Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra -89 Targa 7M-GTE | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 5 besök senaste veckan (72122 totalt) |
-:|Updatering - 2011-06-08|:-
I dag ordnade jag sensoranslutningarna. Bilder: Svetsat en gänga till IAT sensorn Borrade och gängade grenröret för EGT _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
-:|Updatering - 2011-06-11|:-
I dag reparerade jag skruvförbandet mellan grenör och topp. Tidigare köpte jag ett kitt innehållande pinnskruvar, helicoil, muttrar och gängtapp. För att komma åt att borra i toppen behövde jag använde ett vinkelmunstycke. Men så fort jag startade borren började jag kallsvetas, då det var hyffast nervöst. Men det gick bra. En org. pinnskruv fick stanna kvar då den verkade tillräckligt bra. Bilder: Verktygskombinationen Resultatet _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
-:|Updatering - 2011-06-12|:-
I dag tog jag bort fler delar från motorn. Spridarna ska ultraljudtvättas och jag ska koppla förbi förvärmningen av spjällhus och tomgångsmotor. Bilder: Fler delar borttagna från motorn _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
-:|Updatering - 2011-06-19|:-
I dag har jag pillat med oljesystemet. Jag har monterat min nya oljetermostat och gjort om slangarna mellan denna och oljekylaren. När jag skulle montera ett av mina nya filter upptäckte jag att gängan var sne :S Så det var felbyggt, men som tur var så var inte mitt andra filter det. Bilder: Ett snett oljefilter Nya termostaten på plats med slangar till oljekylaren _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
-:|Updatering - 2011-07-01|:-
Mitt oljesystem är nu färdigt. Jag modifierade bogseröglan med en bit plåt så det är nu ett ordentligt fäste för filterhållaren. I termostaten sitter det nu också sensorer för temp och tryck. Jag har även monterat min turbo setup med diverse nya grejer. Bilder: Grenrör monterat EGT sensor Turbosetup med en nylindad DP Ett färdigt oljesystem _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
Hej,
nu är det så att pixbox.se som jag har mina bilder hos lägger ner. Deras ägare gick i konkurs den 1/11 och den 30/11 kommer sidan att stängas av. Då jag har ca 100 uppdateringar per år och har ett snitt på över 3 bilder per uppdaterings så innebär det att mer än 900 bildlänkar försvinner. Som ni förstår kommer jag inte att ladda upp bilderna någon annanstans och länka om, speciellt inte då den här tråden mest har fungerat som en bildagbok för min egen skull. Jag har precis sparat ner hela den här projekttråden som en pdf och tråden kan nu låsas. Det kommer antagligen upp en ny projekt tråd och det blir antagligen en egen bildagbok igen. Lite fler kommentarer skulle uppskattas då. Vänligen lås tråden. Mvh Marcus _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
Jag är verkligen imponerad över ditt arbete som du lägger ner på din bil.
Hoppas att du fortsätter i samma takt ifortsättningen. Läser dina uppdateringar med stort nöje. Själv är jag en gammal Toyota Celica fantast, och har haft 2st Celicor, en 76:a och en 77:a. Den första köpte jag när jag var 18 år gammal 1988. mvh _________________ Fredrik Rydén |
||
Det där borde man å andra sidan kunna skripta hyfsat enkelt, kan kika på det om du är intresserad (och Magnus tycker att det är okej). _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||
Hejsan,
nu har det blivit nya ägare av pixbox, så mina bilder är online igen Under hjullovet ska jag försöka fixa till mina projekttrådar, men framför allt kommer jag att jobba med supran som önskar sig ny lack och en ihop monterad motor lancia: Tack så mycket, det var kul att höra På supraforums.com finns det en celica 77 (tror jag att det var) som dom har monterat en 7M-GTE (sån jag har) motor i, kanske kan vara kul för dig att spana in. Har du någon celica nu? Det har väl inte riktigt varit samma tempo på grund av att jag har satsat hårdare på skolan. Jag har även funderat, funderat och funderat och juste, funderat kring motor bygget då jag vill få allt rätt första gången iaf inne i motorn. Yttre delar kommer jag att avvakta med för att spara pengar och sprida ut kostnaderna. _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
Här var det länge sedan jag uppdaterade något
Bild hosten har legat nere sedan i augusti då dom har hårdvaru problem. Om dom kommer tillbaka vet jag inte men jag skiter i dom nu och ska leta upp en bättre bild host. Tips någon? Jag kommer antagligen inte att länka om bilderna då det är för mycket arbete så när jag börjar skriva uppdateringar igen kommer jag att starta en ny tråd och då kommer den här att stängas. Det är heller inte helt fel då det här projektet har kommit in i fas 2 eller t.o.m. 3 beroende på hur man ser på det....jag säger nog fas 3. Fas 1: Få karossen/bilen körduglig. Fas 2: Renovera motorn och förfina i övrigt. Fas 3: Förfina ytterligare. Renovering av övriga delar i drivlinan Det som saknas här i tråden är bland annat att motorn har blivit renoverad och uppgraderad med smidda kolvar och stakar, värre ventilfjädrar och kammar m.m. m.m. Cadillac-känslan är borta tack vare en uppsättning BC coilovers. Nu styrs både bränsle och tändning sekvensiellt. Supran står i garaget i väntan på vinterns arbete. Det mesta utav delarna finns hemma och det viktigaste som saknas är en turbo. Just nu står det mellan Borg Warner/Schwitzer s200 eller s2, Holset HX35 eller en KKK K27. Någon som vill kommentera dessa? Nu är ni uppdaterade _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
Tjenare!
Du kan ju lägga upp bilderna direkt på forumet här. Annars kan du lägga dem på tex www.garaget.org och länka hit sen. MVH Andreas _________________ Andreas Gustavsson |
||
Andreas,
garaget.org är uteslutet från början. Att lägga upp dom här är omständigare än de alternativ jag haft tidigare. Helst vill jag ha en bild host som erbjuder ftp-anslutning och gärna "alias länkning" så att när jag ska länka in en bild på valfritt forum behöver jag bara följa katalogstrukturen på ftp'n. BTW, misstänker att det är du som jag har mailat med, har du fått mitt senaste mail som börjar med avståndet mellan hemmet och bilen? _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
Jag har lite dålig koll på hur sidorna fungerar men dem vanligaste jag sett är typ imageshack.us photobucket tinypic osv Hoppas du hittar någon annan sida att ladda upp på eller så får du fixa en egen ftp. För övrigt är det inte mig du har mailat med. Tyvärr :P MVH Andreas _________________ Andreas Gustavsson |
||
Tack för tipsen, får se vilken det blir i slutändan
haha sorry, missade att det var olika efternamn på er _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra -89 Targa 7M-GTE | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 5 besök senaste veckan (72122 totalt) |