Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 TURBO -78 "ITSFUN2"
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (18074 totalt)
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:
har du inga bilder på bromsar, hjulupphängningar, motor etc?

förresten... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593


Här är en bild på motorn i bänken http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_81.jpg Verdistakar till höger http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_35.jpg och "avgassystemet" med turbosar http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_29.jpg

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Snyggt bygge! Blir det "Posse" eller M5 på banorna i sommar?

[OT]
Juste hjälmdesign thumbs up
[/OT]


Det blir Posse. Första testen är Nurburgring i slutet av april. Här kan du se den om du skulle vara intresserad under 2004 http://www.itsfun.nu/kalender.html

M5an är till salu. Förhoppningsvis blir det en liten vinst som kan gå in i Porschen.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Erik (fd Mooseman) skrev:
Denna bil är i mina ögon den coolaste/mest potenta/snyggaste som rullar på våra gator i Sverige idag. Designen är klockren, stog och tittade på den i säkert 30min när den hade premiärvisning på Elmia. Att Qvarnis sedan visat att den går som ett skållat troll gör bar det hela ännu bättre.

Hur är viktfördelningen? Vilka tider har du gjort på våra banor?(stripptider är i sammanhanget ointressanta )


Viktfördelningen är väl som i alla 911or. Tyvärr är det ju en -78 hur man än vänder och vrider på det vilket innebär att man är rundningsmärke för modernare Porschar när det svänger. Omvänt då när det är rakt. thumbs up Vilket ju iofs inte är beroende på årsmodell.

Tider har aldrig satts för den har knappt gått på bana. Några varv på Mantorp och på Rudskogen i Norge bara. Det har mest varit strul men jag hoppas att vi löst det till i år...

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:
En tuff bil och mycket fina bilder!

Vore kul att som flera efterfrågat att se detaljbilder också!

Sen jag måste fråga. Är andra bilden uppifrån efterbehandlad? Skärpan är grym om den är tagen med kort slutartid!! thumbs up thumbs up


Det är en kille som heter Dennis och kallar sig Dempa på www.zatzy.com som tagit bilden på Säve strippen förra sommaren. Han fotar även åt Bilsport och är en coming man vad gäller fotografering. Och nej, den är inte manipulerad.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
rIK skrev:
Hallå Qvarnis!!

Är det dags för släktgolfen snart månne??





//MVH richard


Intresset verkade inte vara något vidare senast vad jag hörde?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
ridern
Piteå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 93



Qvarnis, såg inte En Dag på Strippen i Piteå med ItsFun! Nog måste du komma och visa upp bilen uppe i norr allt...

_________________
Rickard Eriksson
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
ridern skrev:
Qvarnis, såg inte En Dag på Strippen i Piteå med ItsFun! Nog måste du komma och visa upp bilen uppe i norr allt...


Det vore ju kul men det finns så mycket att åka på härnere, i princip varje helg och att åka dit upp blir om inte annat väldigt dyrt . Så det ser rätt så mörkt ut tyvärr >

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
ridern
Piteå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 93



Qvarnis skrev:
ridern skrev:
Qvarnis, såg inte En Dag på Strippen i Piteå med ItsFun! Nog måste du komma och visa upp bilen uppe i norr allt...


Det vore ju kul men det finns så mycket att åka på härnere, i princip varje helg och att åka dit upp blir om inte annat väldigt dyrt . Så det ser rätt så mörkt ut tyvärr >


Men vad tokigt....ja ni e allt lite bortskämda där nere i södern!

_________________
Rickard Eriksson
Citera
rIK
katrineholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 49



rIK skrev:
Hallå Qvarnis!!

Är det dags för släktgolfen snart månne??





//MVH richard



Qvarnis skrev:
Intresset verkade inte vara något vidare senast vad jag hörde?



Var hemma på middag för first time, hos Johanna i hennes snickarboa....i Grännaskogen...förra söndagen,då jag å kusinen min var nere å handlade mina Splitfälgs i småland.
Se till att hon nu tar hand om honom väl! Golfa på! thumbs up

/richard

_________________
richard sandell
Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



hahaha har bilen larm? det är väl inte så vanligt att racing bilar har larm?

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41698

Forumägare
Forumägare

Men det är ju ingen racingbil.

_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12888



qvarnis:

är bilen färdigbyggd, eller finns det fler 'modplaner' på den?

är det fortfarande justeringsperiod eller kan den gasas utav bara faaan nu?
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Qvarnis skrev:
Erik (fd Mooseman) skrev:
Denna bil är i mina ögon den coolaste/mest potenta/snyggaste som rullar på våra gator i Sverige idag. Designen är klockren, stog och tittade på den i säkert 30min när den hade premiärvisning på Elmia. Att Qvarnis sedan visat att den går som ett skållat troll gör bar det hela ännu bättre.

Hur är viktfördelningen? Vilka tider har du gjort på våra banor?(stripptider är i sammanhanget ointressanta )


Viktfördelningen är väl som i alla 911or. Tyvärr är det ju en -78 hur man än vänder och vrider på det vilket innebär att man är rundningsmärke för modernare Porschar när det svänger. Omvänt då när det är rakt. thumbs up Vilket ju iofs inte är beroende på årsmodell.

