Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 635 Turbo, 290kmh flyby på film :) | << 1, 2, 3 ... , 19, 20, 21 >> 3 besök senaste veckan (137709 totalt) |
Gott att testa lite eco-driving Min drog 1,16l/mil hem från Avesta, räknar att det motsvarar ca 0,90l/mil då 1,16 är ca 30% mer än 0,90. Tror du räknade åt andra hållet vilket inte riktigt blir samma sak _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||
Jag kopierade rakt av från Malmbergs tråd, tänkte att han har säkert räknat rätt ?
Mvh _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Bra smäll i maskinen, M50 är bra skit..polaren bromsa nyss en skaplig repa oxå, lite vassare handknackade tändstift och polerad ventilkåpa verkar göra susen
http://youtu.be/wSSm5hmkukc _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Nya däck sitter på bilen, 275/30 19 Michelin, shit vilken skillnad det blev. Hookar grymt på 2an nu, bygger 1,6.1,7 bar på 2an om asfalten är bra!
Laddar inför björkvik på lördag, dock dras jag nu med en pissförkylning och feber... MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Privat videoklipp _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi vw passat gtr 280 RS4 4.2 raggarbil |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Var ett tag sedan nu, men följer projektet ditt Gömmer mig först, innan jag börjar kasta sten Inte för att sparka er på pungen eller så, men hur mycket av de 800hk nyttjades vid din eco-driving? Hur bra bränsleekonomi ni får fram har nog mer att göra med annat än toppeffekten i fall som dessa Det är ju dock bra siffror för en så stor bil oavsett vad har du lagt någon möda på att få till landsvägsmappen, rent ekonomiskt? Vad ligger du på för parametrar, tändning, varv, lambda osv...? _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Självklart spelar den överladdade toppeffekten ingen roll vid ecodriving mer än om man har väldigt kompsänkt eller konstiga kammar eller ogynsamt insug just pga att man ska kunna få den höga toppeffekten, och att detta då skulle inverka negativt på de varvtal man ligger på när man glider fram på låglast. Jag kan garanterat få samma förbrukning om jag plockar bort turbon, men lämnar resten som det är. Bara kul att se vad det drar, och att det förhoppningsvis inte drar mycket mer än en sådan originalmotor skulle göra.
Jag körde superlugnt på 80-110km/h vägar, och naturligtvis utan att gasa så det kommer laddtryck. Tror inte jag kan köra mycket snålare än det där, på den sträckan med de hastigheterna. Motorbromsade inför alla korsningar osv (med 0 bränsleinsprutning över på varv över 1500rpm) Kan det där med ecodriving, så att köra denna bil är egentligen ingen skillnad. Handlar ju bara om att gasa lugnt, motorbromsa istället för att bromsa så mycket som går, komma upp på lagom hög växel snabbt osv. Min utväxling ger på 5an ca 1900-2000rpm i 90km/h. Har lambda styrning på MAP-värden under atmosfärstryck. Målvärdet är då lambda 1.00 som hålls stabilt och fint. Minns inte vad jag ligger på för tändning... Får kolla det i mappen vid nått tillfälle. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||
Snyggt. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||
Nyss hemkommen från en galen helg i Riga och NEZ-drift med glada vänner!
Sjukt bra väder, sjukt balla byggen och fina saker att vila ögonen på Ett litet urval av deltagande bilar! En kompis ! Driftparaden downtown Riga =) Lite fest på det! Mer bilar, notera vingen! Självklart hade jag med skåpet 4 pers + packning + rigas gator = slir och intressant påtthål haha 635an var jävulskt populär borta i öst http://nezdrift.com/en/participants/ VIDEO! http://www.youtube.com/watch?v=mvhum VIDEO! http://www.youtube.com/watch?v=TfZbh Mer berättelse kommer senare! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 635 Turbo, 290kmh flyby på film :) | << 1, 2, 3 ... , 19, 20, 21 >> 3 besök senaste veckan (137709 totalt) |