Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -83 Projekt 1 *SÅLD* | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 3 besök senaste veckan (54978 totalt) |
Mm skumt tycker jag med, me 18" tummare, har alltid hört att man ska ha lite mindre pga vikten. men han syftar nog på "top of the line" utrustning där vikten ändå är så pass låg på ett par 18".
Ja, det var verkligen intressant föredrag, men såg att det kommer ett liknande i GBG till våren, dock på SaaBs utvecklingsavdelning, kanske lite mer focus på aerodynamiken då ist _________________ |
||||
Kan tänka mig att man inte använder sig av fullt rattutslag så ofta vid bankörning. |
||||
Så sant, så sant. Konfigurationen som beskrivs på bilderna är ju inte precis för någon bekväm långfärdsvagn för gata eller en praktisk shoppingvagn och då spelar det förstås mindre roll (även om jag personligen tycker det är lite opraktiskt och otrevligt då det tar i, men det är ju jag det. "opraktiskt" är nog inte ett ord som passar på rejsa om man ska vara lite strikt...) M.v.h. Uffe _________________ Ulf Lögdberg |
||||
Hej Martin! Tog du bort flipplysena och satte dit fasta? JAg har tankar på att göra samma sak för viktens skull + att det ser bättre ut. Har du tips på några bra reflektorer som passar hyfsat? Tacksam för svar. Mattias _________________ Mattias Döös |
||||
Nej tyvärr inte hunnit göra denna åtgärd än., plus att den har fallit ner lite på önskelistan till förmån för bur mmm... Men har hört att " Trans Am" ljus dvs de fyrkantiga ska passa bra plus att dom är godkända av SB, kolla dock så att de är av märket "Sealed Beam" googla lite på detta eller sök här på rejsa om detta. / Martin _________________ |
||||
om jag tolkade Uffe K rätt så är "sealed beam" en typ av strålkastare som du definitivt skall undvika eftersom den (egentligen) inte är godkänd av SBP. |
||||
Hej igen! Det var ett tag sedan jag skrev lite om vad som händer med min lilla projektbil.
Dax för lite breifing. # Garaget är på "G" nu, alla väggarna upp samt plåt på väggarna. Ska bara se till o fixa ngn bra 2-komponetslack som är någorlunda stark. # Ang bilen så har inte ngt gjorts sen sommaren pga tidbrist. # Dock planeras kanske ett kammremsbyte, beror på hur färsk den nuvarande är. # Besiktingstid för sommaren 2005 är bokad till 4 Maj, så det är väl bara att se om den går igenom i år, isf blir det åka av _________________ |
||||
Lite update ang garaget, o lite bilder från fortskridandet med garage bygget. Ska bara lacka golvet mm innan det kan börja meekas, ser verkligen framemot att kunna meeka utan att frysa häcken av sig.Även lite längre projekt kan ju bli stående här med utan risk för trängsel. Fasiken sugen man blev av att se Gripenlands DAX på ELMIA , (kanske en sådan man ska ha ist för porsche:D ) Det ända som saknas nu är den där pelarlyften som ska in, men vart ska man placera en sådan. längst in eller längst ut ? Jag vill ha den längst ut, känns mest praktiskt då man kan hissa upp bilen man jobbar med och ev köra in-ut med de andra bilarna under den akktuella meekobjektet.. _________________ |
||||
Mmm ser som sagt framemot att få krypa in här framåt hösten. Ang belysning i ett garage, ska man montera dess på väggarna i lämplig höjd eller ska dessa monteras i konventionellt i tak? Fritidsproblemen hoppar sig i andra former tyvärr, det går mycket tid till familjen men ska försöka boka en dag i veckan som jag kan meeka. _________________ |
||||
Så äntligen var buren eller rättare sagt rullbågen beställd.
Köpte den via Svets&Smide i Varberg som tog 1380:-inkl frakt till Jkpg, det som ingår var huvudbågen, 2 strävor bak till hjulhusen, 1 stag tvärs över bilen, samt en snedsträva som jag tänkt använda som infästning för mitt 4 punktbälte. Så nu längtar jag redan efter att få montera in halvburen i bilen. Anledningen till att jag i detta läget precis innan säsongen drar i gång, var en olycka som inträffade på Motorbanan i Mantorp 24/4. Man fick sig en riktig tankeställare där faktiskt. Killen som voltade klarade sig helskinnad tack vara bur,hjälm,sportstol. Så det är verkligen en billig livförsäkring. Bilder kommer så snart jag kommer igång med montaget. "Race on SAFE" _________________ |
||||
Så förresten en snygg lösning popup ljusen på Mantorp i helgen, Verkligen läcker lösning faktiskt.
Det borde inte vara allt för svårt att knäcka till dessa lexan bitar och passa in ist för plåtbitarna som sitter där idag. Det mest svåra blir nog lösningen bakom dvs ljusinsatsen som måste ha en ordentlig infästning. Har hört att man kan använda typgodkända ljusinsatser tex från tranam,camaro mm dessa har en rektangulär form som passar bra in i de små hålen som blir. Ska ta en allvarlig mätning på mina ögon imorgon onsdag. _________________ |
||||
Det var nån jag PMade med på 944Sverige.com som sa att Bilprovningen inte var så glada ver hans klarplast-kåpor eftersom de störde ljusbilden lite... Kanske vore bättre att besiktiga utan dom?
Klart läckert iaf, jag vill också ha tid att bygga såna... Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Mmm kanske kan bli lite svårt med reflexerna i plasten som du säger Magnus. Men borde väl inte vara några problem att BES utan plasten. Kanske därför han har tejpat med silvertejp i överkant eller? inte så snyggt men vad gör man inte för racing _________________ |
||||
Hej igen!
Besiktigade bilen idag fick följande påbackningar, dvs 4 st 2or. 1.Ljusreläet. = fan vill inte fastna i helljusläget 2.Dålig ljusbild = Beror antagligen på min akutomkopplning av dimljusen till huvudljusen 3.Motortvätt = Lite oljedropp från motorn 4.Skavd bromsslang= Bara att stripa up. Håller förresten på med lite CFD = Computer Fluid Dynamics på lediga stunder på jobbet. Har ritat upp en 944 i 2D profil som jag sedan exporterat till ett program kallat Ansys. Detta program kan sedan simulera o beräkna olika parametrar som man är intresserad av. Det jag till en början kommer att studera är hur bilens hastighetsprofil, och avlösnings-ytor beter sig i en fart av 100km/h. För att sedan gå vidare med mer detaljerade beräkningar, kanske även tidberoende 3D fall om tiden tillåter Ska man lösa tidsberoende kan detta ta evigheter Mer info o resultat o bilder innom kort. Länk www.ansys.com Länk http://www.ansys.com/solutions/fluid Länk http://www.ansys.com/solutions/cfd-p _________________ |
||||
Nähä nu orkar jag inte längre med SBP, nu får bilen vara oreggad och bara bara tillgänlig för bankörning. Bilen har helt spårat ur med montering av buren. Får helt enkelt dra den till och från banorna jag vill köra på. Nästa körning för min del blir nog den 14 Juni på Anderstorp om allt klaffar som det ska med buren/bågen. Ang mina simuleringar ovan så ligger de i startgroparna för körning i dataproget. Har även försökt simulera lite hållfasthet ang rullbågen som jag köpt. _________________ |
||||
ojojojo ja de är verkligen ivägen kan man säga. Mina ryker innom kort i förmån för inbyggda ljuskällor. _________________ |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 -83 Projekt 1 *SÅLD* | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 3 besök senaste veckan (54978 totalt) |