Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 1.8T -75 | << 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21 >> 14 besök senaste veckan (161361 totalt) |
jäklar blev juh kalas det där
Rent och snyggt.. Skrapade juh rent golvet på "rallybilen" min tidigare i höstas oxå.. Men orkade inte tvätta rent totalt som du gjort Lukta så jäkligt med allt thinner.. Du har oxå PM!! _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
Idag har jag börjat måtta in buren. Det verkar vara bra passform på buren (som är beställd från Sparco).
Det enda är väl att den inte går så långt fram som jag hade hoppats. Jag trodde den skulle gå igenom instrumentbrädan men den är tydligen gjord för att stå framför den. Det var synd Jag har även rivit ut innertaket, stoppningen ska jag också ta bort! Kanske sparar ytterligare ett kilo där Bilden visar endast bakre delen av buren Sen har jag även varit på en liten shoppningrunda, återkommer till det när jag har bilder Hela bilen kommer lackas invändigt någon gång i framtiden. Just nu koncentrerar jag mig på att få ihop bilen så den kanske kan rulla i sommar. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Köpte nya bakbromsar (till en Golf GTi 16V)
Sen har jag även köpt sprut/tändning. Jag köpte ett begagnat och det var så pass billigt att jag inte kunde hindra mig själv från att köpa det Mycket kablar blir det Bredbandslambda _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Tidig paketöppning ser jag!
Jösse vad många kablar... Den där 75:an kommer väl få mer el i sig än 10 normala 75:or. Men för en oinvigd, vad är det för nåt sprut? Hade inte tillräckligt bra syn för att kunna läsa bokstäverna helt på boxarna. Du har inga bilder på hur hela buren ser ut i bilen förresten? _________________ Peter Karlsson |
||
Japp (h)jultomten kom tidigt i år Hehe, den här bilen kommer ha betydligt mer elkablar än en normal 75:a. Det blir en utmaning att få ihop det så bilen startar Jag har aldrig ens tittat på ett elektroniskt sprut förut. Sprutet är ett Microtech LT10S med div tillbehör bland annat tändningsförstärkare och bredbandslambda kontroller. Microtechs hemsida: http://www.microtechefi.com/default.htm Det som saknas för att få i det i bilen är fuelrail, spridare, vevaxeltriggerskiva och några sensorer till triggern. Nej jag har inga bilder på hur hela buren ser ut i bilen än, tanken är att fortsätta med installationen av buren i helgen. Jag kan försöka ta några kort då _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
I fredags var jag och hämtade växellådan. En 02A-låda från en Passat med tillbehör. Lådan har gått ca 14 000 mil så den borde bara i hyfsat skick iallafall.
Jag fick med ett lättat svänghjul, det väger ca 5.5kg nu. Det som behövs göras för att få i den i bilen är två nya växellådsfästen och sen ska den byggas om till vajerkoppling. Jag har även börjat svetsa plattorna i golvet till buren, jag hann dock inte med så mycket. Kanske kommer hinna med lite i helgen om jag har tur. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Buren börjar komma på plats, jag har bara dom främre fästena i golvet kvar att göra. Allt har tagit lite tid på grund av att jag började nytt jobb förra veckan.
Jag ska försöka ta några bilder på buren imorgon. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Ser ju kanon ut de där! Sparco buren... skruvas den ihop eller? Håller med om att det är snyggare när buren går in i instrument brädan... å andra sidan kan de la va skönt att slippa kapa sönder den med.. vart har du köpt buren? mvh// johan
_________________ Johan Svensson Honda Prelude -98 |
||
Japp buren skruvas ihop, den skruvas även i golvet (golvfästena). Jag hade gärna sett att den gick igenom instrumentbrädan men man kan inte få allt tyvärr _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Många bilar blir det... men det är farsans Caddy Passformen är ypperlig, det är väldigt lätt att montera, inga vilda vinklar på rören. Det enda som skulle behöva förbättras är nog min svetsning. Varför ska det vara så svårt att svetsa i bilplåt? Jag har även börjat polera lite på insuget man måste ju ha lite BLING BLING under huven _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Liten uppdatering. Jag har inte hunnit med så mycket i helgen pga nyår..
Men jag fick ändå dit främre fästplattorna i golvet och har måttat in dörrsträvan. Det blev en provmontering av förarstolen också för att se om dörrsträvan gick fritt från den eller om den behövde flyttas upp eller ner. Strävan ligger bara på fästplattorna på bilderna, den kommer sitta ca 6 cm upp på "benen" _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Jag har ändrat mina planer!
Nu har jag inhandlat en 1.8T 180HK från en SEAT Leon -01. Motor har gått 2800mil så den är som ny Jag köpte den helt komplett med kabelhärva, styrbox och allt utom servopump. Men det sitter ett elektroniskt spjällhus på den och jag behöver ett mekaniskt, är det någon som har ett mekaniskt till salu så får ni gärna höra av er till mig! Jag kunde inte hålla mig så jag var tvungen att provmontera den i helgen för att se hur mycket arbete det är att få dit den. Det verkar inte vara så jätte mycket jobb. Bara 3 av 4 motorfästen måste byggas från scratch och sen har vi alla kablar som måste kopplas in men som tur är så kommer jag köra med mitt Microtech sprut/tändning så jag kommer inte använda många kablar av originalhärvan. Min 02A låda passar rakt på motorn iallfall men den behöver nog tvättas ganska rejält när man jämför den med motorn Planen är fortfarande att regbesikta bilen med motorn så vi får se om det går. En liten motor Växellådan på plats, den ska givetvis tvättas av sen På väg ner i bilen... Testmontering av länkarmarna och spindlarna för att passa in drivaxlarna mot lådan så man vet vart motorn hamnar i bilen. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
trevligt
Har du tänkt regga med denna motor nu då istället eller hur blir det? Kör hårt, din tråd har varit lite på siståne... _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
Jo jag har tänkt regga bilen som ombyggtfordon med den här motorn. Det borde gå. Jag har pratat med therealpinto om det och det verkar positivt Min tråd har varit dåligt uppdaterad för det har inte hänt nåt på ett par månader, jag har ju inget garage Jag tänkte koncentrera mig på att regga bilen i år och ta hand om utseendet nästa år. Det är massor med jobb med att få i motorn och få allt att fungera _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Hehe härligt Hoppas du lyckas... Låter juh inte helt fel att starta med en 180hk motor från början hehe Finns juh lite trim potential i dom Skulle vara trevligt att se om du lyckas med reggningen... då kanske man ska ge sig på en 1.8T 20v konvertering hehe Polaren håller oxå på med en 1.8T konvertering, dock i en Mk2! Den bilen börjar väl bli klar för lack, men de dröjjer nog några månader till innan de är dax. Han siktar på att vara ute 2007.... Aha, inget garaget. Jobbigt! Hur förvarar du då bilarna? _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
hoppas verkligen att jag kommer lyckas med reggningen Jag följer hans 1.8T konvertering med stort intresse! min röda Golf Mk2 har jag i ett garage men min 75:a står i en carport hemma hos min far. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
Hehe ja de vore skoj riktigt skoj! okey, nu har juh inte konverteringen börjat än men efter lacken så ska de nog ta fart hehe!! Aha, lite kallt o vara i en carport o greja kanske _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
har vart inne på en likadan konverterin rätt länge fast det har aldrig passat min budget
har du tittat bakom kamkåpan på motorn? tittade på en såndär för rätt länge sen och den jag tittade på hade samma gängade hål på blocket som man normalt monterar golf 1 ans högra fäste i, fast det var en ganska tidig så det kan vara ändrat. jag har någon engelsk gti tidning nånstans där de monterat en 20 ventilare utan turbo i en tidig etta kan försöka hitta den nästa gång jag är i hemma krokarna _________________ John Nilson |
||
Jo det stämmer att tidiga 1.8t (AEB & AJL kanske nån mer) har hålen på passagerarsidan så att orginal mk1 fästet passar rakt på om man byter kamremsspännaren.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 1.8T -75 | << 1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21 >> 14 besök senaste veckan (161361 totalt) |