Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,2 -96 [ ringenkebab ] - såld!
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
1 besök senaste veckan (44991 totalt)
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Supramannen skrev:

Eller så lämar du till oss så löser vi det så får du på slangar i år och allt är frid och fröjd

Haha jag tänkte ta in bilen till er igen för lite kryssvägning osv till våren - vi får se om jag ber er fixa lite annat när ni ändå håller på

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Tjena Jim. När tänker du åka ner igen, ja till ringen alltså På våren kanske och blir det mer än en resa i år, du kanske ska köra flera av träffarna här hemma också?

Själv kommer jag nog hålla igen lite på träffarna här hemma, för att komma ner 2 gånger ist

Kul om vi ses där nere i år, annars här hemma


Fint att du jobbar på med bilen och lättar den, har du satt upp något eget mål(BTG) för året eller tar du det som det kommer?

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



djungel-Jim skrev:
ninja skrev:
H.Jöngren skrev:


också intresserad av att veta om det fungerar bra på just stålrör. Jag har gjort det på kopparrör och då är det inga problem så länge man kommer åt med verktyget man använder (jag har kört med biltema av enkel typ och det funkar utmärkt på koppar). Är varianten på stålrör att värma änden först kanske, om det inte fungerar rakt av?


vet inte om man kan värma stålrören, men när vi skulle byta rör bak på bruksmercan så slutade det med att vi bytte till kopplarrör hela vägen istället för att försöka kona stålröret. (Vi försökte men gav upp).


Mmm det känns som det blir rätt meckigt att försöka kona originalrören så man bör nog vara redo på att man kan runddra nån mutter och bli tvungen att dra om hela ledningarna fram till bromscylindern innan man börjar med det där.. Och det är jag inte nu så jag väntar till nästa vinter.. eller nästnästa.. eller nästnästnästa



Hej Jim.

Gick bet höger bak när jag bytte slangar på min M3a. Konade stålröret på plats. Går bra förutsatt att
man har ätit sin spenat... Lycka till thumbs up

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Narin skrev:
Tjena Jim. När tänker du åka ner igen, ja till ringen alltså På våren kanske och blir det mer än en resa i år, du kanske ska köra flera av träffarna här hemma också?

Själv kommer jag nog hålla igen lite på träffarna här hemma, för att komma ner 2 gånger ist

Kul om vi ses där nere i år, annars här hemma


Fint att du jobbar på med bilen och lättar den, har du satt upp något eget mål(BTG) för året eller tar du det som det kommer?

Tja Mattias! jag tror TYVÄRR det bara blir en resa ner i år - jag har massa annat jag måste lägga semestertid och pengar på den här sommaren. Så för mig ser det ut att bli en resa ner och destå fler bmw-träffar. Så antingen ses vi på någon sådan eller så vore det kul att se till att vi är nere i tyskland samtidigt thumbs up Måste ju se urquattron!
Jag funderar på att time:a ihop årets resa med något VLN-race eller liknande..

En loggat tid under 8:30 BTG är väl någon sorts mål, men framförallt ska det bli kul att logga på riktigt nu i år istället för att sitta med en stoppklocka! Har du något mål för iår?


Marcus: ofasen jag trodde det var i stort sett omöjligt! Men mina spagghettiarmar lär inte klara det så jag väntar nog ändå tills jag orkar dra om alla rör om det skiter sig

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



djungel-Jim skrev:


Marcus: ofasen jag trodde det var i stort sett omöjligt! Men mina spagghettiarmar lär inte klara det så jag väntar nog ändå tills jag orkar dra om alla rör om det skiter sig


Synd att ni storstadsmänniskor är så klena

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



djungel-Jim skrev:
Narin skrev:
Tjena Jim. När tänker du åka ner igen, ja till ringen alltså På våren kanske och blir det mer än en resa i år, du kanske ska köra flera av träffarna här hemma också?

Själv kommer jag nog hålla igen lite på träffarna här hemma, för att komma ner 2 gånger ist

Kul om vi ses där nere i år, annars här hemma


Fint att du jobbar på med bilen och lättar den, har du satt upp något eget mål(BTG) för året eller tar du det som det kommer?

Tja Mattias! jag tror TYVÄRR det bara blir en resa ner i år - jag har massa annat jag måste lägga semestertid och pengar på den här sommaren. Så för mig ser det ut att bli en resa ner och destå fler bmw-träffar. Så antingen ses vi på någon sådan eller så vore det kul att se till att vi är nere i tyskland samtidigt thumbs up Måste ju se urquattron!
Jag funderar på att time:a ihop årets resa med något VLN-race eller liknande..

En loggat tid under 8:30 BTG är väl någon sorts mål, men framförallt ska det bli kul att logga på riktigt nu i år istället för att sitta med en stoppklocka! Har du något mål för iår?

Ja, vi får vänta och se hur öppettiderna blir, sen kan man börja planera träffarna.
8:30 hade jag som mål ifjol, det sket sig ju med 1.5 sek, så det står ju kvar i år, men med bättre chassi nu så skulle 8:20 vara inom räckhåll tycker jag, allt beroende på trafik som vanligt. Blir nog en runda på våren med polaren och hans RS4, och med Urisen till hösten.
Kämpa på med bilen så ses vi

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Längesen jag uppdaterade här!

Det senaste är att jag har en weichersbåge/halvbur liggandes i garaget numera.. Även bromskylning från bimmerworld.. Den mesta av inredningen men icke asfaltmattor är utrensad och skalstolen ska in..

Det som är kvar att göra för att få den på hjulen är att få på stålomspunna bromsslangarna samt få tillbaka oken från renovering hos Franzén här på forumet så jag kan montera på dem igen.

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



djungel-Jim skrev:
Längesen jag uppdaterade här!

Det senaste är att jag har en weichersbåge/halvbur liggandes i garaget numera.. Även bromskylning från bimmerworld.. Den mesta av inredningen men icke asfaltmattor är utrensad och skalstolen ska in..

Det som är kvar att göra för att få den på hjulen är att få på stålomspunna bromsslangarna samt få tillbaka oken från renovering hos Franzén här på forumet så jag kan montera på dem igen.


Härligt=)

Då blir det ringen för hela slanten sen thumbs up

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Feffson
Täby
Här sen Mar 2006
Inlägg: 42



Det är bara att på så du kan ut och snart, hehe

Behöver en sån där bur svetsas i golvet eller är den bara bultad på nåt vis?
Går och funderar lite på nåt sånt till min vagn med..

om du vill ha assistans med nåt eller tips och ideér är det bara att hojta till

_________________
Fredrik Ohlson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Fredrik Larsson skrev:
Då blir det ringen för hela slanten sen thumbs up

Jag har tyvärr (??) åkt på motorcykelfeber så det blir nog inte ringen förrän tröttnat på hojkörningen thumbs down

Freedspeed skrev:
Det är bara att på så du kan ut och snart, hehe

Behöver en sån där bur svetsas i golvet eller är den bara bultad på nåt vis?
Går och funderar lite på nåt sånt till min vagn med..

om du vill ha assistans med nåt eller tips och ideér är det bara att hojta till

Japp nu väntar jag bara på mina renoverade bromsok så jag kan få ner bilen på marken. STORT tack för hjälpen med bromsslangarna!! Nästa gång jag stöter på dig i garaget ska du få ersättning

Bågen skruvas fast i golvet, dock behövs det svetsas fast fästplattor för förstärkning (?) först

Hur går det själv med bilen - jag såg att den var bortrullad ur garaget?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Efter att ha skaffat mc-kort nu i sommar har jag åkt på motorcykelvirus och tänker inte på mycket annat. Jag går lite i tankarna att sälja av bilen nu efter jag ringt runt till försäkringsbolag och fått försäkringspriser på sporthoj

Det är lite saker jag ska fixa med innan den är ute till försäljning officiellt, dock om någon är intresserad är det bara att höra av sig!

Jag kan möjligen ha omonterad bimmerworldbromskylning, nya pfc01-bromsbelägg och en ny, omonterad weichersbur till salu också om jag inte säljer det med bilen.

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Feffson
Täby
Här sen Mar 2006
Inlägg: 42



djungel-Jim skrev:

Japp nu väntar jag bara på mina renoverade bromsok så jag kan få ner bilen på marken. STORT tack för hjälpen med bromsslangarna!! Nästa gång jag stöter på dig i garaget ska du få ersättning

Bågen skruvas fast i golvet, dock behövs det svetsas fast fästplattor för förstärkning (?) först

Hur går det själv med bilen - jag såg att den var bortrullad ur garaget?



Det är lugnt, kul att kunna hjälpa till

Ja, ok det måste väl vara så att den relativt tunna plåten i karossen inte klarar krafterna om man skulle volta el dyl.

Får väl se när jag droppar förbi garaget nästa gång, blir inte så ofta nu när bilen rullar. Har iaf byggt avgas klart, monterat oljekylare och div småjusteringar, håller som bäst på att testköra allt och se så att kylning mm fungerar, hitills går det bra. Vore trevligt att få ut den på bana snart

Lite trist att du funderar på att sälja bilen, men samtidigt förstår jag att det är roligare med hoj nu. Det är förbaskat roliga maskiner det där, lyckopiller på 2 hjul som nån sa
Vad har du skaffat för hoj?

_________________
Fredrik Ohlson
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1965



djungel-Jim skrev:
och en ny, omonterad weichersbur till salu också om jag inte säljer det med bilen.


Intresserad. PMa gärna mig!

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
AL skrev:
djungel-Jim skrev:
och en ny, omonterad weichersbur till salu också om jag inte säljer det med bilen.


Intresserad. PMa gärna mig!


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65238

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Freedspeed skrev:
Det är lugnt, kul att kunna hjälpa till

Ja, ok det måste väl vara så att den relativt tunna plåten i karossen inte klarar krafterna om man skulle volta el dyl.

Får väl se när jag droppar förbi garaget nästa gång, blir inte så ofta nu när bilen rullar. Har iaf byggt avgas klart, monterat oljekylare och div småjusteringar, håller som bäst på att testköra allt och se så att kylning mm fungerar, hitills går det bra. Vore trevligt att få ut den på bana snart

Lite trist att du funderar på att sälja bilen, men samtidigt förstår jag att det är roligare med hoj nu. Det är förbaskat roliga maskiner det där, lyckopiller på 2 hjul som nån sa
Vad har du skaffat för hoj?

Gött att höra att bilen är rullande! Så det löste sig med bromscylinder osv?? Se till att få massa körtid på bana nu också

Jag har tyvärr inte hittat någon hoj än, just nu lutar det åt en 1000cc sporthoj från början på 2000.. men mina planer har gått runt från supermotards till streetbikes så jag velar rätt mycket

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1965



djungel-Jim skrev:
AL skrev:
djungel-Jim skrev:
och en ny, omonterad weichersbur till salu också om jag inte säljer det med bilen.


Intresserad. PMa gärna mig!


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=65238


Hej!

Såg att det var halvbur

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
AL skrev:

Hej!

Såg att det var halvbur

Ah! sorry, slarv från min sida

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
karlzon
Jönköping
Här sen Jan 2007
Inlägg: 61



får man fråga vart du köpt vingen? är ute efter en sådan, synd att du ska sälja iväg bilen, ser riktigt fin ut

_________________
M3 E90 DKG -10
ACS S3 SPORT M3 -96
335iM Touring -08
316iM Compact -04

Kim Karlsson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
karlzon skrev:
får man fråga vart du köpt vingen? är ute efter en sådan, synd att du ska sälja iväg bilen, ser riktigt fin ut

Det känns riktigt trist att sälja bilen faktiskt!
Jag köpte vingen begagnat av en kille här på rejsa och jag minns inte riktigt vart han hade fått tag i den. Tror jag sett dem att man kan få tag på dem från USA genom ebay

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
pastaracing
Eskilstuna
Här sen Aug 2009
Inlägg: 620



djungel-Jim skrev:

Jag har tyvärr inte hittat någon hoj än, just nu lutar det åt en 1000cc sporthoj från början på 2000.. men mina planer har gått runt från supermotards till streetbikes så jag velar rätt mycket


Kanske en sån här skulle passa : https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66948

Den är inte , det vet jag för jag har bevis från ordningsmakten

/Fredrik

_________________
Fredrik Stråhle

Alfa Romeo GT 1600 Junior -74
Mazda 3 MPS -10 (Såld)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 3,2 -96 [ ringenkebab ] - såld!
<<   1, 2, 3 ... , 11, 12, 13   >>
1 besök senaste veckan (44991 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande