Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328is E36 -93 *såld*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
45845 besök totalt
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Snyggt thumbs up
Inte snabbast i byn men fränast

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Riiiktigt snyggt thumbs up Nu behöver jag bara copy&paste på det jag har kvar på min breddning!

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Tackar, är man inte snabb på banan får man åtminstone se snabb ut i depån

Newberg: Absolut!......måste bara bygga klart garaget först, för byta motor en gång till i mitt nuvarande på 18 kvm har jag ingen lust med ....och innan dess måste jag ta tag i min leråker till tomt


Hämtade för övrigt upp en uppsättning fälgar till i samma dimension, 17x9 ET -7. Nu är det bara r-däcken som fattas för att det ska bli kul på allvar



_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Nybesiktigad
Brilliantröd är en underskattad färg om jag får säga det själv



Passade även på att väga den utanför SBP och vågen visade då 1120 kg med ca 30 kg bensin, 3 kg grejor samt båda originalstolarna. Vilket borde innebära ca 1050-1055 kg tom med min Sparco Evo i.
Finns en del kvar att lätta dessutom, är ju glasrutor i nu och mina GF-skärmar ligger och väntar på lite slip+lack samt att jag funderar på att ta bort ABS-systemet. På E36 funkar det ju inget vidare ändå

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Fan det var ju lätt! Trevligt

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
magnum
Spånga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 418



Snygg =)

_________________
Carl Svedenius - Saab 9000TA / 900R Cheva C10
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Ja den är rätt lätt, iallafall med tanke på att allt är i plåt fortfarande förutom huven och att det är fullbur i den. Visst, det är urkapat här och där men GF-delar vore ännu lättare. Men det hjälper såklart att drivlinan är ganska lätt, 168 diff, lilla lådan och M42.

När jag byter till M52 så blir det ca +25 kg om jag räknat rätt Men byter jag samtidigt framskärmar (-4kg) tar bort ABS (-6kg), aluminium stolsunderrede (-3kg) samt oneblocklysen (-2 kg) så blir det ca 10 kg upp mot idag. Vilket jag kan leva med, effekten fördubblas typ

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



SNYGG !!

Jag har en röd Touring....som jag gillar.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



M|cke Fagner skrev:
Ja den är rätt lätt, iallafall med tanke på att allt är i plåt fortfarande förutom huven och att det är fullbur i den. Visst, det är urkapat här och där men GF-delar vore ännu lättare. Men det hjälper såklart att drivlinan är ganska lätt, 168 diff, lilla lådan och M42.

När jag byter till M52 så blir det ca +25 kg om jag räknat rätt Men byter jag samtidigt framskärmar (-4kg) tar bort ABS (-6kg), aluminium stolsunderrede (-3kg) samt oneblocklysen (-2 kg) så blir det ca 10 kg upp mot idag. Vilket jag kan leva med, effekten fördubblas typ


Ja det går nog bra mycket snabbare ändå Lilla lådan duger väl fint till M52 också?

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Jo, den borde åtminstone leva en stund. Men troligtvis säljer jag min 528 i delar och tar lådan ur den och lägger på lager så man har en om det rasar
Tänkte köra med 168 diffen till en början också. Borde väl hålla tycker jag...

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Säsongsavrostningen är avklarad thumbs up Blev en tur till Sviestad med Jönköpings bimmerfalang Kul bana som jag inte har provat tidigare thumbs up Körde 1.08.8 som bäst och det är väl helt ok med tanke på förutsättningarna.



Nån som har loggar från liknande bilar?

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



M|cke Fagner skrev:
Körde 1.08.8 som bäst och det är väl helt ok med tanke på förutsättningarna.

Nån som har loggar från liknande bilar?
Bra tid med tanke på vad som ruvar under huven! thumbs up Ska kolla om det kan finnas en logg på min dator, med lite tur sparades den dit efter att jag bytte telefon. Körde en 1.10 blankt med min 318ti på mitt första och enda försök med den bilen.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Kanske inte helt lik bil (211hk, 28000mil, ca 1350 kg med mig, 245 r-däck)
Men ganska lik tid. 1.08.31 i höstas på Åkes kurs. Körde för att få jämna varv




_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Mycket fin tid med den lilla motorn och Kalle Anka-däck thumbs up
Du kör ju snabbt på första försöket också, själv behöver jag ju en 500 varv träning först

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Vadå Kalle Anka-däck, detta är ju Taiwans finest
Skämt åsido, hade man inte brytt sig om klockan så är Federal-däcken otroligt prisvärda.
Dom har hyfsat grepp, väldigt konsekventa i uppträdandet oavsett temp, varnar snällt med lite tjut om dom är på väg att släppa och kostar hälften mot riktiga r-däck. Dom slits inte mkt heller för den delen

Får väl se om det passar med nån mer körning på Sviestad i år. Nu när man fått ett hum om banan så kan ju riktiga r-däcken få följa med


Tack Karl thumbs up alltid intressant

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
BMWSC på Kinnekulle, rörig start på dagen och som lök på laxen gick generator/VP remmen sönder efter 15 varv på banan. Stort tack till Joakim Ahlberg som sålde mig sin reservrem

Bilen kändes klart bättre på banan med ökad spårvidd och slitna Kumho jämfört med förra året på slitna Toyo Men bilen var lite för orolig i bakändan under bron så jag kände mig inte bekväm i att hålla fullt. En vinge skulle nog göra underverk här så det får väl prioriteras. Lite hårdare fjädrar vore nog inte heller fel och då såna ligger på hyllan får det nog bli ett byte innan nästa körning där


_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Fredagsmys i garaget resulterade i fjäderbyte, 120 N/mm fram och 125 N/mm bak. Hade 87/97 N/mm innan. Hade helst viljat ha något hårdare bak men tyvärr finns det inte närmare än så här i XYZ's sortiment, iallafall inte om den ska sitta på originalplats och bygga om till racefjädrar har jag ingen lust med. Får testa så här först åtminstone. Sänkte även bakfjädrarna något.

Jagar bakvinge och har nog bestämt mig för den senare supertouringvingen. Sitter som ett smäck på E36 och dög den åt BMW Motorsport (om än styrt av reglementet) så duger den garanterat åt mig




_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Här har det inte hänt så värst mycket, men i torsdags var det dags för Kinnekulle igen. Det bjöds på kalasväder, trevliga kompisar och korv och nytt PB. Inte så lågt som jag hade hoppats men blev 1.02.28 i alla fall, sen var både soppan och däcken slut. Hade smakat gott att köra 1.01.XX med min 140-hästare men jag får nöja mig så här i år.
Lite kluven om planerna för nästa år, antingen så stoppar jag i 2.8an eller så kör jag vidare med M42an en säsong till och gör lite annat fix? Tiden får utvisa helt enkelt...men det vore ju skoj att kunna stressa Marcus S och Niklas R lite mer på allvar


_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
M|cke Fagner skrev:
Här har det inte hänt så värst mycket....


Ungefär så ja.. men nu är den iallafall besiktigad och på söndag blir det nog lite konbanekörning för första gången.

Ett steg närmare motorbytet har det blivit också när nya spisen fick flytta in i finrummet


_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Newberg
Sala
Här sen Nov 2007
Inlägg: 851




_________________
Torbjörn Nyberg
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544


Trådstartare
Sitt ner i båten, än är det långt kvar
Lite belysning ska upp i taket på garaget medans bilen är flyttbar och motorn ska få en service deluxe.
Tråg och oljefilterhuspackningarna sölar lite så dom ska bytas. Plasthuset till termostaten är ju känd för att haverera ibland så det är väl lika bra att byta det med.
Vattenpumpen är i alla fall kontrollerad och det är en BMW original med stålimpeller så den får snurra ett tag till thumbs up

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328is E36 -93 *såld*
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
45845 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande