Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 360-88. 439Whp 602Wnm - TimeAttack. Kinnekulle TAnu. | << 1, 2, 3, ... 41, 42, 43 >> 18 besök senaste veckan (358630 totalt) |
Tack Magnus!
Näe hörde att de blir lite mindre körning med TPC i år.. så vi får nog lasta biltransporterna och komma ner o prova knutan hela gänget BTW, Är det någon här på Rejsa som är duktig på HALTECH PLATINUM SPORT 1000 styrsystem?????? Har haft problem hela säsongen med att jag får triggermissar vid högre laddtryck än ~1 bar. Vi har verkligen provat allt (Nya triggergivare, triggerfästen, triggerhjul, COP-spolar, Edis-spolar, tändstift etc.. ) men hittar inget som verkar orsaka det hela Tips Någon??? _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
||
Sviktar veven vid laddtryck? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Tycker många verkar ha detta problemet när man tar triggersignal från ett litet triggerhjul frampå veven. kan det inte vara idé att ta signalen från triggerkrans på svänghjulet, så som det är original på bilar med LH 2.4? Tänkte själv göra så. Borde rimligtvis blir mer stabil signal med mer material som agerar mot givaren. Och därmed mindre känsligt för att veven rör sig. En starkare signal från början blir ju mindre känslig för störningar från tändspolar mm. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Jo vi har ju pratat lite löst om det där förut knotan, att försöka lätta upp ett 60-2 hjul.
Men jag misstänker att det är något annat som jävlas med triggermissarna.. Har ju byggt triggerfästet tex. i 12mm Alu, samsvarvat triggerskivan med veven, provat 4 olika givare etc.. Folk har ju fått det o funka med fästen och triggerhjul som ser ut som.. ja vet inte vad Kan något i boxen gett upp? Störningar i någon kabel? Generatorstörningar? _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
||
Vissa hojar(helst 2-taktare) har har alu-isolerad kabel från pickup till styrbox. Även så jäkligt att det måste vara rätt motstånd i kabeln. Skruvat nån som gått bra utan belastning, låglast, men vid fulla spjäll så hackar det. Varit små skavskador i isoleringen. Nu är ju oftast kabeldragningen jäkligt kass på hojar, men tänkte om boxen är väldigt känslig. _________________ Mattias Axelsson |
||
Mm kan säkerligen ha något med "kabelstörningar" att göra oxå..
Det får nog bli så att jag leder om lite kablar (generator m.m.) och lättar upp ett nytt 60-2 hjul.. Ingen som har bra koll på styrsytemet annars?? _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
||
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||
Det där lämnar inte mycket markfrigång... hehe... ska visst vara 4-5 cm för att vrivlarna ska få rätt storlek. Har inte kollat på länge men... http://www.mulsannescorner.com/ här finns mycket analyser av olika aero... mest undersida.
Skulle föreslå att du tar bromsluften närmre mitten. Högre tryck där och ger mindre luftmotstånd eftersom du slipper sätta på några läppar för att styra in luften i kanalen. Och nedanför böjen (sett i profil). Skulle även föreslå att du drar bak nedre delen av spoilern en bit vilket ger mer övertryck ovanpå splittern utan extra luftmotstånd. _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Ezroller: haha nä det hamnar runt 5-7cm markfrigång.. så kanske kan bli bra ändå? Skulle det visa sig för lågt så är det bara kapa nederkanten lite
Ang. intaget till bromsarna så måste det till att bli i dom hålen jag gjort på sidorna, intercoolern är såpass stor att de inte får plats någon mer i mitten. Mittenhålet kommer få en valsad plåt så luften kommer upp till IC och kylet Det andra du pratade om där hängde jag nog inte riktigt med på?? Förklara gärna lite närmare om du orkar Vart o skruvat en del i verkstan idag.. så här kommer en liten update. Långt ifrån klart, men ni ser grunderna Började med att göra ett nytt fäste till fronten. där även frontlåset är bultat. Kommer förstärka det här röret med stag i sidled sedan. Sedan blev det fästen i plyfaskivan (rör som träs över rörfästena i fronten.) Dessa kommer förstärkas mer ner mot skivan. Upphängt. Skivan kommer få ett fäste i bakkant, som man skjuter in skivan i när man trär på rören. Sedan ställer man bara på fronten på skivan, ser till så glidskenorna på sidan av fronten träffar rätt och sedan trycker in den mot bilen bara. Såhär ser det ut på insidan. Tjo! _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
||
_________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||
Jag menar att nedre delen av spoilern, den biten närmast splittern, kan komma längre bakåt. Dvs. mer z-form omman kikar i profil. Om du bryr dig om reglemente så får splittern dessutom sticka ut ca 10cm framför kofångaren i de klasser jag kikat på. Små förändringar som kan ge betydligt mer marktryck utan att offra luftmotstånd.... bilden är inte idealisk men nött i den vägen... diket längst ned alltså.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Aha.. Skulle det hjälpa att ha den nedre delen inåt så alltså? Får se lite om jag orkar göra om den så att det blir sådär då
Ang. splittern så sticker den ut 6-7cm i dagsläget. Sen ska man nog ha i åtanke att resten av bilen är precis värdelös aerodynamisk sett, så det kanske gör vilket som Drog ihop en liten film tidigare i år, med lite av vad vi hunnit med under säsongen 2011. Tyvärr har ju mitt styrsystem krånglat, så det har inte blivit så mycket kört för min del med 360in.. så har åkt en hel del med brors e30 turbo. Filmen var tänkt som 300powers årsfilm.. så därför den är speglad som den är http://vimeo.com/34338850 _________________ Filip Åkeson Kinnekulle: 56,59s Mantorp Park: 1.23,31s Gelleråsen: 1.10.76s Knutstorp: 1.04,16s |
||
Japp, precis inåt med den nedre delen. Kantiga bilar generar bra med marktryck men har massor av luftmotstånd. Så på Anderstorp är din 360 inte idealisk men på Kullen så är nog kantiogheten snarare en fördel; den platta fronten kan utnyttjas till att trycka luft på spilttern, bakänden skapar undertryck som kan användas för att få bra fart på en enkel bakre diffusor. EN diffusor kräver dock slät undersida men det går ju att fixa med lite aluplåt.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 360-88. 439Whp 602Wnm - TimeAttack. Kinnekulle TAnu. | << 1, 2, 3, ... 41, 42, 43 >> 18 besök senaste veckan (358630 totalt) |