Detta svar kommer ifrån Rolf " Loffy" Lundberg teknisk ansvarig i DR Utskottet!

"Det beror på tjockleken på golvbalken, men om lådan han nämner är ungefär 150 x150 mm och 3mm tjock och är svetsad i golvet är det samma sak som plattor. Det vi pratar om är svetslängden som ska vara 150 x150 mm, om golvet lutar eller är böjd så ser ytan mindre ut men fastsvetsningen är lika stor."

mvh Ted


DR=Dragracing va?

Kan ju vara så att det är olika regler mellan DR och Racing/Rally

Tänkte även jag på detta när jag såg bilderna.

Kanske kan det bli godkännt man läger sätter en platta på undersidan av golvet och buntar ihop allt ?

En sak till jag tyckte var konstig, får man verkligen skarva det röret som går efter A-stolpen och ner mot golvet. Ska inte detta rör vara ett helt rör utan skarv.


Fin bil förövrigt. Provsatt den lite i höstas utanför Trendab då jag var ute och provade stolar.

om du fortfarande har kontakt med Adde kan du ju hällsa från mig (Per)


tja

det står samma sak angående plattorna i dr och banracing mm vad jag kan se och enligt sbf så behövs inte bultarna då man har svetsade boxar. kolla med sbf om du är osäker. jag förstår inte vad bultarna skulle göra för nytta när boxarna är svetsade i golvet samt balk!

det enda röret du inte får skarva är huvudbågen enligt min tolkning, anledningen att det blev så i min bil är att jag till en början hade en båge där framsträvorna var svetsade i nedredelen av hjulhuset och jag har ställt frågan till flera besiktningsmän och alla har sagt ok!

det snurrar en fråga på SBF angående bilar och besiktning när dom anvånds i flera olika områden (dragracing , bana mm). Och det är inte helt klart hur godkännandena ska tolkas mellan dom olika! vi får se.

jag träffar Adde ganska ofta, jag hälsar han!

_________________
Ted Modén
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
nya bilder sen taket hamnat på plats denna vecka ska den på lack!





_________________
Ted Modén
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



ser skit bra ut ted.
skönt att det går framåt för dig
har varit en stor peundrare av din bil redan sedan första variationen.
men tycker nu att du har satsat mer rätt (bana).
tror inte du kommer att ångra dig
mvh jimmy

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
Bronwaller skrev:
ser skit bra ut ted.
skönt att det går framåt för dig
har varit en stor peundrare av din bil redan sedan första variationen.
men tycker nu att du har satsat mer rätt (bana).
tror inte du kommer att ångra dig
mvh jimmy


tack

jag hoppas verkligen det, om inte annat kommer jag få åka mer bil i år än dom 50sek > fullgas jag körde förra sesången

_________________
Ted Modén
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



Ja det får vi verkligen hoppas.

du hade väl kylaren bak i din bil?
hur har du dragit vatten ledningarna då?
efter som man inte får dra dem inne i cupen.

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
dom är dragna underbilen!

_________________
Ted Modén
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



ok.
vad blir nästa steg på ditt bygge då?

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
Bronwaller skrev:
ok.
vad blir nästa steg på ditt bygge då?


lite kvar att svetsa ska bli av i helgen! sen blir det lack i nästa vecka!

Trendab håller på med motorn.

_________________
Ted Modén
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



oki vad kul ska också försöka svetsa färdigt i helgen.
vad blir det för lack denna gång då?

Vad för kul kommer att hända med din motor då? men jag antar att du inte ska pressa den lika hårt denna gång 900hk är lite mycket på banan.

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
bjorasen

Här sen Aug 2004
Inlägg: 110



Såg denna bilen för första gången live på tullinge förra sommaren, sinnessjuk bil säger jag bara

Bygget är verkligen imponerande!
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
Bronwaller skrev:
oki vad kul ska också försöka svetsa färdigt i helgen.
vad blir det för lack denna gång då?

Vad för kul kommer att hända med din motor då? men jag antar att du inte ska pressa den lika hårt denna gång 900hk är lite mycket på banan.


motorn blir den samma förutom turbon och kammarna som blir nya för att få ca 680hk och mer respons samt torrsump för hållbarheten.

lacken blir som på bilden är det tänkt.



_________________
Ted Modén
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
bilder från sista mmodse samt leveransen till lack.





_________________
Ted Modén
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



grymt snyggt hoppas verkligen att det blir så tummen upp

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Cool go ted !

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
Bronwaller skrev:
grymt snyggt hoppas verkligen att det blir så tummen upp


jobbar på det!

hur går det för dig?

_________________
Ted Modén
Citera
SRD
Kvänum
Här sen Dec 2005
Inlägg: 902



tyvär blev det inget garage denna helg var hemma med mitt barn.
men hoppas att kunna ta igen det nästa helg nu. så är det väl dags för oss med att skicka bilen på lack.


Pastorn skrev:
Bronwaller skrev:
grymt snyggt hoppas verkligen att det blir så tummen upp


jobbar på det!

hur går det för dig?

_________________
Jimmy Bronwaller
WWW.speeding.nu
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



hej Ted
licens kurs på g i klubben
vore kul att se räserbilen på banan i sommar men licens är ett måste.
mvh dennis audi club sport


Söndagen den 1:a april arrangerar vi en förarkurs på Linköpings Motorstadion med Östgöta Bilsportförbund då du får möjlighet att ta licens i racing. Kursen börjar med fika 08.30 på morgonen som följs under dagen av en teori del och en praktisk del med bankörning. Kursen beräknas avslutas ca 17.00.



Eftersom Audi Club Schwedens racingsektion Audi ClubSport är anlsutet till SBF och kör efter dess reglemente för att kunna arrangera legala bankörningar för gatbilar så kan ju detta vara ett ypperligt tillfälle att ta licens för att kunna hänga med på våra träffar.



Plats: Linköpings Motorstadion, som ligger utmed väg 35, Linköping - Åtvidaberg, ca: 5 km från Linköpings centrum. Vägbeskrivning finns här: http://www.lms.se/web/_pages/Index.asp?NodeId=7&PageId=5&SektI . . . .



Innehåll: Teoretisk och praktisk utbildning som berättigar till förarlicens i Racing samt funktionärslicens C.



Kursledare: Sven-olof Sandberg ÖBF:s utbildning tfn. 0142-57133 eller 070-6057133 E-mail: obsf@spray.se



Kursavgift: 1.350 kr per deltagare som betalas kontant kursdagen, inkluderar SBF:s regelbok för Racing och övrigt kursmaterial samt kaffe/te, dricka, fralla, mat, kaffe och kaka.



Information: Praktiken genomförs med egen bil ("Svenssonbil" går bra), men se till att bromsklossar, bromsvätska är utbytt eller i mycket bra skick. Dubbdäck är ej tillåtet. Vi kör bl.a. bromspunkter, spårval, tangerinspunkter, flaggor/signaler och banposteringar. För din säkerhet är det krav på hjälm, handskar, bra skor att köra i samt heltäckande klädsel av bomull (exempelvis bomullströja och jeans) under körning på banan.



Anmälan Skickas senast den 16:e mars till per@audiclub.com.

Återbud: Skall meddelas senast 36 tim före kursstart, sker återbud senare uttages en avgift på 650kr.



Med vänlig hälsning

Per Johansson

Per@audiclub.se

Audi ClubSport, Audi Club Schweden

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Pastorn skrev:


motorn blir den samma förutom turbon och kammarna som blir nya för att få ca 680hk och mer respons samt torrsump för hållbarheten.

lacken blir som på bilden är det tänkt.




Grymt bygge och mycket bra färgval thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
s2dennis skrev:
hej Ted
licens kurs på g i klubben
vore kul att se räserbilen på banan i sommar men licens är ett måste.
mvh dennis audi club sport




det låter intressant jag återkommer!

_________________
Ted Modén
Citera
Pastorn
Gnesta
Här sen Nov 2006
Inlägg: 92


Trådstartare
Speedster skrev:

Grymt bygge och mycket bra färgval thumbs up


Tack känns som om utvecklingen går åt rätt håll!

_________________
Ted Modén
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi S2 1991 Banbil/Gatbil/Strippenbil SÅLD
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (43059 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande