Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO S -88 RR500 (bänkad: 514 rwhp) | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 1 besök senaste veckan (81478 totalt) |
Give me more!! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Gustaf,
Du är en ödmjuk kille...........ska jaga 996/997:or............jag har ingen aning om hur du rattar en bil, men sätt in 500 hk med åtminstone hygglig körbarhet i den bilen, samt feta slicks runt om, så pulvriserar man 997 cup bilar 7 dagar i veckan, med juste förare. Jag berättade för Tony J vad du tänker göra med bilen, han erbjöd sig att köra 1,16 tider på Mantorp när du är klar........han har ju kört bilen ett par tusen varv innan, och kört fort på Mantorp förut........ .......så säg bara till. Vad hade du tänkt dig för låda i framtiden? _________________ Peter Larsen |
||||||
Hehe, jag försöker att inte sticka ut halsen för långt.. hellre överraska
I första skedet blir det fortsatt R-däck på bilen. Slicks och en sub 1.20-tid på Mantorp med rätt förare bakom ratten vore sjukt roligt och definitivt något som måste ordnas framöver Men jag är luttrad nog att veta att saker och ting tar tid. Tyvärr kommer jag inte kunna börja jobba med bilen förrens i sommar så den kommer inte ut på banan förrens 2012. Riktigt tråkigt, men man måste vara realistisk. Det är mycket som ska göras, bygga om motorn till torrsump, konstruera nytt grenrör i 321SS, bygga ny kabelmatta till motorn och AIM-dashen, bygga intercooler i fronten på bilen, bygga nytt avgasystem, eventuellt se över hela elsystemet i bilen osv. Sen ska man hinna få några varv i bilen och hitta en grundsetup. Tar tid när man är en one-man-show Tanken är att fortsätta med 968-lådan, den är beprövad utomlands till mycket effekt. Tänkte nog byta diffen till en Guards LSD så småningom. Sekventiell låda vore drömmen, men det blir svårt att behålla transaxeln då (bortsett från det ekonomiska hindret..). Motorn har väldigt fin körbarhet: _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Den här är för dig Puppan Jag gillar inte att du får köra så mycket. Måste nog ta en nattlig räd och skruva bort lite vitala delar från din kärra så du också blir ståendes en säsong _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Appappapp Gurra, inte glömma väsentligheterna nu. Enbart för att stressa lite, du jobbar så lite nu och har alldeles för få projekt så kommer jag kommer lägga upp bilder här på nya rallycrossporschen med samma intensitet som tidigare, dvs en om året om innan du tar ut den.
_________________ Fredrik Hammarstedt |
||||||
Haha vafalls håller du på att avslöja mina hemligheter
Alldeles för stökigt år för att hålla på med bilbygge också, förjäkligt.. Har sjuk abstinens att komma ut på banan! Än så länge har jag inte hunnit mer än kravlat runt i och under bilen ett par timmar och konstaterat nya saker jag måste ta tag i. Den måste ju ut till nästa säsong så det gäller att starta i tid i höst.. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Efter månader utan minsta mecksug börjar jag så smått få ordentlig abstinens på att sätta tänderna i nya bilen.
Ska eventuellt dra om all el i hela bilen och har förstås börjat snegla på PDM-lösningar (dvs microprocessorstyrd hantering av alla utgånger istället för reläer). Motecs lösningar är lite väl dyra men har hittat ett annat alternativ som verkar lovande från ISIS Power, deras 3-cell kit. Känns lite omotiverat att lägga tio tusen på grunden i elsystemet men otroligt skönt att slippa reläer och man kan tex programmera smart hantering av förbrukarna och eventuell felsökning av elsystemet i framtiden skulle förenklas enormt. Hmmm... I övrigt så har bilen blivit ordentligt angripen av ytrost så tyvärr tvingas jag nog plocka ner allt i framvagnen + hjulupphängningar för att blästra, pulverlacka och byta ut alla uniballs. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Jag har också kollat på ISIS-systemet, men tycker det är lite för mycket bling över det. Jag tror inte det är ett dåligt system, men Racepack har en variant för 1500 dollar som kanske kan vara något annars? Den verkar vara lite mer race (dvs ganska lik ett PDM30-system )
Jag funderar på att skaffa mig en. När det nu blir dags... Pris; http://www.motorsportsinnovations.co Info; http://www.racepak.com/Components/Sm http://www.racepak.com/forums/viewto |
||||||
Mycket intressant, tack för tipset! Det är inte helt lätt att leta efter dessa system då de alltid har olika namn och beskrivningar.
Verkar otroligt likt Motec PDM, och jag håller med att Isis ser lite bling ut och dessutom rätt plottrigt med 3 enheter (fast rätt skönt med moduler både fram och bak med bara CAN-kabel emellan). _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Kul att det finns lite intresse
Det går tyvärr alldeles för segt, lägger bara en bråkdel av tiden jag borde för att hinna bli klar inom en överskådlig framtid Men det står inte helt stilla, det som är på gång just nu: * I är i full färd med att bygga ett nytt elsystem till bilen med ny panel för reläer och säkringar. Planeringen är extremt tidskrävande för elsystem.. Men är kanske 70% färdig nu. * Har monterat växellåda, transaxel och ett porsche-block för att se att alla infästningar lirar med 100% Porschegrejer vilket det gjorde. * Har blivit ytrost på hjulupphängningar och bärarmar så allt ska plockas ner och blästras och lackas. En del jobb men det är lika bra att göra det ordentligt.. * Motorn som ska in är alltså min 968 turbomotor (3.0l 16v, variocam). Har beställt ett torrsumpskitt med 4-stegspump, gjutet torrsumpstråg osv. Kommer bli grymt. Eventuellt blir det nytt 4-1 grenrör i 321SS med double slip fit merge collector, har alla delar hemma så det är "bara" att bygga * Däck/fälgar. Tänkte börja med 17" och 255or runt om. Övriga grejer är ett Racelogic traction control system som också ska in, ska troligen byta till en större vinge osv. Sen är det en stor del andra saker på bilen som måste specialbyggas för att få in min motor och allt som behövs till en turbomotor. Ska göra en riktig biltråd snart men där är en snabb uppdatering _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Hahaha Nä jag tänkte mer på den dagen man vill ösa på med 600 hk och inte kör mjuka 300+ slicks _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Mums!! _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 TURBO S -88 RR500 (bänkad: 514 rwhp) | << 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 1 besök senaste veckan (81478 totalt) |