Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36 "BMW CUP special" -94
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (30250 totalt)
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Flesh skrev:
Supramannen skrev:
kimolo skrev:
Flesh skrev:
Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst



Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir.


Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller


Jo det var det som blev kontentan av det hela när vi försökte få det att funka


Ja precis det stämmer..jag har mest borrat loss alla gamla fästpunkter till styrväxel och motor och flytta styrväxeln lite längre ner och närmre balken för att vinna lite utrymme.

_________________
Kim Olofsson
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054



Flesh skrev:
Supramannen skrev:
kimolo skrev:
Flesh skrev:
Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst



Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir.


Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller


Jo det var det som blev kontentan av det hela när vi försökte få det att funka


Var läser man att man inte får modda framvagnsbalken?
Eller faller det under typ det som inte står att du får göra får du inte göra?

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Flesh skrev:
Supramannen skrev:
kimolo skrev:
Flesh skrev:
Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst



Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir.


Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller


Jo det var det som blev kontentan av det hela när vi försökte få det att funka

Om jag inte minns fel från mina samtal med regl gruppen är framvagnbalken är fri att
modda så mycket du vill du kan bygga en helt ny om du vill.

Skicka ett mail till regl gruppen om det är aktuellt så får du 100% svar.

Rickard detta har vi varit inne på förut om jag inte minns fel

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



I vilket fall så lycka till med bygget

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Michael Bäck skrev:
Flesh skrev:
Supramannen skrev:
kimolo skrev:
Flesh skrev:
Hallå!

Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst



Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir.


Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller


Jo det var det som blev kontentan av det hela när vi försökte få det att funka

Om jag inte minns fel från mina samtal med regl gruppen är framvagnbalken är fri att
modda så mycket du vill du kan bygga en helt ny om du vill.

Skicka ett mail till regl gruppen om det är aktuellt så får du 100% svar.

Rickard detta har vi varit inne på förut om jag inte minns fel


Ja och när spjuvern kollade fick man inte röra den

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Vätterleden Racing skrev:
Hej och välkommen! Har du minsta fråga om bygget så kontakta gärna vår reglementsgrupp. Avser du komma till start iår? Vill du ha BMW Cups nyhetsbrev?


Missa inte mitt tips, hör av dig till reglementsgruppen så du inte påbörjar något som ej är enligt reglementet.

_________________
olof Johansson
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054



Vätterleden Racing skrev:
Vätterleden Racing skrev:
Hej och välkommen! Har du minsta fråga om bygget så kontakta gärna vår reglementsgrupp. Avser du komma till start iår? Vill du ha BMW Cups nyhetsbrev?


Missa inte mitt tips, hör av dig till reglementsgruppen så du inte påbörjar något som ej är enligt reglementet.


Eftersom flera i reglementsgruppen finns och läser här kanske de kan svara i tråden så alla får veta.
Om man inte får röra den är ett förtydligande på sin plats tycker jag.

Edit: Det kan ibland kanske finnas gråzoner där saker kan vara ok så länge man inte gapar om dem men detta borde vara relativt svartvitt. Därav att jag tycker vi kan lägga upp ev svar i tråden.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



Markus97 skrev:
................Eftersom flera i reglementsgruppen finns och läser här kanske de kan svara i tråden så alla får veta.
Om man inte får röra den är ett förtydligande på sin plats tycker jag........................




_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546



Markus97 skrev:
.............Edit: Det kan ibland kanske finnas gråzoner där saker kan vara ok så länge man inte gapar om dem men detta borde vara relativt svartvitt. ..............


Ska det inte vara lika för alla..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 811





Såhär gjorde jag med balken,har också s62 i e36.
Styrväxeln hamnar dock alldeles för långt bak. Skall bli kul och se hur de fungerar nu till våren.

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 811



Testar igen

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 811




_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



ButterflyRacing skrev:
Markus97 skrev:
.............Edit: Det kan ibland kanske finnas gråzoner där saker kan vara ok så länge man inte gapar om dem men detta borde vara relativt svartvitt. ..............


Ska det inte vara lika för alla..


Givetvis skall det vara så och det är klubbens absoluta ambition att skapa ett reglemente som stödjer detta. Vi kör klubbracing där många jobbar ideellt med allt vad det innebär och precis som det står i reglementet så måste därför en högre nivå av sportslighet, ärlighet och en känsla för rent spel råda.

Personligen vet jag inte vilket "case" Markus syftar på, det får du gärna förtydliga.

Eftersom reglementsgruppen inte läser alla trådar på rejsa så var det bra Markus att du skickade in frågan till oss via mail precis som Olof skrev tidigare så slipper vi alla spekulationer. thumbs up

Svar kommer.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



men skriv gärna svaret här så alla vet, så slipper ni massa mail

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Supramannen skrev:
men skriv gärna svaret här så alla vet, så slipper ni massa mail


Det kan vi göra så vet i alla fall ni som läser denna tråden svaret.

Det vi också gör för att nå ut till alla medlemmar och förare i BMW Cup är att dokumentera alla svar på frågor i en FAQ. Denna finns här: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/313/1/index.php
FAQ är ett levande dokument som uppdateras allt eftersom.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054



Patrik Skoog skrev:


Givetvis skall det vara så och det är klubbens absoluta ambition att skapa ett reglemente som stödjer detta. Vi kör klubbracing där många jobbar ideellt med allt vad det innebär och precis som det står i reglementet så måste därför en högre nivå av sportslighet, ärlighet och en känsla för rent spel råda.

Personligen vet jag inte vilket "case" Markus syftar på, det får du gärna förtydliga.

Eftersom reglementsgruppen inte läser alla trådar på rejsa så var det bra Markus att du skickade in frågan till oss via mail precis som Olof skrev tidigare så slipper vi alla spekulationer. thumbs up

Svar kommer.


Inget "case". Jag spekulerade bara och tänkte att ni kanske inte vill föra diskussioner i trådar om det tex finns gråzoner i ett reglemente som inom nästan allt annat.
Hur som helst, detta borde ju vara svart/vitt. Men eftersom svar dröjer utgår jag från att frågan kanske inte varit uppe. Men nu när den väl lyfts så får vi vårt svar.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Styrstag och lite uniballs


_________________
Kim Olofsson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Donatorbil in i verkstaden.. Inte var dag man slaktar en M5




_________________
Kim Olofsson
Citera
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 408



Blir nog kanonbra! ska det säljas några delar ifrån m5an?

_________________
Fredrik Edholm
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Jo jag ska sälja det som blir över, vill i första hand sälja hela karossen, men kommer plocka hela kabelstammen samt kombiinstrument mm.

_________________
Kim Olofsson
Citera
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24


Trådstartare
Tyvärr ett lite väl gediget kablage


_________________
Kim Olofsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36 "BMW CUP special" -94
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (30250 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande