Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83:a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
8 besök senaste veckan (37072 totalt)
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Idag har jag varit hos Tolli o kollat till bilen o det ser mycket lovande ut, men det finns en liten risk att den inte blir klar på Fredag som det va sagt....

Tolli hade lite problem med Torsionstaven bak, den hade nämligen satt sig som berg. Men den stora släggan skulle fram imorgon, med värme från svetslåga thumbs up

Annars va coilovers fram klara o såg väldigt bra/fina ut, glömde fota bara
och oringar till spridare va klart, samt allt annat smått som packningar osv osv..

Men men bättre sent än aldrig, nu är bilen på G i alla fall, så det känns kul......

Här ser vi Bilstein stötdämpare bak...

En liten del av buren..

En annan..

Kommande fälgar värsta bling bling hahaha


*Riktigt örongodis detta* Special avgas till GT3 RS som enligt Tolli skulle kosta 6000 Euro+moms ouff det va dyrt.....

Kan ju tilllägga att detta avgas är det sjukaste jag hört på ett tag, lätt bättre än Carerra GT o det e sant iofs smak men ändå ....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Fick besked av Tolli idag om att dörrsträvorna som han fattades i leveransen kommer inte förräns på Mån, så bilen blir klar nån gång i mitten av nästa vecka .

Så det blir inget meckandes till helgen som det va tänkt, men den som väntar på nått gott (får väl en spark i skallen) hehe

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Pelle Sörensson skrev:
Idag har jag varit hos Tolli o kollat till bilen o det ser mycket lovande ut...


Jodå ser mycket lovande ut. Men blir det bara rullbåge eller är det helbur som åker in i bilen hoss tolli?
Svårt att se på korten, men ser ut som fullbur.

_________________
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Martin L skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Idag har jag varit hos Tolli o kollat till bilen o det ser mycket lovande ut...


Jodå ser mycket lovande ut. Men blir det bara rullbåge eller är det helbur som åker in i bilen hoss tolli?
Svårt att se på korten, men ser ut som fullbur.

Det är en helbur som sätts in....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Idag kom även lite mer grejor från Herr Utzon...

Kallare stift samt oljefilter o dylikt, alltid kul med små paket

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Imorgon kl15 ska bilskrället hämtas från Jaan Tolli, ska bli kanonkul att få mecka hela helgen... thumbs up

Ska uppdatera med fler bilder under helgen

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Lite nya bilder

Röken efter Jaan`s svets

Ihopsatt motor med nya o-ringar till spridarna o lite packningar osv

Buren ihopsatt...



Så imorgon hämtas bilen helt klar med dörrsträvor o ett extra stag som går bakom stolarna....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Hämtade bilen idag , allt klart.

Så imorgon ska det meckas satan blir nog nått foto oxå...

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Det har en hel del på sista tiden, så snart ska det uppdateras med lite nya bilder på bilen.
Bilen ska förhoppningsvis få en liten premärtur på Söndag.......

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
Det har en hel del på sista tiden, så snart ska det uppdateras med lite nya bilder på bilen.
Bilen ska förhoppningsvis få en liten premärtur på Söndag.......

Jaha nån premiär tur blev det inte..... bara för att det tar sån tid när grejor strular o då går det i fart.......

Största anledningen vart att mina packboxar till bromscylindern hade torkat ut o höllt inte tätt när vi skulle fylla på bromsvätskan, så ett besök till Malmö bromsservice blir av i veckan.

Annars har det hänt en hel del på 2 veckor.....

Nya belägg bak..

Nymålat golv.....

Ventilations hål för motorn, men som även kommer fungera som lite frisk luft till luftfiltret

Hela golvet målat

Här även med buren målad...

Bromsarna har fått lite kylkanaler..

Ny Sparcoratt o knopp

Sen givetvis har jag ju inte dratt med alla små grejor som man fixar med ex:Passagerarstolen kommit på plats=) spänt buren ordentligt mm mm

Nästa Lördag SKA förarstolen i samt bilen ska stå på sina hjul, för då ska det provköras en liten bit är det tänkt. Efter det ska den få en ordentlig service mm mm.........

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628



Ser ju inte alls fel ut thumbs up

Vad är det för Bilstein dämpare du har bak? Har letat efter coil-overs till min 84:an men inte hittat något som passar. Har du torsionstavarna kvar också?

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Rylander skrev:
Ser ju inte alls fel ut thumbs up

Vad är det för Bilstein dämpare du har bak? Har letat efter coil-overs till min 84:an men inte hittat något som passar. Har du torsionstavarna kvar också?

Man tackar....

Exakt vad dom är för några kan endast kanske Jaan Tolli svara på, men inte ens jag fick det svaret riktigt rakt ut hahaha... Efter många om o men, så beslutade jag att behålla torsionstaven denna säsong vi får se nästa efter årets säsong hur pass bra det har gått. Fjädrarna är i alla fall 80 hårda, så det borde vara lagom att börja med....

Ska du ha coilovers runt om????

Jag fick ombyggda ben hos Tolli oxå o är riktigt nöjd, kör än så länge på originalfjädrar men hårdare är på G. Har beställt 110 hårda fram från H&R så vi får se när dom kommer på....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628



Tack för svaret, låter som det är dags för en tur till Skåne

Tror nog det blir coil-overs runt om på sikt men just nu är behovet som störst bak, fram har jag hårdare fjädrar redan.

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Idag har jag fått besked om att mina backboxar kommit fram, så det va skönt att höra.Det innebär att min efterlängtade tur med bilen kommer att ske på LÖRDAG

För övrigt har det löst sig oxå med min speciella adapter till min oljetemp som jag ville sätta i tråget, det har en mekanisk verkstad ordnat till mig, oxå den klar nästa vecka......

R-däcken är väl sakta men säkert på g, tyvärr kommer jag att missa MGCC`s första tävling på knutan pga regbes osv osv...... Men bättre sent än aldrig thumbs up

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Erik Börnstedt
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 315



Pelle: Är de bara GT3 RS slutdämparna? Eller komplett avgassystem?

Ballt :P thumbs up



MVH Erik

_________________
Erik Börnstedt
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Erik Börnstedt skrev:
Pelle: Är de bara GT3 RS slutdämparna? Eller komplett avgassystem?

Ballt :P thumbs up



MVH Erik

Systemet är hela vägen......

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Pelle Sörensson skrev:
Idag har jag fått besked om att mina backboxar kommit fram, så det va skönt att höra.Det innebär att min efterlängtade tur med bilen kommer att ske på LÖRDAG

För övrigt har det löst sig oxå med min speciella adapter till min oljetemp som jag ville sätta i tråget, det har en mekanisk verkstad ordnat till mig, oxå den klar nästa vecka......

R-däcken är väl sakta men säkert på g, tyvärr kommer jag att missa MGCC`s första tävling på knutan pga regbes osv osv...... Men bättre sent än aldrig thumbs up

Mvh Pelle


Kör i RS istället. Även om man inte vinner så är det ju värdefullt för att få erfarenhet av bilen och vad man behöver ändra i setupen

_________________
Pär Hylander
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Idag har jag fått besked om att mina backboxar kommit fram, så det va skönt att höra.Det innebär att min efterlängtade tur med bilen kommer att ske på LÖRDAG

För övrigt har det löst sig oxå med min speciella adapter till min oljetemp som jag ville sätta i tråget, det har en mekanisk verkstad ordnat till mig, oxå den klar nästa vecka......

R-däcken är väl sakta men säkert på g, tyvärr kommer jag att missa MGCC`s första tävling på knutan pga regbes osv osv...... Men bättre sent än aldrig thumbs up

Mvh Pelle


Kör i RS istället. Även om man inte vinner så är det ju värdefullt för att få erfarenhet av bilen och vad man behöver ändra i setupen

Det är så sant så, kommer tillfället upp i rätt tid o testa ska jag givetvis göra det..

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
Pär Hylander skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Idag har jag fått besked om att mina backboxar kommit fram, så det va skönt att höra.Det innebär att min efterlängtade tur med bilen kommer att ske på LÖRDAG

För övrigt har det löst sig oxå med min speciella adapter till min oljetemp som jag ville sätta i tråget, det har en mekanisk verkstad ordnat till mig, oxå den klar nästa vecka......

R-däcken är väl sakta men säkert på g, tyvärr kommer jag att missa MGCC`s första tävling på knutan pga regbes osv osv...... Men bättre sent än aldrig thumbs up

Mvh Pelle


Kör i RS istället. Även om man inte vinner så är det ju värdefullt för att få erfarenhet av bilen och vad man behöver ändra i setupen

Det är så sant så, kommer tillfället upp i rätt tid o testa ska jag givetvis göra det..

Givetvis blev det mer klydd med bilen, det upptäcktes att kamaxelhuspackningen va oxå sönder så den blev bytt. Allt gick bra, vi startade upp bilen den rök o hade sig som f*n för olja hade runnit på grenröret hehe men det va inte det "stora" problemet. En vän från garaget lutade sig över motorn o sa-"ska där va så mycket bensin runt spridaren"- ehh nä det ska där INTE vara sa jag , så där va det problemet oxå ,en kass spridare som gått sönder i godset uppe vid fuelrailen....

Ska åka upp o hämta en bättre beg hos Tolli nu i veckan, så vi siktar in oss på Lördag för den efterlängtade premiärturen om inte nått annat vill paja dvs

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Uj det va ett tag sen man va här o uppdaterade.....

Det har hänt en del med bilen sen sist kan jag ju säga.... thumbs up

Fick ordnat en ny fuelrail, eftersom det va den som va det faktiska boven i dramat med bensinläckage från spridaren som vi trodde.
En oljetempsmätare har hittat dit oxå, med en specialgjord oljetrågsmutter som tempen sitter i thumbs up
Båda stolar sitter i som dom ska.
Kylkanalerna sitter som dom ska.
Nya packboxar till bromscylindern.
Lutftat system och med Motul 600 vätska i.
ordnat den lilla rostskadad vid nummerplåten.
Satt fast listen på kofångaren ordentligt denna gång=).
Satt i brandsläckaren.
Givetvis helservad med 2 olje o filterbyte som en extra garanti...
osv osv....massa småsaker......
Har även fixat o trixat med tusen småsaker som dock är så nödvändiga för en lyckad regbes...=)

Lite bilder...
Modifierad luftburk, vi får se om det blir bra...

Kärran från sidan...

Så här ser coupèn ut idag...

Lite snett framifrån...AKTA er så den inte äter upp er hahaha...

Den nya fuelraieln är den som är närmast...(kanske inte syns)=)=)

Det va INTE lätt att få dit dom packboxarna så tight som jag ville, fick nästan ställa mig på dom....


Ja just det premiärturen gick mycket fint, bilen känns riktigt frisk o pigg.... thumbs up thumbs up

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Nu börjar bilen närma sig slutet för meckandet till regbes o kontrollbes...

Har fixat det mesta, allt ifrån packningar i oken fram till dörrsidor alu. Tuta har jag oxå nu ...

Det enda som jag ska fixa är slutdämparen som visade sig vara helt slut som artist, men det är ju lätt gjort......

Här är lite bilder....

En liten tuta...




Dörrsidorna blev enligt mig kalasbra, men givetvis hade jag ju glömt mig kamera ikväll så det får bli senare i veckan.

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83:a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
8 besök senaste veckan (37072 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande