Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Ascona A -75 XE med TB och MS - Nya dämpare... | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (36182 totalt) |
Nu sitter motorn i iaf. Får kanske kapa lite till när grenröret ska ner oxå.
Sen måste jag nog förlänga"kulan" som håller kopplinggaffeln, blev lite förkort slag med LET-kopplingen. |
||||
Istället för att förlänga kan man ta tillfället i akt och få koplingen på andra sidan. Jag gjorde en ny stång med kula, gängade änden, borrade upp hålet mitt imot där kulan sitter orginal och gängade. På så sätt får man ställbar kula och kopplingswiren där inte grenröret är. Ny kula gjorde jag på frihand i svarven, behöver inte vara så noga. Nackdelen är att man behöver en längre kopplingswire, kan lösas på lite olika sätt. Jag förlängde min med ett rör och lite gängstång. Snygg motor . _________________ Markus Ålind |
||||
Behöver du ett XE grenrör?
Har ett liggandes som är lite krokigt(Nedre röret) men perfekt om man ska kapa så det passar på raken. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Jag som precis har kapat sönder och svetsat om mitt för 1h sen ... men bra att veta om det blir ändringar. blir rätt duktigt trångt där nere. |
||||
Såhär blev grenröret. Den lilla extraböjen är för att rattaxelknuten kommer precis där
|
||||
Jag tog med mig kopplingsviren till en firma som har bromsdelar till släpvagnar, hittade en bromsvire med samma mått på "öglan" till kopplingspedalen, sen är det bara att bestämmasig för hur lång vire man vill ha. |
||||
Kommer nog göra nått likande, tack för tipset . Byggde ett nytt spakställ, vart korta och distinkta lägen |
||||
Efter en kväll/natt på jobbet så blev tunneln klar, försänkning för fördelaren och provmontering av en fälg.
Rev ur elsystemet oxå, blir nytt. Antingen gillar man nog oranga fälgar lr inte, jag tyckte det vart asbra |
||||
Tackar, snabb och snabb... det blir org. effekten 150hk tillsvidare iaf. Men kul kommer jag nog ha
Får hoppas på det... börjar bli duktigt sugen |
||||
Asbra var ordet, skitsnyggt ett annat. Släng på resten nu också så vi får se . |
||||
|
||||
Har fått en adapter från hardymedbringare till vanligt knutkors tillverkat av svärfar, tackar för det
|
||||
Efter Fredagsnattmek och lite mek på Lördagen så har detta åstakommits.
* Mättupp kardan med nya medbringaren. * Fixat klart grenröret svetsat lambdamutter och lindat det. * Plocka bort motor och framvagn igen för att bygga bort det stora kopplingsspelet. * Kapa ur rambenet lite för insuget. * Kapa upp nytt hål för värmepaket. * Måla motorrum. * Montera motor/framvagn. * Montera insug och grenrör förgått hoppas jag * Byggaom handbromsspaken då den tog i vlådstunneln. Bilder: |
||||
Ser du fick något gjort efter vi varit där å stört dig _________________ Mvh Mattias Lithammer BMW 330 Touring BMW 335 TURBO |
||||
Jo det blev nått av det tillslut |
||||
Denhär Fredan så blev det byggt fäste för kylare och kylfläkt inkl.montering, har även fått dit värmepaketet och bygg om på insidan så det nu bara finns defrosterfunktion lr inget. Det går frammåt men det e segt .
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Ascona A -75 XE med TB och MS - Nya dämpare... | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (36182 totalt) |