Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 3800 -71 (Mer camber, lysen och nya fälgar) | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 4 besök senaste veckan (109856 totalt) |
Fasen otto du har byggt det jag drömde om när jag hade min 2500A !
Jag sålde min bil då jag fick dåligt samvete att slakta en fin orginalbil. Nu ångrar man sig när man ser hur bra det hade kunnat bli. Lycka till framöver Edit: Jag ville ha hela "Batmobile"-kitet på min bil med osthyvel, vinge och tidstypiska sidostabilisatorer på framskärmarna. Är det något du har funderat över?? _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jag har tänkt tanken, Frågan är hur det skulle se ut? Man vet ju inte förrän man provat Jag har en tidstypisk svart "mjuk" vinge som jag har tänkt att sätta dit med mattejp för att se om det blit ok, jag kan ju lägga in några provbilder så småningom. Sidostabilatorer hade nog varit skitsnyggt! Det finns en grym E3:a i USA med M5 motor i och lite csl prylar: /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Lägger in lite bilder på diverse prylar:
Här är en fäste som jag fräst i magnesium till cranktriggern. även den övre transkåpan är omgjord för att slippa fästet till orginal fördelaren: Lite bilder på avgassystemet (jag har också varit tvungen att bygga ett nytt växellådsfäste pga byte till 5 växlat): Utlåvat prov på 70-tals racing stuk med skumgummispoiler (bilderna är inte dagsfärska...) : /otto . _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Är det ett hemmabyggt växllådsfäste? Vad är det för låda? Vad jag vet så kan man använda sig av BMW org. fäste till alla lådor/bilar (org. då givetvis). För när jag bytte låda på en 3.0CSL (till en Getrag 262) använde vi oss av BMW-original växllådsfäste från en E12 eller var det en E28 _________________ / Erik Tryggvesson |
||||
Det är en 265/6 5vxl överväxel. den är längre än std 4vxl och har två stycken gummikuddar som den vilar på. Provade med orginal balken som var till lådan, passade kalas tills jag såg vinkeln mellan kardan och låda. Jag var tvungen att höja upp lådan något. 262:an har väl en kudde längst bak antar jag. Min låda har en upphängning längst bak också plus de två främre, men använder man den längst bak så räcker inte skenorna i bilkarossen till. /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Alquati. Italienskt fabrikat. Jag vet ej om dom gör insug till m20... om du hade frågat för två år sen så hade jag kunnat sålt trippla webrar (40mm) med insug och plenum enl bild: Såldes tyvärr till en kille som skulle turbokonvertera en 264!!! Fabrikatet heter VGS, dom gör oxå insug till M30 enl. bild: /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Modiferad instrumentering för att få dit en varvräknare som fungerar ihop med tändsystemet.
Det var ett......j-la mek för att lyckas med det! Äntligen har jag fått mina Alpina kolvar i första överdimentionen Förra helgen vägde jag in stakarna, det var ju lite pyssel med det också... /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Ser bra ut Mange, Kul att få se bild på monteringen av Varvräknaren oxå.
Har du kollat rundheten i storändan på stakarna? Enl en av mina böcker skulle det ljud som du beskrivit kunna härledas dit?! Bara ett tips. //Niclas _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||
Du menar att stakarna skulle kunna vara utdragna och ovala i storänden?
Borde inte det generara lågt oljetryck och banka ner lagren? /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Nu har det hänt lite....
Jag har fått blocket borrat till 1:a överdimension 92,25mm Stakarana är renoverade, nya lilländebusningar och en ombearbetad storände (som ni misstänkte). Veven är uppmätt och var inom tolerans och hade fina lagerbanor. Kolvar och stakar är ihopmonterade och ligger redo i plastpåsar. Vevaxeln är monterad. Kolvar, invägda och klara Staken längst till höger fick bearbetas på storänden Färdigt att slänga i blocket Nya bussningar i lilländarna Cylle Ett as till vev! Bumsen saknar sitt hjärta Der Böse Bumse mit Penta felgen ' Det blir dåligt med utsvävningar i vår..... Gott mos otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 Masterstarter 2011 2012 2:a Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||
Der Böse Bumse mit Pentafelgen sieht raggisch aus. Gut
Känns denna motor igen? http://www.maggotracing.se/galleri/m http://www.maggotracing.se/galleri/m Ser du kompressorn.? Bromsad till 550hk vid 1,5bar gött mos även om du inte gillar Uberladung. http://www.maggotracing.se/galleri/m _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 3800 -71 (Mer camber, lysen och nya fälgar) | << 1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17 >> 4 besök senaste veckan (109856 totalt) |