Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mride C42 TURBO -07 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 12 besök senaste veckan (74173 totalt) |
Håller med en del övriga inlägg och skulle nog rekommendera en ombyggnad till något i stil med någon Le Man's kärra. Tror du har bra förutsättningar för att kunna få till en trevlig sådan look med ditt chassi som grund.
Bifogar några exempel som faktiskt inte är täckta men iaf, lämpar sig hyfsat väl för att integrera en kupe/hardtop på. Ev måste du stuva om sittbrunnslayouten för att få ihop en lösning... Audi R8 nedan Någon Cadillac Med din energi så antar jag att det snart är klart _________________ Fredrik Tholander |
||||||||
Jag satt också och lekte med javafoil idag, ett kanonprogram !
En fråga: hur ser man att har "avlösning" av luftflödet , ett uttryck som jag tolkar att man "tappar" flödet med minskad tryck/sug som resultat ? btw , Micke har kommit en bit på sin vinge , hans dator är krasslig så jag lägger in en bild jag tog med mobilen idag: edit: ljuset luras lite, det är ingen kant framtill, det bara ser ut så. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||||
Ingen kant i framkanten? Tillåt mig tvivla. Ser mycket bra ut som vanligt! _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||
Hejsan!! Tackar för era synpunkter! Alltid lika kul med konstruktiv kritik!
Det har varit lite svårt med att svara samt att lägga upp nya bilder då vår dator sa upp sig.... Konstruktions arbetet kommer att ligga lite lågt denna månad pga att bruks bilen fick en större översyn. Det skulle vara skitfränt att bygga in hjulen a:la LMP " le mans prototype". Men jag vet inte hur mycket jag kommer att hinna göra innan sommaren. Min nuvarande kaross tog närmare 1,5 år innan den blev klar med allt vad det nu heter. Det skule kunna gå att göra en "one off" kaross utan formar, då skulle det gå betydligt snabbare, men då får man räkna med att karossen väger kanske 10kg mer. Det kanske man kan leva med. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
2 sitsig bil
turbomotor på strax under 1000cc låter ju som min bils tvilling ;-) Tycker att en hardtop av något slag vore kanon oavsett karossform!! Häftigt bygge utan tvekan _________________ Mattias Ekholm Kör: Audi A3 -15 Körde: Smart ForTwo -07, BMW z3 2.8 coupe -98 |
||||||||
Tackar! Kul att du gillar bilen!
Troligtvis kommer det inte att blir något större bygge i vinter. Min tokiga bilbyggar entusiasm har fått tråkigt nog fått sig en liten törn, så jag kommer att satsa på mindre modifieringar och uppgraderingar samt total översyn nu i vinter istället. Bilen kommer att slumpas iväg till sommaren till högstbjudande så vi får se vad framtiden utvisar. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
Jajjamensan riktigt kul är det! och snabbt går det också! Man kan säga att jag trillat i RC träsket. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
Köpte ni bana av Patrik också? http://www.umearc.se/cgi-bin/index.p _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||||
Tjenare! Visst är man sugen på det men det blir att hålla det på lite mer "hemmavänlig nivå" än så länge. Vi kör på filtmatta med flexibla plastkanter som klistras på med kardborreband. Smigigt, enkelt och billigt. Lätt att ta med sig är det också- bara att ta bort sargen, rulla ihop mattan och åka. Nisse! du borde ju skaffa en mini-z du med!! Vi börjar ju bli ett gäng nu. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
Tjernare Tim! Hehe....... eeehh nej.... Jag väntar fortfarande på några bortlejda saker, men snart är det dags att göra ett ryck igen. Det är dock fortfarande snöstorm här uppe i västerbotten. Så det känns inte som panik riktigt än. Men på en månad eller så skulle det vara kul att få testa den igen _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
Halloj!
Nu jäsingen är det dags för att åka en sväng med Mride c42:an!!! MOT MITTSVERIGEBANAN!!! Det blir förhpååningsvis körning både fredag och lördag. Den nya vingen är monterad (dock behöver den kompletteras med lite mer klarlack) vilket bled riktigt bra. Har hyrt en släp som redan är lastad så nu är det bara att käka lite snacks, sova och åka mot härnösand. TJOHooo!! Hoppas att allt håller ihopsom planerat. Den första provturen gjordes igår- gick kanon! Diffen som är omsvarvad samt en ny "rak" kedja är monterad- Allt känns supernajs! SES PÅ BANAN GRABBAR!! _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
Hej Micke,
Hur tätade du av din kåpa som täcker diffen? Nån lösning med o-ringar? Har du ngn ventilation för att ta hand om tryckstegring vid stigande temperatur? Har det visat sig vara tätt? Smort med olja eller? _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||
Då var man tillbaka från mittsverig banan. Det har varit riktigt intressant! Bilen kändes kanon härlig i kurvorna med lätt understyrning. Den visade inga fenomen på oväntade överaskningar utan gav mig tillit direkt. De erfarenheter jag haft i Åmsele SS-bana var att den ville bjuda ut baken när man provocerade den in i böjarna. Men nu är den nya vingen monterad och några sådana tendenser finns absolut inte längre. Vingen är ställd på 3,5grader och ingen gurneyflap är monterad, vilket borde ge runt 150kg i 200km/h (i ostörd luft- så säg strax över 100kg kanske stämmer för dagen. Fartresurserna var det inte heller något fel på- 210km/h på långa rakan med tidig bromspunkt. Inte alls illa. Det blev aldrig tagit någon seriös tid då jag försökte lära mig banan och inte körde några riktiga fullgasvarv.
Tyvärr inträffade några smärre missöden. Växelvajern smälte (efter 3års körning) men det var ingen fara då det fanns ny att köpa i härnösand. Men efter hela dagen inträffade något mindre bra med motorn. I bästa fall är de bara en packning- Men jag tordes inte köra en hel lördag så vi packade ihop och åkte tillbaks till umeå. Synd. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
Tjena Micke!
Kul med lite nya grejer på Mriden. Synd om nåt hänt med motorn, hoppas på bara en packning En liten fråga, vem har lackat Mriden? Jag väntar på lite kolfiber grejer som jag tänkt lacka liknande som du gjort med motorkåpan, alltså från grått med intoning till kolfiber. Vi kan ta det via PM annars _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||||||
Nu har jag lagt upp en liten filmsnytt från Mittsverigebanan på min hemsida.
Ruggigt kul med flera bilar på banan!! http://www.c42.mride.se/video.html _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||||
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Mride C42 TURBO -07 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15 >> 12 besök senaste veckan (74173 totalt) |