Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort mk1 -74 Mot RS2100 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 33 besök senaste veckan (129367 totalt) |
Distanser för att flytta isär trottelhusen, hade inte tänkt att göra det först för att spara tid... Men eftersom insugsrören blir så korta så blir det lättare att göra insuget om CC är lika i insug och toppar. _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Som jag misstänkte. Jag undrar då jag själv skulle behöva svetsa på ett nytt k-hämmarfäste på baksidan av ena bakaxelröret och då blir det toe-out om det drar sig. Inte så lyckat. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
_________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Jag har inte kontrollmätt min axel, men jag drog korta strängar (2cm kanske) och lät de sen vara tills de svalnat innan jag la ett par cm till.
Tog en stund innan de var helsvetsat men förhoppningvis har den inte krökt sig alltför mycket _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Jag skulle inte lägga ned så mycket tid på att mäta och försöka rikta.... utan vänta med det tills det görs en riktig 4-hjuls inställning. Är kanske lite färgad då rally kompisen håller på med det på dagarna //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Så här möe slog den sig: Från 1388 till 1384.... Ni som är slängda i trigonometri kan ju räkna ut den ungefärliga vinkeln... Kommer åtgärdas genom värmning med den nyinköpta Tigen.....hoppas jag 🙂 _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||||
Som jag nämnde ovan har jag inhandlat mig en Tigsvets, det bidde en: https://www.stahlwerk-schweissgeraet Från tyska Stahlwerk, det svenska representanten går inte att få kontakt med tyvärr 🙄 Håller på att montera den på en kärra från Feltema: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve Har provsvets... f'låt provsmält lite alu med den 😬 Det är väl ungefär hmmm 30 års sedan jag fick licens som tyvärr inte kom till så möe användning, men med lite övning så. Det går förvånansvärt lätt att undvika total "härdsmälta" och faktiskt smälta ihop 2mm godset i insugsrören till motorn 👍 Bilder på det kommer inte 😎...... än iaf. _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||||
0,3 grader ungefär fick jag det till. Inte så farligt tycker jag men det är också i riktningen "mer camber" vilket är lättare att ta än "mer toe out". Tack för att du mätte! :-) Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||
Alltså, den där bilden med spjällhusen stående rakt upp får mig att sitta här i soffan och le rejält. Ljudet från den där kommer vara riktigt härligt!
Hoppas vi kan ses på nån slalom/bankörning när den är klar och återuppliva gamla minnen _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Escort mk1 -74 Mot RS2100 | << 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13 >> 33 besök senaste veckan (129367 totalt) |