Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190E 3,0 Turbo
<<   1, 2, 3, 4   >>
39077 besök totalt
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Figgz skrev:
Originalarmarna passade, för jag monterade 124 hubbar på min 201a, fick samma problem med konan på styrarmen. Flyttade över 201 styrarmen och vips var problemet löst! thumbs up

Kanon! Tackar för den infon.

Färgen jag använde var multona, finna att köpa på bla okq8 och ad bildelar. Bra färger och stort urval
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Lite nytt!





Citera
Karen
Kungsbacka
Här sen Sep 2006
Inlägg: 43



speeDs_ skrev:
Lite nytt!







Får du plats med bromsoken eller det ser väldigt tajt ut med den fälgen.

_________________
Karen Kirakossian
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148



Snyggt! Imponerad över hur det ser ut. C32 skivor? 345or. Samma som jag har, funkar med vissa 17" men inte alla. OZ Futura borde svälja oken tycker jag. thumbs up

_________________
John Edvardsson
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Tack! Detta är "bara" 330 skivor från w203 mm, planen med W210 oken gick i graven. Så nu blir det 6 kolvs aluok. Ska bli kul och se hur detta skall funka...
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Snart så är den nere på hjul! Det var meningen att bakvagnen skulle sitta på plats nu men icke, skulle fylla på gasen till svetsen så jag kunde göra klart förstärkningen samt fästena för krängaren bak. Men dessvärre hade inte lokala bygghandeln någon gas kvar, och skulle få in nytt tidigast fredag, suck... Nåja, som jag tidigare sa är bakvagnen "klar". Diff, drivaxlar, krängare och ställbara camberstag kommer in mot våren då detta inte ligger som prio 1 just nu.

Motorn börjar även ramla ihop, alla lopp honade och lite smådelar är monterade. Nästa lön skall det beställas lager osv så jag kan smälla ihop den :thumbup:





























/ Alexander
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Snyggt!

Liten lätt vagn, lagom motor, bakhjulsdrift, kommer bli kul detta!

_________________
Magnus Lidholm
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148



Tjusigt!

Jag har en uppsättning ställbara camber-stag över ifall du skulle vilja ha. Bild finns nog i min tråd tror jag.

_________________
John Edvardsson
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



Det är helt sjukt fräckt det här bygget! Även om man ignorerar motivet på bilderna så håller bilderna i sig en underbar nivå, kombinationen.. ja thumbs up

_________________
Mattias Broberg
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Tack så mycket! Glädjer mig att höra att ni gillar det. John, tack för erbjudandet! Får se vad ekonomin tillåter, men kommer till 90% göra egna.
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148



speeDs_ skrev:
Tack så mycket! Glädjer mig att höra att ni gillar det. John, tack för erbjudandet! Får se vad ekonomin tillåter, men kommer till 90% göra egna.


Inte värt att tillverka egna. Jag byggde egna med lösa delar. Skicka pm om du vill ha ett fungerande recept.

_________________
John Edvardsson
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Du har ett pm thumbs up
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Nya skärmar, kofångare inpassad, intern huvudbrytare monterad, fjädrar levererade. Ic, grenrör, fuelrail, alla lager och packningar till motorn beställda. Hårdare ventilfjädrar och div annat beställs i veckan






Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3324



Tjusigt, har ev. ett komplett Evo 1 kit med vinge i glasfiber över om du är intresserad. Kräver lite jobb men det har suttit på min bil.

_________________
:: Mikael Lindqvist
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Tack! Tackar för erbjudanden men måste tyvärr avstå tillsvidare. Har ev planerat att göra en evo1a av den efter sommaren. Men har fortfarande ett intresse i din evo1 vinge, hehe
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Här kommer lite bilder när allt är på plats. Ska nog ta och behandla baljan med hammarlack med, är lika bra när man ändå håller på. Sen skall det lirkas dit en evo 2 krängare och droplinks från en TE. Och fjädrarna åker nog på plats i morgon.




Citera
elleshar
Jönköping
Här sen Apr 2008
Inlägg: 111



Mycket intressant projekt! Bra bilder och lagom läsning för en trött kille . Kommer följas

_________________
Martin Pettersson
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Tack!

Jag och olle tog oss och byggde en monstertruck!

Har lite våtslipning att göra, som ni kanske ser :roll:


Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Ska bli väldigt kul att följa! Superfräscht bygge thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Tack Magnus!

I morgon borde även alla motordelar komma, så snart kan vi montera en lite trevligare motor och så lär jag ta tag i alla delar som skall lackas, har lite slipning att göra...
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509


Trådstartare
Nuså händer det grejer! Kolvarna har fått nya ringar, veven sitter monterad med nya lager osv. Skulle sedan till och montera kolvarna i motorn, men då såg vi hur slut dom gamla lagrena till stakarna var... Det var meningen att jag skulle återanvända dom, men det var bara att kasta. Gör om gör rätt! Stort tack till min jobbarkollega Nils som tog sig tiden att hjälpa mig, tack!

Fick även mitt grenrör idag, och kunde hålla mig sidådär någon timme innan jag testade lägga på toppen med grenrör på blocket. Det ser ruskigt fett ut och det blir ruskigt trångt mot huven












Hoppas ni gillart!

/ Alexander
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes 190E 3,0 Turbo
<<   1, 2, 3, 4   >>
39077 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande