Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3.0 -94 Kompressor på G. Superstage 1.23.50 Såld...
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16   >>
2 besök senaste veckan (96518 totalt)
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
AL skrev:
kardanaxel skrev:
AL skrev:
kardanaxel skrev:






Vad är det för fälgar? Fruktansvärt snygga på bilen!

//AL


Tack! Det är smidda BBS fälgar men jag vet tyvärr inte vad modellen heter. Men det kanske någon annan vet?


Sälj dem till mig! Sällan jag sett ett par så rejsiga fälgar! Hade suttit perfekt på min e30...


Då blir det dyrt...

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Idag var jag och halkade runt lite på anderstorp. Skrev halka runt för jag fick inte något flyt och kunde aldrig hålla fullt riktigt. Provade att köra på 7 år gamla r-däck bak och 2 år gamla fram... Det var ingen succé... Sladdade mest hela tiden och med vassare belägg även bak så blev det helt livsfarligt vid inbromsning! Körde bara korta slingan som tur var för andra varvet gick jag runt när jag skulle bromsa. Spännande att åka bakåt i ett rökmoln i drygt 140...inte...
Måste göra en del justeringar på bakvagnen i vinter. Nu känns det som att köra Porsche för när det väl släpper där bak så är det bilen som bestämmer och inte jag längre så självförtroendet sjönk lite ju mer jag körde.

Kommer nog lite bilder framöver.

Sen har jag ett jobbigt problem som jag inte berättat om innan. Jag har alltid tyckt att det skiljer på var hjulen sitter i hjulhuset om man jämför vänster och höger där fram. När jag var hos Millway sist fick jag det bekräftat. Höger sida har jag ca 3-4 grader caster för lite jämfört med vänster Det är ju en bra ursäkt å ha om man kör dåligt Det finns inga synliga lagningar på bilen. Ramben osv verkar vara helt original så jag tror (eller hoppas) att jag har en sne bärarm av någon anledning... Ska ta tag i detta i vinter så om någon har en bärarm liggandes eller en bil å mäta på så jag kan jämföra så vore det kalas!

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Jag tyckte inte min heller "såg" sned ut i ramben osv... men det var den, rejält också.. Kolla upp det där så blir du mycket gladare sen när det är fixat!


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Nisse977 skrev:
Jag tyckte inte min heller "såg" sned ut i ramben osv... men det var den, rejält också.. Kolla upp det där så blir du mycket gladare sen när det är fixat!



Japp, jag får anlita kompisen som riktar bmw i jkpg i vinter tror jag! Känns som att det är lättaste sättet att kapa tid på för tillfället...

oerhört fint du fått till ditt bygge föresten thumbs up thumbs up

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare





_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Hej på er!

Nu har jag smugit igång lite i garaget igen! Håller på att förbereda bilen för regbesiktningen nu som jag hoppas göra snarast.
Har äntligen fixat ett batterifäste (har åkt med spännband ett tag) och sen bockade jag till bältesstagen nere vid golvet så de går runt buren.
Nu håller jag på att göra en vägg till bagaget och golvplåtar där fram.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Hittade felet i framvagnen ikväll! Tog ett snabbt mått på bärarmarna från spindelleden till bakre fästet och på högersidan satt spindelleden ca 2 cm längre bak
Känns gött att det inte är något värre än så i alla fall. Nu borde man ju ha hittat en smidig sekund i superstage


Så om någon har två bärarmar till en 3.2:a till salu så köper jag gärna dom! Lika bra att byta till dom när jag ändå byter högersidan.


Sen letar jag fortfarande efter en styrbox till min bil som jag kan slakta lite.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Snart klar med pluggen till brandväggen till bagaget


_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Jimmy (T39m)
Åkersberga
Här sen Aug 2005
Inlägg: 235



Hej Axel!
Var ett tag sen jag tittade in i tråden.
Bilen ser riktigt bra ut och den verkar bli snabb också
Mycket trevligt bygge att följa!
och jag måste erkänna att när jag ser bilderna från i somras så undrar jag varför man inte bygger klart E36an....

/ Mvh Jimmy

_________________
Jimmy Jurlestam
Åker: 328 E36
E36 2.0 under uppbyggnad
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Jimmy (T39m) skrev:
Hej Axel!
Var ett tag sen jag tittade in i tråden.
Bilen ser riktigt bra ut och den verkar bli snabb också
Mycket trevligt bygge att följa!
och jag måste erkänna att när jag ser bilderna från i somras så undrar jag varför man inte bygger klart E36an....

/ Mvh Jimmy


Hej Jimmy!

Tack tack!

Det är bra med bilder för inspiration Jag fattar själv inte varför jag aldrig hinner ta tag i bilen förräns våren börjar närma sig... Man borde ju börja i oktober!

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



kardanaxel skrev:
Snart klar med pluggen till brandväggen till bagaget


ojoj va seriös man kan va! , själv är jag nästan för lat o snida till en aluplåt , blir nog mycket bra

_________________
Viktor Starkman
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Nu kan ni se bilen i senaste bilsport thumbs up Finns med i reportaget om Attitudemotorclub.


Har fortfarande inte fått tag i någon lämplig besiktningstid för buren. Tänkte regbesiktiga den samtidigt som jag gör den vanliga besiktningen men det verkar omöjligt Snart får jag skruva ur den och åka in å göra en vanlig besiktning så man kommer vidare inför sommaren.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



kardanaxel skrev:
Nu kan ni se bilen i senaste bilsport thumbs up Finns med i reportaget om Attitudemotorclub.


Har fortfarande inte fått tag i någon lämplig besiktningstid för buren. Tänkte regbesiktiga den samtidigt som jag gör den vanliga besiktningen men det verkar omöjligt Snart får jag skruva ur den och åka in å göra en vanlig besiktning så man kommer vidare inför sommaren.


Fick spoilernytt i brevlådan thumbs up och den gamle MINIn har ju blivit en riktig linslus

Vilka stationer i våra trakter gör regbes ? Tidaholm är ju en gammal favvis men de regbesar
visst inte. Någon annan station som är liite mänskliga ?

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Marcus S skrev:
kardanaxel skrev:
Nu kan ni se bilen i senaste bilsport thumbs up Finns med i reportaget om Attitudemotorclub.


Har fortfarande inte fått tag i någon lämplig besiktningstid för buren. Tänkte regbesiktiga den samtidigt som jag gör den vanliga besiktningen men det verkar omöjligt Snart får jag skruva ur den och åka in å göra en vanlig besiktning så man kommer vidare inför sommaren.


Fick spoilernytt i brevlådan thumbs up och den gamle MINIn har ju blivit en riktig linslus

Vilka stationer i våra trakter gör regbes ? Tidaholm är ju en gammal favvis men de regbesar
visst inte. Någon annan station som är liite mänskliga ?

MS//


Japp! David lyckas fastna lite överallt

Sist jag ringde fick jag prata med en dryg kille som dessutom var tvungen att starta om datorn å krångla med. Först fick han upp tider i Jönköping och Tranås men det var bara Tranås som gick att kombinera med en vanlig besiktning. Det fick jag lägga ner sen i alla fall för det blev för bökigt. Efter att han startat om datorn föresten så hade han första tiden i juni Då gav jag upp.

Så jag vet inte vilka stationer mer som gör regbesiktningar för bur.

Hoppas jag hinner ringa imorn igen och att jag får prata med nån vettig!
Det bästa hade ju varit om man hade kunnat söka tider på internet precis som vanligt.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Här är det alltför tyst men jag jobbar på! Jag fick tyvärr ställa in ännu en regbesiktning förra veckan pga en massa snö Men nu har jag ett nytt datum den 15 mars. Håller tummarna för att det är rent på vägarna då!

Efter en massa strul så har jag i alla fall gjort klart en tillfällig vägg till bagaget i glasfiber. (Tanken är att göra en i kolfiber sen) Den passade i alla fall riktigt bra thumbs up



Nu har jag lite jobb kvar i bagaget och lite inredningsjobb i kupén kvar innan besiktningen.


Jag har även fått hem ett paket aluminiumrör tack vare Mikael (Diket) här på forumet. Och en rörbock ligger i delar på golvet med så så fort bilen är besiktigad kan jag börja med insuget och tryckrören.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



snyggt! thumbs up

skulle kunna tänka mig en sådan skiljevägg ifall du får någon över..
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004
Inlägg: 654



Tur transporten löste sig tillslut trots min frånvaro...

Keep up the good work....

_________________
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Peter Eklöf skrev:
snyggt! thumbs up

skulle kunna tänka mig en sådan skiljevägg ifall du får någon över..


Tack!

Det ordnar vi nog Men det känns lite lurigt å skicka men det går ju å ta med till en träff i sommar eller annat tillfälle om det inte är bråttom.

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Diket skrev:
Tur transporten löste sig tillslut trots min frånvaro...

Keep up the good work....


Den löste sig ypperligt thumbs up

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Blev ju riktigt bra det där tycker jag thumbs up

_________________
Viktor Starkman
Citera
Axel Byrmo
Smörvik
Här sen Dec 2004
Inlägg: 896


Trådstartare
Ultura skrev:
Blev ju riktigt bra det där tycker jag thumbs up


Tack

_________________
Bmw 320d M -07
Bmw 1602 -75 projekt
-------------------
SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3.0 -94 Kompressor på G. Superstage 1.23.50 Såld...
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16   >>
2 besök senaste veckan (96518 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande