Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R(S) DSG Loba 380 - VR MOTOR / STERTMAN MOTORSPORT
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13   >>
57244 besök totalt
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Nej, man bör alltid ligga lågt med effektförväntningar, mitt motto är i första hand att få bilen att överleva en bromsning då det nog är då största rasrisken då.. Det andraviktigaste är för mig körbarheten totalt ,sällan sista hästkraften behövs.

Jag kommer nog att ge mig på en bromsning av min med när det börjar dra ihop sig nu har jag bara räknat på vikt-slutfart-ET = X Hk behövs
Håller båda tummarna för dig Robin att du får lite payoff för nedlagt tid & pengar
Lycka till i morgon
thumbs up

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
Tack Erik

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Klockan är låååångt över 14 nu, hur har det gått Robin?
Update tack

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
310 whp lämna den , 1,43 i ladd
vridet låg runt 375 på hjulen har jag för mig.

Hälsningar Robin

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 296



roobin skrev:
310 whp lämna den , 1,43 i ladd
vridet låg runt 375 på hjulen har jag för mig.

Hälsningar Robin


Runt 350hk i motorn då.

_________________
Roger Zetterlund. Cupra Ateca.
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
Ja allt beror självklart vad man räknar med för drivförlust.

MRC bromsa nån s3 där man räknar med 17% men jag vet ej vad man bör räkna.
Har hört ca 20%

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Varför så lite ladd? Visst mappades det då upp mot 1.7-1.9? Bra med mos iofs på det laddtrycket ett par snäpp under 400 med en rimlig effektföörlust idrivlinan hur ser bromspapperet ut? jag hade nog trott på mer ladd och mer effekt roxnäs /vtech skodan gav ju en del mer men med ras som följd. Ser fram emot ett race mot dig i sommar Robin . Jag åker mot Stockholm i mitten på maj för lite vårpyssel hos stertman det vore kul att provåka din bil som referens mot min.
Mvh Erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
ECU beräknar vridmomenten av last så det är svårt att få exakt som på gata.
Peakar 1,7 på nån växel annars ligger den stadigt runt 1,5

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Ok, känner du dig nöjd med resultatet då? hur känns den att köra och när kommer det lite loggar på acctider??

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
Mycket vill ha mer, nu är inte Mustang bänken direkt nån glädjebänk heller, så e man bara ute efter siffror så ska man väl åka till nån annan. Det är egentligen tiderna som spelar in sen om bänken säger att man har 400 hk eller 1000 hk...

Mvh Robin

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Helt sant, ut o gasa nu så jag får en tid att jaga

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
hehe får göra de

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
391,6 i vrid på hjulen lämna han, så en korrigering på de avseendet.

Hälsningar Robin

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
Har kikat nu på vad dom bromsat med Golf R original med Mustang dyno.

270 hk original enligt fabrik.
221 whp har den bilen lämnat.
Vilket ger en drivförlust på ca 19%

Om man ska jämföra mot min o säga att den också isf skulle tappa ca 19%
så ger det 380 hk i maskin vilket är bra tycker jag med 1,43 bar i ladd vid 6500 rpm.

/Robin

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Plus nästan 90 hk är väl enligt plan kanske, Loba 380 = 380 hk i motorn = sant
Men kan man verkligen förutsätta att drivlineförlusten konstant är 19% det skull ju innebära att ju högre effekt ju mer hk går åt i drivlinan typ 100 hk = 19hk bort och 400hk 76 hk bort...
Hur hänger det ihop då?
Annars tycker jag som du att det är bra effekt på lågt ladd thumbs up.

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191


Trådstartare
gasekke skrev:
Plus nästan 90 hk är väl enligt plan kanske, Loba 380 = 380 hk i motorn = sant
Men kan man verkligen förutsätta att drivlineförlusten konstant är 19% det skull ju innebära att ju högre effekt ju mer hk går åt i drivlinan typ 100 hk = 19hk bort och 400hk 76 hk bort...
Hur hänger det ihop då?
Annars tycker jag som du att det är bra effekt på lågt ladd thumbs up.


Nä som sagt om vi leker med tanken så är det som jag skrev, men vågar inte skriva de i sten :P

Kolla din pm inkorg Erik!

/Robin

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



Svar skickat nu

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360



Nu har även min bil blivit bänkad

... Dock utan godis men kan sjukt fina siffror måste jag påstå med tanke på att det bara är DP och avgas bytt

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



ja men va F*N få se de sjuka siffrona då????? Vad är detta för smygande , det håller jag exclusivt för min egen del med att "lönnmeka "

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
FugitivE
Värmdö
Här sen Feb 2008
Inlägg: 360



Inga "sjuka" siffror men bilen har 238hk på hjulen, med endast DP och avgas bytt.

Bänkade på Mustang bänk hos AG:s i Norrköping

_________________
Kevin Raita

SPONSORER:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Greenpart
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804



thumbs up Bara att börja trimma snart då eller?

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R(S) DSG Loba 380 - VR MOTOR / STERTMAN MOTORSPORT
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13   >>
57244 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande