|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
13 Feb 2014 22:03
Gjorde några tappra försök att få tag på OZ fälgar med rätt ET och 9.5 bred men det finns inte
Någon som har något tips på lätt och prisvärd fälg med ET på typ 47-50?
|
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767
13 Feb 2014 22:11
Tjena Ketchup!
BBS Motorsport har ju fina grejjer . Dom är prisvärda - jag svär.
/Chili
_________________ Mattias Claus - Autorismo
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
13 Feb 2014 22:14
Khumon är bredd
Ingen skärm behövs masseras
Åkt med mpcs och kumho och yoko
Fjäderben med rätt fjädrar, rätt längder, rätt diameter hjälper till
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917
13 Feb 2014 22:22
Supramannen skrev: | Khumon är bredd
Ingen skärm behövs masseras
Åkt med mpcs och kumho och yoko
Fjäderben med rätt fjädrar, rätt längder, rätt diameter hjälper till |
Okey, rätt helt enkelt så det inte blir fel......
_________________ Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
|
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438
13 Feb 2014 22:30
Senast ändrad av Theo, 13 Feb 2014 22:31, ändrad totalt 1 gång
barth skrev: | Gjorde några tappra försök att få tag på OZ fälgar med rätt ET och 9.5 bred men det finns inte
Någon som har något tips på lätt och prisvärd fälg med ET på typ 47-50? | Kanske Braid kan vara något? ..Görs på beställning...
_________________ Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
|
Mattias Claus
Gävle
Här sen Okt 2005
Inlägg: 767
13 Feb 2014 22:31
Går det inte att åka 10x18? Borde ju bara innebära lite mera stretch på däcket.
_________________ Mattias Claus - Autorismo
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
13 Feb 2014 22:40
Mattias Claus skrev: | Går det inte att åka 10x18? Borde ju bara innebära lite mera stretch på däcket. |
Jo det ska gå men fälgbanan är det som tar i först på fjäderjusteringen.
jag kör med KW och får då lite mindre plats än med öhlinarna som är 57mm och tunnare fjädermutter.
|
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917
13 Feb 2014 22:41
barth skrev: | Mattias Claus skrev: | Går det inte att åka 10x18? Borde ju bara innebära lite mera stretch på däcket. |
Jo det ska gå men fälgbanan är det som tar i först på fjäderjusteringen.
jag kör med KW och får då lite mindre plats än med öhlinarna som är 57mm och tunnare fjädermutter. |
Massage
_________________ Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
13 Feb 2014 22:44
torque skrev: | barth skrev: | Mattias Claus skrev: | Går det inte att åka 10x18? Borde ju bara innebära lite mera stretch på däcket. |
Jo det ska gå men fälgbanan är det som tar i först på fjäderjusteringen.
jag kör med KW och får då lite mindre plats än med öhlinarna som är 57mm och tunnare fjädermutter. |
Massage |
massage är aldrig fel
|
ace67
Sverige
Här sen Feb 2004
Inlägg: 112
13 Feb 2014 22:47
CCW fälgar finns ju alltid .
_________________ Mvh
Johan Samuelsson
***************************
|
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438
13 Feb 2014 22:50
Jo men Braid har bra pris med, iallafall på lite mindre storlekar, kan vara värt att kolla iallafall. Mocomp som säljer dem i sverige är bra att ha och göra med.
_________________ Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
13 Feb 2014 22:53
ace67 skrev: | CCW fälgar finns ju alltid . |
Jo dom är fina!
Problemet är att jag är ytterst tveksam till om det överhuvudtaget funkar med 265, inte så kul att köpa grymm fälgar som inte går att använda...
jag har bara typ 6 mm till fjäderbenet och det tar redan i skärmen.
ska kolla om det finns något att ta av på OZ fälgens anliggningsyta.
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
13 Feb 2014 22:54
Theo skrev: | Jo men Braid har bra pris med, iallafall på lite mindre storlekar, kan vara värt att kolla iallafall. Mocomp som säljer dem i sverige är bra att ha och göra med. |
Åfan ska kolla det
|
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917
13 Feb 2014 22:57
barth skrev: | Theo skrev: | Jo men Braid har bra pris med, iallafall på lite mindre storlekar, kan vara värt att kolla iallafall. Mocomp som säljer dem i sverige är bra att ha och göra med. |
Åfan ska kolla det |
Ta ett snack med JKR, han har Braid på GTS'en
_________________ Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
|
JoHNNY RUBBER
sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 431
14 Feb 2014 08:32
Jag körde 265/35/18 fram både på boxster s 986 samt cayman s 987. du anväder bakfälg ifrån en boxster fram.
Johan
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
14 Feb 2014 08:50
JoHNNY RUBBER skrev: | Jag körde 265/35/18 fram både på boxster s 986 samt cayman s 987. du anväder bakfälg ifrån en boxster fram.
Johan |
kingen med kollen
Det spåret måste jag kolla upp!
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
14 Feb 2014 10:25
Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!
10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.
Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?
Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där!
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769
14 Feb 2014 10:44
barth skrev: | Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!
10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.
Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?
Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där! |
Jag körde 265 fram från början! Vet att SMR oxå körde 265 borde inte va omöjligt att få till enkelt! Annars mer camber! Jag körde förövrigt Toyo!
_________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
14 Feb 2014 11:04
barth skrev: | Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!
10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.
Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?
Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där! |
Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ?
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
Inlägg: 918
Trådstartare
14 Feb 2014 11:06
Supramannen skrev: | barth skrev: | Efter galet googlande så tror jag att denna setup borde funka!
10"x18 med ett ET på 51.
Då måste jag "hitta" 21 mm mer plats inåt och 5mm på utsidan.
Om jag flyttar in toppmonteringen så mycket det går och kortar ner undre bärarmen med färre schims borde det bli mer plats inåt, frågan är hur mycket det ger?
Toyo 265/35-18 är 271 mm bred mot Kuhmo som är 263mm tjänar några mm där! |
Detta hjälper ju dig ej mot fjäderbenet ? |
Tänker jag fel eller?
Om vinkeln på fjäderbenet ökar borde det inte ge lite mer plats?
|
|