Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2000 ST(supertouring) -73
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15
23 besök senaste veckan (91480 totalt)
icecold
Stockholm
Här sen Jan 2010
Inlägg: 49



Nu tycker jag att det är dags för en uppdatering här! Så att jag kan få lite inspiration till mitt eget bygge!

Superbt bygge btw! thumbs up

_________________
Björn Philipson
-----------------
BMW 02 Touring -72
BMW 130i -06
(BMW 540i Touring -95)
(BMW 323ti -00)
Citera
Per Sandvik
Larsmo (FI)
Här sen Apr 2010
Inlägg: 84



Läst igenom hela projektet nu och tänkte ju få hjärtstillestånd när uppdateringarna plötsligt tog slut!

Händer inget längre eller?

otroligt fint bygge som jag gärna vill se att blir klart och bilen rastas på bana!

Mvh

_________________
Per Sandvik

MR2 AW11 -86 "Touge Special"
Yaris SCP10 -00 Brukis
Corolla KE11 -69
Starlet KP60 -80
Carina CA60 -81
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338


Trådstartare
Uppdatering: Hmm, kul att ni undrar!!!

Efter lite ändrade familjeförhållanden så blev det lägenhet för min del, och den skulle ju såklart totalrenoveras. Har bara förhoppningsvis 2 mån kvar på renoveringen sen blir det återigen 02:a för hela slanten. Skickar in ett par bilder på lägenheten lite senare så ni inte tror man legat på latsidan haha, gillar ju långa och välbyggda projekt... Kostar ju lite kosing åxå!!

Ett par bilder på toalett och sovrum: Innan och efter...


_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
MickeM02
Solna
Här sen Okt 2005
Inlägg: 890



Du har då inte tummen mitt i handen....! thumbs up Snyggt jobbat!

_________________
Michael Malmborg


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Snyggt! så du bor inne i Avesta nu?

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338


Trådstartare
MickeM02 skrev:
Du har då inte tummen mitt i handen....! thumbs up Snyggt jobbat!


Tack! Men det är jävligt kul att få bygga allt helt nytt, exakt som man själv vill.... Precis allt är nytt utom badrumsdörren som dock blir lackad! Lär väl lägga upp ett par bilder på mitt drömkök och drömvardagsrum sen då haha

_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338


Trådstartare
Magnus Janard skrev:
Snyggt! så du bor inne i Avesta nu?


Jajjemen Magnus, nu är det stan (byn) som gäller ett tag, och letar därmed garageplats....

_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



tvalkopp skrev:
Magnus Janard skrev:
Snyggt! så du bor inne i Avesta nu?


Jajjemen Magnus, nu är det stan (byn) som gäller ett tag, och letar därmed garageplats....


OK! känner du Enokssons? lillebror fredrik hänger även här (tror han kallar sig lillenok) de hade tydligen på gotthards de kanske vet om det finns mer ledigt där.

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
e30344i
Sweden
Här sen Okt 2008
Inlägg: 6



Hej, riktigt coolt bygge, jag undrar över vem som bockat byren till dej, eller om de finns
mått kvar på vinklar. håller på med ett youring bygge me o stor i bur bygga skede nu. men som
du skriver skiljer ju a stolps lutningen. O jag nöjer mej inte med en bur till sedanen..

Mvh Marcus..

_________________
Macke Rehnström...
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



e30344i skrev:
Hej, riktigt coolt bygge, jag undrar över vem som bockat byren till dej, eller om de finns
mått kvar på vinklar. håller på med ett youring bygge me o stor i bur bygga skede nu. men som
du skriver skiljer ju a stolps lutningen. O jag nöjer mej inte med en bur till sedanen..

Mvh Marcus..


Det är ju bara att be någon måtta och bocka till dig?
Jag kan t.ex hjälpa till med sådant, i så fall får du en ritning som du får måttsätta så bockar jag till rören och skickar till dig, alt. att du kommer och hämtar om du bor i närheten.

mvh

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338


Trådstartare
e30344i skrev:
Hej, riktigt coolt bygge, jag undrar över vem som bockat byren till dej, eller om de finns
mått kvar på vinklar. håller på med ett youring bygge me o stor i bur bygga skede nu. men som
du skriver skiljer ju a stolps lutningen. O jag nöjer mej inte med en bur till sedanen..

Mvh Marcus..


Hoj! Tack! Den är platsbyggd av burbyggaren Jan Lundqvist (Fagersta). Kan ju vara lite klurigt att få till alla vinklar så tight utan att ha bilen på plats vid bygget (om du skulle lämna ifrån dig en ritning) men lycka till!!

_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338


Trådstartare
När vi ändå ryckt liv i tråden kan jag berätta att lägenheten är i stort sett klar, så snart fortsätter äntligen 02:an.

Så några Före/Efterbilder...



_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462



Jösses!

Du får gärna komma hem till mig och göra ett ryck eller två, skulle vara fint att ha samma klass på lägenheten här

Imponerande!

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
icecold
Stockholm
Här sen Jan 2010
Inlägg: 49



e30344i skrev:
Hej, riktigt coolt bygge, jag undrar över vem som bockat byren till dej, eller om de finns
mått kvar på vinklar. håller på med ett youring bygge me o stor i bur bygga skede nu. men som
du skriver skiljer ju a stolps lutningen. O jag nöjer mej inte med en bur till sedanen..

Mvh Marcus..


Jag har precis fått rör bockade av Mr Guss. Det är en Grupp-H bur till min -72:a Touring. Han är en legend inom burbygge och jag kan inte säga annat än att jag är nöjd.

Jag frågade om han hade en mall till Touringen men han antog att det var samma som sedanen (förutom bakom huvudbågen), vilket jag förklarade att så inte var fallet. Jag lämnade in bilen så mätte han på plats. När jag sen kom för att hämta rör och bil frågade jag om han sparat en mall om fler skulle vara intresserade. Han svarade då: "Inte så troligt, detta är andra Touringen på 40 år."

_________________
Björn Philipson
-----------------
BMW 02 Touring -72
BMW 130i -06
(BMW 540i Touring -95)
(BMW 323ti -00)
Citera
vässmar

Här sen Jun 2005
Inlägg: 103



Har setat o jagat 02 trådar och läst igenom din precis Superhärligt bygge! Vad hände sen? Blev bygget slutfört till sist?

_________________
Magnus Vässmar
Citera
tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 338


Trådstartare
Ja vad hände sen?.... Tiden...Det blev husbygge och en liten son ;-) Och i saknad av ett riktigt mekgarage står bilen faktiskt precis som på de sista bilderna, alltså redo att färdigställas haha snart så...

_________________
Kristoffer Dahlvik

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
Mattias Jonsson
Kisa
Här sen Jan 2010
Inlägg: 29



Hej Kristoffer
Nu är det ett tag sedan du uppdaterade tråden, men den är ändå så inspirerande att jag vill länka till den från Bilbygget.se.

Mvh
Mattias Jonsson

www.bilbygget.se

_________________
Mattias Jonsson
Bygger Renault Dauphine med mittmonterad Audimotor
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 2000 ST(supertouring) -73
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15
23 besök senaste veckan (91480 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande