|
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24
Trådstartare
02 Feb 2013 20:41
Flesh skrev: | Supramannen skrev: | kimolo skrev: | Flesh skrev: | Hallå!
Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst |
Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir. |
Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller |
Jo det var det som blev kontentan av det hela när vi försökte få det att funka |
Ja precis det stämmer..jag har mest borrat loss alla gamla fästpunkter till styrväxel och motor och flytta styrväxeln lite längre ner och närmre balken för att vinna lite utrymme.
_________________ Kim Olofsson
|
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054
02 Feb 2013 20:45
Flesh skrev: | Supramannen skrev: | kimolo skrev: | Flesh skrev: | Hallå!
Är nyfiken på hur du tänkt göra med installationen av s62, vi hade nämnligen samma tankar för några år sedan, men vi kom aldrig runt problemet med att oljetråget inte fick plats med E36 framvagnen, och torrsump får vi ju inte ha i cuppen, då hade problemet varit löst |
Hej.. Första tanken för att få det att funka var att flytta styrväxeln bakom framvagnsbalken och använda en styrväxel från en passat eller liknande och byta till spindlar med styrtapp bakåt men detta slopade jag då det visade sig att det krockade med massa andra prylar.
Men jag har haft motorn placerad med mindre mod på balk tyvärr med konsekvensen att motorn hamnar ganska långt fram "men det funkar" ska dock ändra på motor infästningen lite innan det känns bra.
Inte optimalt med placering långt fram men villa man åka s62 så ska snart börja passa in motorn så kan lägga in lite bilder å info hur det blir. |
Om jag läst rätt så får man inte modda framvagnsbalken alls... så ska man få det funka är det alpina tråg som gäller |
Jo det var det som blev kontentan av det hela när vi försökte få det att funka |
Var läser man att man inte får modda framvagnsbalken?
Eller faller det under typ det som inte står att du får göra får du inte göra?
_________________ Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046
02 Feb 2013 21:11
I vilket fall så lycka till med bygget
_________________ Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019
02 Feb 2013 21:44
Vätterleden Racing skrev: | Hej och välkommen! Har du minsta fråga om bygget så kontakta gärna vår reglementsgrupp. Avser du komma till start iår? Vill du ha BMW Cups nyhetsbrev? |
Missa inte mitt tips, hör av dig till reglementsgruppen så du inte påbörjar något som ej är enligt reglementet.
_________________ olof Johansson
|
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054
02 Feb 2013 23:17
Vätterleden Racing skrev: | Vätterleden Racing skrev: | Hej och välkommen! Har du minsta fråga om bygget så kontakta gärna vår reglementsgrupp. Avser du komma till start iår? Vill du ha BMW Cups nyhetsbrev? |
Missa inte mitt tips, hör av dig till reglementsgruppen så du inte påbörjar något som ej är enligt reglementet. |
Eftersom flera i reglementsgruppen finns och läser här kanske de kan svara i tråden så alla får veta.
Om man inte får röra den är ett förtydligande på sin plats tycker jag.
Edit: Det kan ibland kanske finnas gråzoner där saker kan vara ok så länge man inte gapar om dem men detta borde vara relativt svartvitt. Därav att jag tycker vi kan lägga upp ev svar i tråden.
_________________ Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546
03 Feb 2013 10:18
Markus97 skrev: | ................Eftersom flera i reglementsgruppen finns och läser här kanske de kan svara i tråden så alla får veta.
Om man inte får röra den är ett förtydligande på sin plats tycker jag........................ |
|
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14546
03 Feb 2013 10:19
Markus97 skrev: | .............Edit: Det kan ibland kanske finnas gråzoner där saker kan vara ok så länge man inte gapar om dem men detta borde vara relativt svartvitt. .............. |
Ska det inte vara lika för alla..
|
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 811
03 Feb 2013 20:53
Såhär gjorde jag med balken,har också s62 i e36.
Styrväxeln hamnar dock alldeles för långt bak. Skall bli kul och se hur de fungerar nu till våren.
|
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 811
03 Feb 2013 20:55
|
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 811
03 Feb 2013 23:01
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682
04 Feb 2013 09:26
ButterflyRacing skrev: | Markus97 skrev: | .............Edit: Det kan ibland kanske finnas gråzoner där saker kan vara ok så länge man inte gapar om dem men detta borde vara relativt svartvitt. .............. |
Ska det inte vara lika för alla.. |
Givetvis skall det vara så och det är klubbens absoluta ambition att skapa ett reglemente som stödjer detta. Vi kör klubbracing där många jobbar ideellt med allt vad det innebär och precis som det står i reglementet så måste därför en högre nivå av sportslighet, ärlighet och en känsla för rent spel råda.
Personligen vet jag inte vilket "case" Markus syftar på, det får du gärna förtydliga.
Eftersom reglementsgruppen inte läser alla trådar på rejsa så var det bra Markus att du skickade in frågan till oss via mail precis som Olof skrev tidigare så slipper vi alla spekulationer.
Svar kommer.
_________________ Patrik Skoog
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
04 Feb 2013 09:28
men skriv gärna svaret här så alla vet, så slipper ni massa mail
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682
04 Feb 2013 09:42
Supramannen skrev: | men skriv gärna svaret här så alla vet, så slipper ni massa mail |
Det kan vi göra så vet i alla fall ni som läser denna tråden svaret.
Det vi också gör för att nå ut till alla medlemmar och förare i BMW Cup är att dokumentera alla svar på frågor i en FAQ. Denna finns här: http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1.0/313/1/index.php
FAQ är ett levande dokument som uppdateras allt eftersom.
_________________ Patrik Skoog
|
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054
04 Feb 2013 16:25
Patrik Skoog skrev: |
Givetvis skall det vara så och det är klubbens absoluta ambition att skapa ett reglemente som stödjer detta. Vi kör klubbracing där många jobbar ideellt med allt vad det innebär och precis som det står i reglementet så måste därför en högre nivå av sportslighet, ärlighet och en känsla för rent spel råda.
Personligen vet jag inte vilket "case" Markus syftar på, det får du gärna förtydliga.
Eftersom reglementsgruppen inte läser alla trådar på rejsa så var det bra Markus att du skickade in frågan till oss via mail precis som Olof skrev tidigare så slipper vi alla spekulationer.
Svar kommer. |
Inget "case". Jag spekulerade bara och tänkte att ni kanske inte vill föra diskussioner i trådar om det tex finns gråzoner i ett reglemente som inom nästan allt annat.
Hur som helst, detta borde ju vara svart/vitt. Men eftersom svar dröjer utgår jag från att frågan kanske inte varit uppe. Men nu när den väl lyfts så får vi vårt svar.
_________________ Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
|
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24
Trådstartare
21 Feb 2013 13:07
Styrstag och lite uniballs
_________________ Kim Olofsson
|
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24
Trådstartare
21 Feb 2013 13:11
_________________ Kim Olofsson
|
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 408
21 Feb 2013 13:34
Blir nog kanonbra! ska det säljas några delar ifrån m5an?
_________________ Fredrik Edholm
|
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24
Trådstartare
21 Feb 2013 16:07
Jo jag ska sälja det som blir över, vill i första hand sälja hela karossen, men kommer plocka hela kabelstammen samt kombiinstrument mm.
_________________ Kim Olofsson
|
kimolo
Laholm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 24
Trådstartare
25 Feb 2013 21:20
Tyvärr ett lite väl gediget kablage
_________________ Kim Olofsson
|
|