Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Megane Coupé -96 Maxi kitcar Perfohubs.
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (38719 totalt)
Clarre
Hedemora
Här sen Jun 2005
Inlägg: 295



Det ska väl inte vara några konstigheter. Det syns ju på filmerna att dom gjort precis som man brukar göra. Visst tröskeln kan du ju vara lite snällare motoch inte ta bort mer än vad som behövs.

_________________
Claes-Olof Strand
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Clarre skrev:
Det ska väl inte vara några konstigheter. Det syns ju på filmerna att dom gjort precis som man brukar göra. Visst tröskeln kan du ju vara lite snällare motoch inte ta bort mer än vad som behövs.

Nej jag skrev största jobbet, inte omöjligt eller svårt skall planera in en skruva helg med goda vänner ..

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



volymmannen skrev:
ja det skall upp, har inte mätt det borde gå att mäta sig till om jag jämför från hjulhuset och upp till "vecket" i bakskärmen tippar på 5cm

på denna bilden ser man lite,men jag vet inte om kitet är exakt som detta.


hmmmm...
Om du kapar bort så mycket som ska bort av plåten runt skärmkanten. Kapar sedan upp hjulhuset så långt upp som du måste & sedan som på filmen så svetsar du samman breddningplåten från bilens hjulhus ihop med den nya uppkapade kanten på plåtskärmen & rakt ut till skärmkanten på plastkitet. Sedan nitar/limmar du plåthuset med plastskärmen & behåller då vridstyvheten iom att hjulhus/innerskärm är svetsad med ytterskärm & sedan sitter allt ihop med plasten i sin tur....

...kanske....

Sen hur dom "brukar" göra är en annan sak...jag hade inte velat tappa vridstyvheten genom att kapa bort hela ytterskärmen & sedan tvingas förstärka allt med bur istället....

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Ja det är nog bäst att göra som du skriver, då blir det garanterat starkast och man gör minst påverkan på karossens bärande delar.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



tjoho

på en månad har man säkert lite mumma att rapportera

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare

Upp till Dalarna i helgen med klubben skall bli kul att gasa av sig

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Var och gasade lite på Rämen med Club Renault Sverige





_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Skall inhandla en 1,6 coupe och bygga på den istället, mycket lättare med ombyggt fordon då.

Spec:
Bak: 200mm ökad spårvidd, skivor istället för trummor.
Fram: megane cup bärarmar och spindlar, Hispec billet 4 325mm bromsar.
Clio sport låda och megane 2,0 16v motor med turbo och E85.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Bra idé, vad händer då med 16v'n? vilken bil åker du med till gotland?

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Magnus Janard skrev:
Bra idé, vad händer då med 16v'n? vilken bil åker du med till gotland?

Måste ju ta delarna från 16v'n, så det blir bara en tom kaross, men 1,6an kan jag klä på karosskittet och allt först innan jag börjar flytta delar.men det blir inte innan gotland, tror det blir den gula,misstänker att det är den enda jag får på Rdäcken på.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Smart att fixa iordning den andra med karosskittet. så kan du åka med gulingen undertiden för att sedna när karosskitt och lack. m.m är klart "bara" föra över lite delar. För det är ju synd att inte få gasa nått

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



Den blåe 2.0 16v finns ju också! så bilbrist behöver det inte bli

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Dennis H skrev:
Den blåe 2.0 16v finns ju också! så bilbrist behöver det inte bli

Nej men nu blir det nog R5 med Rdäck till Gotland. sen skall jag försöka bli av med den

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
tias240
Borlänge
Här sen Dec 2007
Inlägg: 55



Rämen mellan Borlänge och Ludvika?

_________________
Mattias Axelsson
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
tias240 skrev:
Rämen mellan Borlänge och Ludvika?

Stämmer bra.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
tias240
Borlänge
Här sen Dec 2007
Inlägg: 55



volymmannen skrev:
tias240 skrev:
Rämen mellan Borlänge och Ludvika?

Stämmer bra.


Den sjön har man varit på en å annan timme, sommar som vinter, är från en av byarna runt den. Trevligt att det är lite folk som åker på sjön nu, den har ju fin historia. thumbs up

_________________
Mattias Axelsson
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Varit och handlat en Hyffsat fräsch 1,6 coupe som skall få bli ombygt fordon till maxi, Nu skall jag rensa den totalt och kasta det mesta, montera karosskitet och skruva på dom bästa bitarna.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Turbogrenrör snart ihop

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52



Nu är det bara resten kvar.
Om du behöver hjälp med skärmar bak får du komma hit nån dag så fixa jag det.

_________________
Herman Pit
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Maxi Dauphine skrev:
Nu är det bara resten kvar.
Om du behöver hjälp med skärmar bak får du komma hit nån dag så fixa jag det.

Taget jag hör av mig.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013


Trådstartare
Då mina cupspindlar som skall användas, är samma som laguna v6 och safrane,och jag har inga fjäderben fick jag en rolig idé, till safrane finns luftfjädring och elektroniskt inställbara stötdämpare, kompisen har sånna liggandes, dom kommer slaktas på luftfjädringen och göras om till coilovers.

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Megane Coupé -96 Maxi kitcar Perfohubs.
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (38719 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande