Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 323im E30 -84 (Skrotad) | << 1, 2, 3, 4 >> 12733 besök totalt |
Bästa alternativet i min mening är att hiva allt vad fläktar, värmepaket och sidoruta på förardörren all världens väg!
Kostar inget, spar mycket vikt och det immar jäklar ta mig inte. "Det blir kallt" säger cynikerna, icke i fyra lager nomex säger jag! Förutsätter dock att man har ett vettigt garage att parkera i. Vet för övrigt att det går att få ner en E30 under 900 kg med fullbur utan exklusiva material... och detta utan att karva i baskarossen.. Blir nog omöjligt med en sexa i dock. _________________ Rikard Ahlin |
||||
Herr Ingenjörn har inte läst så mkt aerodynamik va? Mao. |
||||
Kul med kommentarer hehe som det ser ut just nu så kommer värmepaketet att åka ut men fläktenheten att sitta kvar. Får väl ta & lätta fläktbladen som plåster på såren Nä körbarheten ska vi inte tumma på dock ska det experimenteras frisk till låg kostnad varför växer inte pengar på träd då kunde man tagit ut svängarna ordentligt _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Går inte med en sexa dock jodå det ska nog gå när lättningsdjävulen har slagit klorna i motorn lite senare i år ska den berfias från all övervikt då kommer fyrorna att kännas tunga _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Hade jag gjort det hade jag förmodligen kört Hyundai eller nåt annat inspirerande istället för en 30 år gammal relik. Och hur kul hade det varit... _________________ Rikard Ahlin |
||||
Japp då har det varit lite skruva idag igen inget lättande
Men motor vx-låda & kompett framvagn står vid sidan om Motorn på gång. Nu vart den ur Här har vi framvagnen oj vad tomt det blev Nästa steg blir att få ner bakvagnen & tanken om jag inte minns helt fel så läckte tanken Hela bilen ska skrapas ren undertill rosten lagas & sen ska den målas med hammarlack. Får se vad jag hinner med imorgon _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Ja det vart ett pass idag &så
Har demonterat framvagnen men varför ska allt sitta så fast > Plockade ut hanskfacket som inte kommer att vara kvar passade även på att plocka bort all ljudämpning i motorrummet detta gav totalt 6 Kg Viktstatus -6kg totalt -164 Kg Vikt med förare 1046 Kg vikt utan förare 976 Kg På rätt väg _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Kom precis på att de senare modellerna av E30 har betydligt lättare startmotor och grenrör oxå om jag mins rätt.
Bara så du inte missar det. |
||||
Japp nu har jag gjort slag i saken den har ju stått nästan 3 år nu när jag tänker efter 1 år ute inte bra 2 år i garaget. Men nu ska det bli nått av den hoppas slantarna räcker bara. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Tackar & bockar det ska jag titta närmare på varje gram som kan lättas bort är av godo allra helst under huven. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Liten uppdatering.
Nu var det ett tag sen man var ute & skruvade Idag åkte resten av abs systemet ut (kablar &databox) Dräneringsslangarna till takluckan. Tog ut instrumentpanelen & alla isolering bakom den. Instrumentpanelen på väg ut. Resultatet blev 5 kg Viktstatus just nu -169 kg = 1041kg utan förare 971 kg _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Liten uppdetering.
Har plockat ut större delen av elsystemet ikväll trasseltrassel & det väger Nu är instrumentpanelen borta Panelen vägde över 10 kg > blir nog att hitta på nått där Även bakljusen åkte ut _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Blev en del skruvande idag &så.
Båda framskärmarna Åkte av. Har börjat slipa & skrapa bort underedsmassa. Resten av elsystemet åkte ur. Pallade upp bilen lite högre så man kommer åt under. Håller på & ta ner bakvagnen med de förba...de > > bussningarna sitter som &%¤%##¤% SUCK... Nedan lite bilder.. Vilket trassel tur att man ska städa upp & plocka bort hälften Här har framskärmen åkt av den vägde bara 3,5 kg ink list & blinkers Det ser lite tomt ut i fronten Här har man börjat med skitgörat & får bort att underedsmassa > Här är den eländiga bakvagnen som inte vill komma ner nytt försök imorgon _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Då har det hänt lite i garaget igen.
Så här ser det ut just nu. Har tagit bort bakaxeln. Så nu är det tomt under bilen då även tanken är borta. Även rutorna bak har åkt ur. Skrapa underredsmassa ett slitgöra > Här är lite delar som ska på blästring. Här står motorn & låda lådan ska bytas då det saknas nägra växlar Även 9 kg vikt försvann. Viktstatus just nu -178 kg = 1032kg utan förare 962 kg _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Har varit ute & vägt lite prylar på bilen.
3,5 Kg framskärm ink list & blinkers 16 Kg huv ej lättad 4,5 Kg stötfångare fram 8 Kg bagelucka lättad (11 Kg orginal) Framvagn: 13 Kg fjäderben komplett förutom skiva & ok 3,5 Kg bromsskiva fram 3,5 Kg Bromsok fram 5 Kg styrväxel 5 Kg framvagnsbalk 4 Kg krängningshämmar 4 Kg länkarm(ej alu) 0,25 Kg Motorkuddar 66,5 Kg Komplett framvagn Bakvagn: 30,5 Kg diffklump 9,5 Kg Bakaxelbalk 1,5 Kg stötdämpare per /st _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Ser ut som att du lyckats få bort allt lim som sitter i kupén på B och C stolpar. Själv har jag prövat med varmluftspistol, thinner, förtunning utan något resultat. Har du något tips på hur man får bort det?
_________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 323im E30 -84 (Skrotad) | << 1, 2, 3, 4 >> 12733 besök totalt |