Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 Turbo Timeattack -10 (såld) | << 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 3 besök senaste veckan (155958 totalt) |
Den ser ut ungefär som en Ultima och där kör dom upp och nervända Porsche lådor har jag fått höra. Det finns ganska så bra med plats så kan lyfta ner nästan vad som. Bild på hjulupphängning, kommer ej köra med framhjulsdrift. Bild på chassi Lådans hänger ut på chassits bakre del så framför hjulupphängnigen finns det plats för en ordentlig motor. _________________ /Over and out |
||||
_________________ Stig Svensson Toyota Celica RA23 Porsche 944 (S3) Porsche 944 S2 Toyota Celica ST182 Långloppa |
||||
En sådan motor kostar 200.000kr Har inte en så pass ball budget _________________ /Over and out |
||||
Köp en BMW M5/6 V10 för typ 70.000 eller mindre om du har tur. Sedan monterar du köhlers Sprut som han kopplar på orginal härvan och låter han mappa den också får du ca 530hk!
Räcker inte det så häng på en eller två kompressorer från ortorexi t.ex. Och ladda på en säker nivå typ 0,7 bar så får du runt 700+hk med ett GRYMT register! _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||
Har ev en 6vxl Porsche GT3R låda från en Mosler m900 till salu.
Tätväxlad, motorsport drev, optimerad för banåka och stark V8 sugmotor. topspeed vid 7000rpm rdäck 335/30/18 ca 280km/h. lamell motorsport LSD.. Ink motorsport vajrar och spakställ! Finns massor av adaptrar att köpa därute för olika maskiner du kan tänkas vilja slänga i! :-) Hör av dig om du är intresserad! Med vänlig hälsning, Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson |
||||
Då har jag fått in bilen i garaget. Bilen står fortfarande kvar på trailern och det får den göra tills det att hjulupphängningen har kommit och monterats.
Började med att demontera lite mer delar för att se hur omfattande skador det är. Fram så är det bara lite fästen som har vridit sig samt lite komprimering på främre stötbalken, men ingen skada på själva ramen. Då bilen landade på taket så var nästan hela taket intryckt, dock då testade jag idag att banka ut det och det fick tillbaka sin form förutom diverse bulor så det får bli ett spacklat tak då ett nytt kostar 12.000 + arbete att byta och svetsa dit det nya. Högre övre hjulupphängningen hade slitits av och undre infästning var vriden. Så började med att kapa bort allt som var skadat och har bankat lite. Har mätt avståndet mellan främre och bakre rambenet och det håller samma mått som vänster sidan så förhoppningsvis så ska det bara vara att svetsa dit den övre och undre infästningen, ekonomibitarna kostade ca 4000kr/st _________________ /Over and out |
||||
Två lådor och en massa småpaket har nu kommit hem. Kommer att ta lite bilder vart eftersom delarna hamnar på plats på bilen. Håller på att inväntar nedre länkarmsinfästningen bak innan jag kan börja rikta bakdelen innan det är dags för montering av hulupphängningen.
Köpte mig även ett PDR kit så man kan rikta bulorna på taket och A stolpe och lite andra delar. (Funkar skitdåligt på aluminium). Lyckades att få tag på en Huv från England med en mindre riktbar skada för bara 5000kr inkl frakt vilket kändes som ett riktigt fynd stod hos en billackeringsfirma i Lincoln. _________________ /Over and out |
||||
Kommer inte satsa på att köra någon klass (tävling) till en början, ska bli en ren banracer bil för hobby bruk. _________________ /Over and out |
||||
Kul bygge!
Sneglat på RS6 v10? Ibland kommer det motorer för en hyfsad peng. tex http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-RS6-M _________________ Rickard Thelander |
||||
Hur är det med styrsystem och grejer till en sån motor? Direktinsprutning och en massa annat jox _________________ Viktor Svensson |
||||
Absolut en vass motor de där maskinerna och rätt vettiga pengar. Har fått erbjudande om att köpa en R8 V8 FSI motor för 55k, om det blir en sådan så kommer det att turbo konverteras. Sen en 6 växlad manuell original låda på det för att minimera bekymret med att det ska passa... Men det får framtiden utvisa, först ska karossen bli klar _________________ /Over and out |
||||
2st R8 byggen på rejsa, häftigt
Angående motorer så är ju ett problem styrsystemet på nyare motorer med can-bus som pratar med allt osv. samt krångligt att mappa. Jag skulle satsat på separat sprut typ MaxxEcu eller liknande och välja en äldre enklare motor med mindre krims krams på. Bara min RS6 V8Biturbo motor som jag har i min S8 har massa extra skit som kan strula o jobbigt att meka med, dessutom inte bult-on på manuell låda utan det måste moddas för att passa. Jag skulle satsat på en äldre Audi S8 V8 4.2L motor antingen 40v eller 32v, dom får du billigt sen bara fylla den med smidda saker och turbo konvertera.. Blir mycket billigare än allt annat o lätt att meka med och lär hålla för 1000hk Jag har dessutom till salu en stark 2wd tdi Audi låda som passar bult-on och det finns lamell diff till dessa lådor att köpa. Ska du dessutom regga in din R8 så har ju dessa motorer låg effekt från början 340-360hk så dom kan du turbo och etanol konvertera och få det reggat som ombyggt fordon o godkänt med turbo och 504hk... (I en R8 V8 = +20% över org effekt) Du kan dessutom köra E85 + turbo ladda den till 600hk med std innehåll helt oöppnad! då får du en väldigt billig 500hk+ motor.. Räkna med 40-50k för motor + ett sprut + större spridare + Audi låda + lamelldiff = ett mycket billigt komplett paket. Sen får du lägga till lite för turbos, avgas osv. Men du har då en billig enkel 500hk+ motor som du sedan kan bygga race motor av, den dagen du vill ha ännu mer pulver. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Jag har kikar på några 4.2 BiTurbo maskiner, men om det är som du säger att det är krångel med att få allt med styrsystemet att lira på en sådan så kör jag hellre en 4.2l utan turbo för konvertering Tack för tipset. Även gällande växellådan var bra att veta, även om jag tror jag kommer att få bygga en adapter för växellådan vilket fall. Har kikat på ditt bygge _________________ /Over and out |
||||
Då har jag gjort ett ryck och rensat ur kabelhärvan, det är inte lite utrustning i en sådan bil . Det hängde kablar överallt och kände direkt att denna måste bantas ner, så det blir kul sen och börja linda upp och se över vad man ska behålla
Taket har knackats tillbaka så gott det går, kommer att behöva kapa balken i bakkant för att kunna komma åt att göra taket så plant som möjligt. Hålet för bromsljuset är rätt deformerat så blir nog att svetsa dit en rak plåt där och göra ett nytt hål. Härligt när det är tomt så man kan börja montera tillbaka lite delar Här kommer jag att behöva släppa på lite svetsskarvar så att chassit går tillbaka lite, hade fått sig en rätt bra smäll, men inget är omöjligt att lösa Tur man har en bra AC/DC tig svets. Rensat och klart för att börja montera hjulupphängningen Köpte mig även en original spolarvätskebehållare då det är fästen klara (Biltema behållare för 99kr hade annars vart ett bra alternativ). _________________ /Over and out |
||||
Har faktiskt inte undersökt detta så noga, men då drivaxlarna måste sitta direkt på lådan så blir man begränsad till upp och ner vänd Porsche låda eller en original R8 låda, om dom är bolt on på 4.2l maskinerna vet jag ikke _________________ /Over and out |
||||
Hur menar du? Självklart ska axlarna sitta direkt på lådan men menar du att en Audi fwd låda hamnar för högt eller varför skulle inte den funka? den används ju i många mittmotor byggen. Och jag menar då den 2wd lådan som sitter på Audi's rak ställda motorer innan någon tvärställd sak.. eller är den för lång? ca65cm _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 Turbo Timeattack -10 (såld) | << 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 3 besök senaste veckan (155958 totalt) |