Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R 2010 såld och inte saknad Nu lönnmek på 02a | << 1, 2, 3, 4 >> 24627 besök totalt |
Hur kopplas det "icke-urkopplingsbara antisladdet" ur på en dylik kärra? (för mig det största hindret att köpa en själv - förutom det faktum att det är en VW såklart )
Försökte läsa mig till det ovan men såg inget. |
||
I mitt fall så kopplas det inte ut överhuvudtaget , den är inte tänkt som isbil direkt och efter den här lilla uppfräschningen så har jag ju byggt bort en del av vinterbruksvärdet så det spelar mig mindre roll.
Drt enda jag sett är att folk rycker ngn av de större säkringarna men det är inte riktigt urkopplat ändå har jag för mig. Fast den går nog fortast med ESP i alla hjul i backen och fäste , en haldexmoddning däremot det står på önskelistan Men det får väl bli om det skulle spåra ur ngn gång med den lilla tyskan. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Hmm. Det visste jag inte, isåfall på vintern kanske .
Förresten? Skulle min golf passa in i roadsport reglementet? isåfall vilket eller vad ska ändras för att få vara med?vill ändå åka gata utan att måsta modda så mkt mer än jag gjort nu. Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
På www.spvm.se finns reglemente och vagndeklaration. Mistänker att du skulle platsa i Roadsport A precis som min bil. Nu vet jag inte effekt, laddtryck och vad exakt som är gjort på din bil men halvbur måste in, riktikt bälte, huvudströmbrytare och en del annat måste förstås stämma med reglementet. Bilen måste också ha vagnbok som utfärdas av SBF efter besiktikning. Läs reglementet för där står allt och vagndeklarationen visar vilken vikt bilen ska ha för att platsa i A, B eller C (eller om du har för mkt effekt för att platsa över huvud taget) Klart du ska satsa på Roadsport! _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Kolla här först, http://www.spvm.se/index.php?page=sp Inte en VW med ännu..., men man kan alltid maila och fråga om man får vara med! _________________ |
||
Kikade lite på reglementet, såg ju inte helt omöjligt ut... Håller ju ändå på att spåra ut lite väl långt från åka till jobbet bil så det kanske är dags att tänka framåt? Jag har ändå lagt ut på tok för mkt pengar / gått för långt för att göra en originalbil igen... Så det kanske vore ngt att planera för.
Jag har skickat ett mail nu bara för att....ifall det skulle spåra ur såklart Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Tur att du håller koll, Ulrich, när man själv har konstant hjärnsläpp. Tänkte inte ens på det men det heter ju faktiskt Sportvagnsmästerskapet så frågan är om en fyradörrars Golf R är en sportvagn. Bra att du mailar och hör med dom, Erik. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Nope, klart och tydligt svar från roadsport styrelsen , bara att nämna att det var en golf räckte för att den inte passade in i roadsport trots high spec, .
Nåja är väl logiskt måste jag tycka, fast lite trist inbillar mig att den skulle klara sig rätt bra i sällskapet, min är ju en 5 dörrar sportig familjebil så det var ju självklart i mitt fall men sen då? Finns det ngt annan typ av ordnad körning för min bil? Vore lite skoj med att få jämföra sig med andra bilar , gärna av sportbilstyp . Fast först måste jag få skiten att funka , lutar åt att det blir kopplingbyte igen Nått Knas är det och stertman sliter sitt hår (nja inte Jimmy då lite glest där ) ja ni förstår vad jag menar men de kämpar på för attfå det att funka.. Den här säsongen känns oroväckande kort just nu, nyttmål satt time attack mittsverigebanan 29/9 då.. Om det inte sker mirakel före 4/8 Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Originalkopplingar från vag har ingen inkörning alls, vilket dessa inte heller bör ha även om materialet är annat. Misstänker snarare att dessa shimsades in fel, måste vara 110% noggrannhet och man ska mäta före och efter så man matchar mot orgkopplingarna annars så slirar det i all evighet. Trevligt bygge förövrigt, hoppas allt löser sig.
_________________ Cuneyt.Ö |
||
Vore inte Time Attack 2013 något att satsa på då? http://www.timeattack.nu
_________________ Jon Olsson |
||
, finns en överhängande risk att fel vid montering kan ha med saken att göra, tur man inte gjort ngt av jobbet själv och frågan är bollad vidare så det löser sig nog galant tror/hoppas jag
Däremot så börjar säsongen se mer och mer förlorad ut om det är så att det måste rivas igen och nya grejor hem från US m.m m.m Timeattack iden ser lite kul jag ska se vilken av klasserna jag kan klämma in mig i då reglementet jobbas med ännu vad jag förstår? Läste lite i bilsport om det och kan vara lite roligt i brist på en klass där jag passar in i övrigt, dessutom hade ju bilsport den goda smaken att klämma in min bil på bild i tidningen dessutom Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Its alive , kopplingsstrulet löst genom att byta ut det amerikanska halvfabrikatet mot tyska grejor.. Tack Mattias på stertman. Kort förklaring KÖP ALDRIG koppling till DSG från sspprefomance ... Nu är det iaf provkört och ny mjukvara till låda under utveckling lite småpyssel med bromsar och hjulinställning hitta en bättre lösning för meth då det visat sig gå åt i en rasande mängd sedan så närmar sig slutmappning ut mot 2bars nivån och hej vad det går
Finns hopp! Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Nix inte hgp, utan back to basic, vag har tagit fram en ersättningskoppling spec B släpptes 120401 och den är testad med mkt effekt av div tuners och verkar hålla måttet.
Så valet blev just nu att testa den även i min bil och priset på den är ett nöje med att betala jämfört med hgp. Om det kommer att funka?? Inte en susning men värt att prova, stora kruxet blir nog att få tillbaka $$$ från usafirman och det känns som mkt lärpengar Nu ska det laddas på en ny pgmvara från Giac till lådan (lite skoj då den inte ens "finns" ännu på marknaden) så får jag se om/hur länge den håller om inte så blir det väl hgp eller ngt annat sedan. Sspkopplingen jag köpte kräver resurser som kräver en mekanisk verkstad att slutföra då det som krävs för att montera korrekt med alla "kringschims" inte ens går att köpa det som felas vare sig från ssp eller vag DSG som ersättningskoppling köps färdig från vag och "bara" att nolla megatronic och kasta in liksom. Om projektet kommer att nå sitt mål så småningom , jo det gör det nog men en bit kvar och utmaningen blir nog säsong 2013 då ska den få smaka race _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Tjohoo!,,, up and runnig..
Efter 4:a månader fyllda av utgifter och ångest så har det äntligen börjat mappas. Råd nr 1: köp ALDRIG koppling från ssp performance till din DSG bil... Råd nr:2 ha ett enormt tålamod... Nåja, nu är jag på banan och efter en period av mörker och tvivel, svordomar och diverse jävulskap så börjar min bil röra på sig. Bytt koppling till en vw lösning och fått en helt ny pgm vara för min typ av dsglåda från usa/Giac så rör skrotet på sig , nästa vecka så börjar det motortunas på allvar men nu är den körd på en moddad fil för en mildare setup så gjorde skrotet 0-100 på 3.30 100-200 9.1 men den kommer att bli snabbare snart... Bromsbelägg fram är kompletterat till en uppsättning mjukare gatbelägg då racebeläggen var grymt högljudda. Nu hoppas jag att bilsport tar in Min bil på deras avslutande superstagefinal anmälan skickad så jag får köra lite i år då. Trevlig helg på er. Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Jaha ja, då har man fått sig en inbjudan till att åka säsongsfinal i bilsports superstagefinal , upp till bevis mao..
Bilen är ihop och kommer att få sin premiärtur för säsongen ngt sent men iaf . Det finns lite kvar att sortera ut både i växellådsmjukvara och lite finlir på gat och rejsmappningen men det "borde inte vara några problem"... Och just bara att skriva det kommer nog att ställa till det för mig då det sett ut så hela året. Jag har ett bromsproblem då inte hopkoket av porsche-mecedes-golf div aftermarket inte är riktigt så kompatibla som tänkt så det lutar ,mot ett byte av dessa grejor mot stoptech racingbrakes men det hinns inte med just nu, så en uppsättning porscheok blir nog tilll salu inom kort.. Jag bjuder på en liten bild från testkörning tiderna är inte från samma svep som synes då 0-100 100-200 inte stämmer med 0-200 tiden men jag behåller lite hemligheter för mig själv ett tag till. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
MKT nöjd med dagens utflykt med bilsport på Emmaboda , tyvärr så får man inte dela med sig av tider före tidningssläpp men jag fick iaf uppfattningen att lilltyskan skötte sig utmärkt....
Mitt bästa minne från dagen måste ändå vara: citerar Gullabo efter att han kört först min bil sedan en GT3 Porsche " ja det märks ju att golfen har mkt mer effekt" =) fast den ( Porschen) var snabbare än min i konbana självklart fast å andra sidan en bra bit efter på 402 både i tid och slutfart... Golf klumpen vägde in på 1523 med 3/4tank utan förare. Hon är en stadig bit den damen, fast det var inte många som inte trailade dit en bil utom min och jag körde från Umeå och ska hem sedan igen. Men än en gång skitnöjd!! Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R 2010 såld och inte saknad Nu lönnmek på 02a | << 1, 2, 3, 4 >> 24627 besök totalt |