Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 SC -81 (Projekt ITB) | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 6 besök senaste veckan (72529 totalt) |
Jag uttryckte mig kanske lite vagt, menar vajer mellan de båda spjällhusraderna. Varje spjällhusrad är synkade på spjällaxeln. _________________ Anders Olsson |
||||||||
ok, då funkar det. Men om du kan så försök att göra ett riktigt länkage mellan bankerna så du bara har en vajer. Detta är en sak som jag ska försöka förbättra på min motor när jag får tid. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Anders, jag hade i längsta möjliga mån försökt hålla mig ifrån vajer!
Jag hade vajer vid ett parti från under baksätet till motorn och upplevde att det tog bort känslan totalt och så blev gasen trögare, trots att vajern monterades enligt konstens alla regler(utav GT-motorsport). Så mitt tips: försök att använda "orginal" länkar och leder. _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||||
Hur ser det ut där ni förlänger länkaget mellan spjällen grabbar? svetsar bara på en stump plattjärn?
Behöver dem inte synkas igen efter detta? |
||||||||
Alla spjäll måster förståss kunna synkas separat.
Kan man inte utnyttja det befintliga länkaget mellan spjällen får man bygga något eget. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Hur vet man då när de är synkade?
På webrar vet jag finns små hål så man kan se när spjällen står exakt lika men hittar inget liknande på dessa spjäll. Eller skruvar man helt enkelt tills alla spjällen stänger exakt samtidigt? |
||||||||
Man mäter, på tomgång, vilket vakuum man har under spjällen. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Här kommer en bild på gummit: Monterat: Dock är dessa gummina som sagt lite för korta och jag gummit är av "ålder okänd" så det blir silikonslang: Blev robustare än förväntat, tror knappt det behövs några större stag för att hålla paketet på plats. _________________ Anders Olsson |
||||||||
Jag förlängde med vinkeljärn 20x20, stabilt som fan : Synkas som Magnus säger mha vakumklocka och ställskruvar _________________ Anders Olsson |
||||||||
Likadant som jag monterat det, fast jag använde kylarslang , det sitter bra utan stag! Ser snyggt ut förresten! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Semester tider, körde slalom med Porsche cluben i Köpingebro. Jag måste säga att bilen har aldrig gått så bra som nu med 29mm stavar bak. Vilken skillnad! Extra skoj var att classic klassen hade samlat 5st deltagare vilket man få anse som många. Blev Skoj också att med alla kommentarer "live" på mitt ITB-bygge. Roligt att pratas vid.
Tillbaks till meket: Igår var jag och hämtade trattarna som jag fått elförzinkat. De var ganska flammiga och ojämna i finnishen så jag tvättade av dem med en scotch brite svamp. Blev så här: (mobilbild) Nu börjar spjällhusen bli klara, har kortat fuel-railen och gängat för anslutningar (UNF 3/4-16) Måste få fram lite slanglängder nu så jag kan komma vidare. På tändningssidan har jag fått tag i en VR-givare från en Ford Escort, här tillsammans med det elförzinkade tandhjulet: Har även inhandlat 6st VAG-spolar lika Magnus W. Verkar smidigt att slippa tändmoduler mm. Dock behöver jag kontaktstycken, någon som har några tips? _________________ Anders Olsson |
||||||||
Jag har för mig silikonslangar inte trivs i bensin - blir fnasiga och löses upp efter en tid. De sitter väl efter insprutarna tycker jag mig se. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Du kan köpa kontakter till 1.8T spolar på VAG. Observera att kontakthus och själva pinnar köps separat så glöm inte beställa allt på en gång!
Lycka till, det ser bra ut! P.S. Jag skulle skaffat sex stycken 431 röda SAAB-srpidare och kört på E85. Då kan du maximera vridet med förtändning utan att bekymra dig om spikningar. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||||
Det är så liten del som utsätts för bensin så jag tror inte det är något problem. (rören möter varandra, max 0,1mm glapp) Jag har gjort på liknande sätt innan, Mikuni TMR på min rallycross bil. Körde 2 säsonger så, men jag skall hålla koll på det : _________________ Anders Olsson |
||||||||
Hej Göran, Jag har beställt enligt din länk till ett audi-forum "1.8t Coil Pack Conversion for the Audi AAN 20vt" Han avrådde dock att köpa pinnarna och kablarna, så jag beställde inte detta utan hoppas på att få ihop det med andra kablar och stift, vi får se... E85 har jag funderat på, men steg 1 är att få ihop detta med bensin _________________ Anders Olsson |
||||||||
Jamen dåså Min erfarenhet basar sig på en annan applikation, men också involverande bensin. Jag hade silikon i slangen som kopplar bensinlocket mot tanken, också liksom 1mm overlap och utsätts bara då jag svänger till vänster. Jag har bytte slangen efter 1 säsong då den nästan helt fnasats sönder (noterade små gummibitar i grova förfiltret till pumpen). Nu kör jag en ordentlig oljeslang, dyr som attan, men håller. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Det låter inte alls bra! kanske olika kvaliter på slangarna, mina förra köpte jag på alutech, dessa kommer från do88. Var hade du köpt din slang/märke? Jag skall lägga en bit av min i bensin och undersöka hur den mår. Annars får det bli bränsleslang modell grov istället. Tack för synpunkterna. _________________ Anders Olsson |
||||||||
Kom från Kuntze, och har för mig benämningen var "turbo-rör", alltså ämnade för mellan turbo-IC-insug. Jag råkade ha den i rätt storlek så jag tog den, men som vanligt, gör om gör rätt, men jag har ju nu testat och vet vad som händer. En lärdom rikare. Det kan mycket väl funka för dig, och har du testat innan så lär det ju funka igen. Dessutom så vet jag nu att det funkar i insug eftersom jag ska göra samma sak själv så fort tiden tillåter _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 SC -81 (Projekt ITB) | << 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 6 besök senaste veckan (72529 totalt) |