Tider har aldrig satts för den har knappt gått på bana. Några varv på Mantorp och på Rudskogen i Norge bara. Det har mest varit strul men jag hoppas att vi löst det till i år...


Du skulle ha byggt på en med motorn i andra änden i stället !

o det var dåligt med PCS möten i kalendern !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Joni skrev:
hahaha har bilen larm? det är väl inte så vanligt att racing bilar har larm?


Visst har den larm, tredubbla till och med och GPS sökare. Den är gatreggad, besiktigad mm och är ingen racingbil utan en gatbil. Det är en gat, racing, stripp, ljud, utställningsbil allt-i-ett. Den blir aldrig värst på något just därför men ganska så med i matchen på allt är tanken. Ex blir vikten lidande. Den väger 1040 kg starklar utan lull-lull men numera drygt 1200 kg pga multimediaanläggning, inredning mm.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:
qvarnis:

är bilen färdigbyggd, eller finns det fler 'modplaner' på den?

är det fortfarande justeringsperiod eller kan den gasas utav bara faaan nu?


Färdigt blir det ju aldrig. Men till i år hoppas vi ha kurerat de katstrofer som hände förra året som gjorde att den aldrig ens höll för en fullgasacceleration 1-5an en enda gång... sant! Det var remhjul som inte funkade ihop med vevaxel, drivaxlar poppade som popcorn mm mm mm mm som nu fixas för fullt.

Håll tummarna, det gör jag !!!

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Qvarnis skrev:
Erik (fd Mooseman) skrev:
Denna bil är i mina ögon den coolaste/mest potenta/snyggaste som rullar på våra gator i Sverige idag. Designen är klockren, stog och tittade på den i säkert 30min när den hade premiärvisning på Elmia. Att Qvarnis sedan visat att den går som ett skållat troll gör bar det hela ännu bättre.

Hur är viktfördelningen? Vilka tider har du gjort på våra banor?(stripptider är i sammanhanget ointressanta )


Viktfördelningen är väl som i alla 911or. Tyvärr är det ju en -78 hur man än vänder och vrider på det vilket innebär att man är rundningsmärke för modernare Porschar när det svänger. Omvänt då när det är rakt. thumbs up Vilket ju iofs inte är beroende på årsmodell.

Tider har aldrig satts för den har knappt gått på bana. Några varv på Mantorp och på Rudskogen i Norge bara. Det har mest varit strul men jag hoppas att vi löst det till i år...


Du skulle ha byggt på en med motorn i andra änden i stället !

o det var dåligt med PCS möten i kalendern !


Det där med PCS grämer mig oxå. De är klart blande det roligaste som finns men de krockar nästan hela tiden med de arr jag måste prioritera före tyvärr... > Men tre stycken blir det iaf. Vi kanske syns?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12888



Qvarnis skrev:
Håll tummarna, det gör jag !!!



thumbs up thumbs up


Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Qvarnis skrev:
Fredrik C skrev:
Qvarnis skrev:
Erik (fd Mooseman) skrev:
Denna bil är i mina ögon den coolaste/mest potenta/snyggaste som rullar på våra gator i Sverige idag. Designen är klockren, stog och tittade på den i säkert 30min när den hade premiärvisning på Elmia. Att Qvarnis sedan visat att den går som ett skållat troll gör bar det hela ännu bättre.

Hur är viktfördelningen? Vilka tider har du gjort på våra banor?(stripptider är i sammanhanget ointressanta )


Viktfördelningen är väl som i alla 911or. Tyvärr är det ju en -78 hur man än vänder och vrider på det vilket innebär att man är rundningsmärke för modernare Porschar när det svänger. Omvänt då när det är rakt. thumbs up Vilket ju iofs inte är beroende på årsmodell.

Tider har aldrig satts för den har knappt gått på bana. Några varv på Mantorp och på Rudskogen i Norge bara. Det har mest varit strul men jag hoppas att vi löst det till i år...


Du skulle ha byggt på en med motorn i andra änden i stället !

o det var dåligt med PCS möten i kalendern !


Det där med PCS grämer mig oxå. De är klart blande det roligaste som finns men de krockar nästan hela tiden med de arr jag måste prioritera före tyvärr... > Men tre stycken blir det iaf. Vi kanske syns?


Gör vi säkert thumbs up ! Vi språkades lite på Mantorp förra året (Jag som bjöd in dig till Björkvik).

Angående larm så borde väll texten vid sidorutan avskräcka nån i alla fall thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 902


Trådstartare

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Qvarnis skrev:
http://w1.470.comhem.se/~u47033533/pages/P1010018.htm


Skyssta bilder! Var även jag på Elmia och spanade in din bil! snyggt bygge men jag saknade den coola barnstolen
Förresten är du från Husqvarna eller Jönköping? Kan du dementera denna uppgift eller är det jag som yrar?
Tycker jag känner igen dig på ngt sätt


Här kan du se min film på din bil! dock filmad förra året men ändå.
http://www.riskaka.com/download.php?file=/bilfilmer/qvarnis.wmv
Filmade din bil iår med men har inte hunnit redigera detta än.

Mvh Martin

_________________
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 TURBO -78 "ITSFUN2"
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (18074 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande