Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lancia A112 Abarth RS -84
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (33196 totalt)
noech
Björkå
Här sen Maj 2005
Inlägg: 112



en annan sak... vart fick du tag på fjader ben till den???

_________________
Benny Lundin
190 2.3 16vT -86
http://www.mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=35833
Sponsor: www.TURBObanditen.se
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Ja kittet hittade jag under sälges i www.A112.de. Sen vet jag inte riktigt vad du menar med fjäder ben men om det är staget fram som du syftar på så finns det att hitta hos bla bielstein men även hos dalhems tror jag.

_________________
Marco Cenaki
Citera
noech
Björkå
Här sen Maj 2005
Inlägg: 112



japp de va de ja mena

_________________
Benny Lundin
190 2.3 16vT -86
http://www.mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=35833
Sponsor: www.TURBObanditen.se
Citera
Joa...
Malmö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 84



Hej!

Jag är lite sugen på dina stolar, eller likadana iallafall.

Är det okej att titta över för att provsitta, jag bor också i Malmö?

/joakim

_________________
- Joakim Lundberg -
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
visst....Pm:a mig så kan vi bestämma nåt.

_________________
Marco Cenaki
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Nu ska bilen i förråd/garage i väntan på bättre tider och pengar. Så håll koll efter Abarthen på banorna om nåt år.

Ha det bra tills dess....nu tar jag paus ett år.

Mvh

Marco

_________________
Marco Cenaki
Citera
noech
Björkå
Här sen Maj 2005
Inlägg: 112



klokare drag än ja

_________________
Benny Lundin
190 2.3 16vT -86
http://www.mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=35833
Sponsor: www.TURBObanditen.se
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Just nu är jag på jakt efter en ny växelåda till abarthen. En helt ny kostar runt 10.000 så det är uteslutet. Jag får nöja mig med en begagnad.

om nån har tipps på en begagnad 5 växlad låda till A112 Abarth och som fungerar bra (låga mil) och som kostar under 2000-3000 kr , så hojta till.

Jag är även på jakt efter:

Sport dämpare och nya 13" däck (helst runt 185/50 storleken).

_________________
Marco Cenaki
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Uppdatering! Låda och dämpare är fixat.


Är det nån som vet hur jag bör ställa in dämparna. Man kan ställa dom så att dom är mjuka, medium och hårda. Ska man ställa alla likadant eller har man olika för fram och bak. Dessutom så kan man bara ställa in dom innan man monterar dom på bilen så man vill ju inte så gärna behöva ställa om dom igen. Vad är bäst?

_________________
Marco Cenaki
Citera
poppe
Söderhamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 141



BlackAbarth skrev:
Uppdatering! Låda och dämpare är fixat.


Är det nån som vet hur jag bör ställa in dämparna. Man kan ställa dom så att dom är mjuka, medium och hårda. Ska man ställa alla likadant eller har man olika för fram och bak. Dessutom så kan man bara ställa in dom innan man monterar dom på bilen så man vill ju inte så gärna behöva ställa om dom igen. Vad är bäst?


Tjenare Marco!

Vart fick du tag i ställbara dämparna?!

Mvh

/Pontus

_________________
Pontus Bergström
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
osrav i Italien.

_________________
Marco Cenaki
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Så här ser dämparna ut.
Manualen är tyvärr på italienska så jag får lista ut själv hur man ska göra.






_________________
Marco Cenaki
Citera
Fernicus
Arvika
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Haha, min morsa har en sån bil Den är tillochmed svart .. Fast, den är original, dvs rostbruna fälgar, inga kjolar och starka 37hästar under huven. Men den är riktigt kul att köra, och så går det nästan att fickparkera på tvären, den är bara 3,2 m lång..

_________________
Ola Lönnfjord
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Fernicus skrev:
Haha, min morsa har en sån bil Den är tillochmed svart .. Fast, den är original, dvs rostbruna fälgar, inga kjolar och starka 37hästar under huven. Men den är riktigt kul att köra, och så går det nästan att fickparkera på tvären, den är bara 3,2 m lång..


Kul att höra att din mor har bra smak och att du hedrar mig med ditt allra första inlägg på rejsa.nu men det är tyvärr inte samma bil...min är en Abarth med RS kit .

_________________
Marco Cenaki
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Har nu nya Yoko A539 i storleken 175/50-13 hemma som väntar på bättre väder

Där är dock inga rotations anvisningar på däcken? Nån som kanske vet om det ska finnas på dom eller om dom kan monteras hur som helst?

_________________
Marco Cenaki
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446



Ciao Marco.

Din Abarth är riktigt cool.
Min första bil när jag var 18 var en silver 112 Abarth den var så jävla rolig och jag har alltid velat ha en sen dess...
Kommer nog bli en sen igen någon gång, fast jag kör ju fort farande Lancia så det är ju inte helt fel...
Har du någon aning om hur många hästar du fått ut ur motorn ???

Mvh Marco...

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Tackar, jag diggar din Lancia skarp också. På sidan 2 kan du läsa mera om mappningen hos TG Motor och hur många hästar vi har fått ur motorn. Enligt TG så skulle det varit bättre med en större förgasare än 34 webern som jag har nu. 34:an är egentligen bara en "ombyggd" orginal förgasare, dvs 32:a. Med denna förgasare fick vi uppmätt 50kw/68hk vid 6500 rpm på hjulen, ca 80-83hk i motorn. (För alla dom som inte vet hur mycket extra det är så kan jag tala om att det är 68hk original i motorn). Vi stannade här eftersom motorn var fortfarande relativt nymonterad och 34 förgasaren kan inte ge tillräckligt med bensin över 6500 varv, bensinen blir för tunn. Med en 36 och 40 förgasare skulle det vara möjligt att gå över 6500, ända upp till 8000 varv och få mycket bättre mätning. Jag tror att 85-90 hk inte är omöjligt. Därutöver är det stopp.

Siktet ligger på 85-90 hk vilket är tillräckligt för mig och bilen. Vad som nu jobbas på är ännu bättre väghållning och grepp.

Mvh
Marco

_________________
Marco Cenaki
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Snygg bil! Jag diggar små italienska bilar. Jag ska åka o titta på en junior imorgon. Skiljer det mycket på motorerna? Kubik etc? Eller är grunden samma? Kanske man kan smälla på en jätteförgasare o bearbeta toppen o få samma resultat?

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Tomas S
Västerås
Här sen Aug 2003
Inlägg: 24



Roger Gustafsson skrev:
Snygg bil! Jag diggar små italienska bilar. Jag ska åka o titta på en junior imorgon. Skiljer det mycket på motorerna? Kubik etc? Eller är grunden samma? Kanske man kan smälla på en jätteförgasare o bearbeta toppen o få samma resultat?


Junior har en motor på 965 cm3 på 48 hk och Abarth har 1050 cm3 på 70 hk.

BlackAbarth Hur går det med bygget? Några uppdateringar?

_________________
Tomas Svensson
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Sorry...har inte varit här på ett tag.

Roger: Det är bättre om du köper en abarth och trimmar den istället. Du får inte många HK med juniorn.

Tommy: Bygget är fortfarande igång fast det har varit dött nu över vintern. Det ända jag har gjort är att sammla på mig massa nya grejer som ska monteras nu i vår. Det blir bla:

Nya Yokohoma A539 däck
Nya Ställbara dämpare
Nya bärarmar bak
Nya busstningar Polyflex
Byte av växellåda
Sport bromsklossar och lite uppgradering av broms slangar och broms vätska
och annat smått.

Jag bor i Frankfurt nu så jag ska ta ledigt ett par veckor i april för att fixa till bilen och ta ner den här. Jag vill gärna åka på ringen med den.

_________________
Marco Cenaki
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Så där, nu har jag fått i alla nya grejer och i dag så gick bilen igenom besiktningen utan anmärkning . Besiktnings mannan gav mig många fina ord angående bilen. Nu är bilen redo för våren och sommaren.

Nu måste jag hitta nån som kan lackera den åt mig utan att jag blir finnansiellt ruinerad
Tipps mottages gärna.






_________________
Marco Cenaki
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lancia A112 Abarth RS -84
<<   1, 2, 3, 4   >>
4 besök senaste veckan (33196 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande