Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
8 besök senaste veckan (82421 totalt)
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 861



Peter Larsen skrev:
Aerodynamic skrev:
Skit häftig bil, jag tycker det är synd om denna porschen att den fick snik hjulupphängning.
Hjulupphängningen på din var std fortfarande?
Annars gillar jag Cayman mest bland alla Porschar och denna är bara ännu bättre.

Techart vingen som visades i någon tidigare tråd var grymt snygg.

Mvh, Per


Jag har GT3 cup bärarmar o toestag liggande, och det är möjligt att de åker på i framtiden. Bekymret jag har idag är att sliter inre skuldra på framdäcken i förtid. Normalt misstänker man ju för mycket camber, vilket inte är fallet. Troligtvis gör den något ogynsamt på det inre hjulet i kurvorna, som kan hänga ihop med "spelet" i o m gummibussningar. Varför jag inte redan bytt ut hjulupphängning är, för att man skall kunna åka i skiten 58 mil från Kiel utan att bli vansinnig. Man kan ju gå hur långt som helst med en sån här bil. Dock får man inte glömma att det INTE är en räserbil, även om den nu råkar ha vagnbok . Börjar jag byta ut dörrar, huvar, skärmar osv, skapar jag en för extem bil för att KÖRA till o från banorna. Men framdäcken är hittills ett bekymmer. Jag skall gå upp ett steg i gummi nästa vecka, o köra Michelin Cup 265/30-19 fram o Pirelli Trofeo 295/30-19 bak. Tvungen att behålla Cup däck fram, då Pirelli endast har 35 profil på sina 265:or, o diametern ökar med flera centimeter. Trångt nog som det är, med min rideheight. RSR-skärmar kanske?


Det är Mcpherson fram å bak på denna va? Tänkte mer om det skulle bytas till 996/997 bakvagn eller
något i den stilen.

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Jag har ingen klump hängande allra längst bak, så det funkar alldeles utmärkt med McPherson bak .

_________________
Peter Larsen
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Det här är helrätt!

Vore grymt kul att höra mer om användbarhet och hållbarhet på den här missilen framöver.

Efter att ha kollat på det här klippet typ 150ggr så har mitt sug efter nåt liknande varit ganska högt tidvis:

http://www.youtube.com/watch?v=86BPN-8qYOY

Så oerhört coolt att han rastar CUP-bilar.

Är det möjligtvis samma kit som i filmen du inhandlat?

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Här kommer lite racingporr.....


Det gamla ur, det nya in...




brutal turboladdare, storlek marinturbo........





Filip i full gång.....




_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
krämbulle skrev:
Det här är helrätt!

Vore grymt kul att höra mer om användbarhet och hållbarhet på den här missilen framöver.

Efter att ha kollat på det här klippet typ 150ggr så har mitt sug efter nåt liknande varit ganska högt tidvis:

http://www.youtube.com/watch?v=86BPN-8qYOY

Så oerhört coolt att han rastar CUP-bilar.

Är det möjligtvis samma kit som i filmen du inhandlat?

//Johan



Precis,
Enda skillnaden är att Parr har sänkt laddtrycket från 0,45 bar till 0,35 p g a att vi har lite mer oktan här i Europa, och det sparar motorn en del.... . Med min spec på ecu'n ger den 476 hk på flywheel. men det är klart att det är enkelt att vrida upp laddtrycket tillfälligt..........

_________________
Peter Larsen
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Peter Larsen skrev:

Precis,
Enda skillnaden är att Parr har sänkt laddtrycket från 0,45 bar till 0,35 p g a att vi har lite mer oktan här i Europa, och det sparar motorn en del.... . Med min spec på ecu'n ger den 476 hk på flywheel. men det är klart att det är enkelt att vrida upp laddtrycket tillfälligt..........


Grymt! Det här ger liksom Caymanen den motor och den prestanda den hela tiden förtjänat! thumbs up

Är prisläget i England ungefär detsamma som i Staterna för kitet? Egentligen frågar man ju inte sånt....så du får gärna PM:a svar!

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Jag köpte kraftigare koppling samt race-svänghjul, så det plockar på........ ........ en hygglig bit över 100 loppor får man räkna med :shifty2:

_________________
Peter Larsen
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Ungefär som förväntat! Tack för svar!

Lycka till med bilen, och som sagt, det skulle vara kul att höra lite rapporter framöver!

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3717



Mycket kul bygge. thumbs up Jag tycker att Caymanen verkar vara det naturliga valet om jag någon gång ska byta upp mig. Den klart roligaste nya Porschen i mina ögon.
Jag var och tittade på von Berens Cayman när den var till salu för ett par år sen. Och den verkar vara väldigt lik din. Men jag vill minnas att han hade ett häftigt "seqvens shift" växelkit.
Ser fram mot fortsättningen.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Daniel Engström skrev:
Mycket kul bygge. thumbs up Jag tycker att Caymanen verkar vara det naturliga valet om jag någon gång ska byta upp mig. Den klart roligaste nya Porschen i mina ögon.
Jag var och tittade på von Berens Cayman när den var till salu för ett par år sen. Och den verkar vara väldigt lik din. Men jag vill minnas att han hade ett häftigt "seqvens shift" växelkit.
Ser fram mot fortsättningen.


Den är till salu igen, se rubrik Säljes-Banracingbilar......blir aldrig billigare

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
krämbulle skrev:
Ungefär som förväntat! Tack för svar!

Lycka till med bilen, och som sagt, det skulle vara kul att höra lite rapporter framöver!

//Johan


Tack Johan, i'll keep you posted......

_________________
Peter Larsen
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Mycket intressant...har själv sneglat på en Cayman och samma turbokit som du har som ett eventuellt nästa projekt. Ska bli kul att läsa om dina erfarenheter med en turbo-Cayman. thumbs up

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3717



Peter Larsen skrev:
Daniel Engström skrev:
Mycket kul bygge. thumbs up Jag tycker att Caymanen verkar vara det naturliga valet om jag någon gång ska byta upp mig. Den klart roligaste nya Porschen i mina ögon.
Jag var och tittade på von Berens Cayman när den var till salu för ett par år sen. Och den verkar vara väldigt lik din. Men jag vill minnas att han hade ett häftigt "seqvens shift" växelkit.
Ser fram mot fortsättningen.

Den är till salu igen, se rubrik Säljes-Banracingbilar......blir aldrig billigare

Jag har sett det. Men nu är det inte intressangt längre. Men jag tror också att det är en riktig höjdarbil till ett mycket bra pris.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Någon av er som har erfarenhet av Pirelli Trofeo R-däck?

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Var tvungen att köpa Trofeo ifrån Tyskland, svenska agenten som vanligt utan tilldelning. 245/35-19 fram o 295/30-19 bak. Ville byta framfälgarna till 9,5-19 o åka 265:or, men OZ bygger inga 9,5:or till Porsche

_________________
Peter Larsen
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hej Peter,

Riktigt schysst Cayman Har du fler bilder eller video du kan tänka dig lägga upp? Hur ser inredningen ut? Har du lättat något (dvs bytt ut huv osv)? Riktigt koolt bygge, borde finnas fler Caymaner här tycker jag

Mvh
Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7773



Var sitter det för turbo på nu? Storlek in/ut.?

Mvh Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Åkte till Anderstorp 07.15 i morse för att göra en "shakedown"på PCS banmöte. Allt jag behövde var en 20 minutare i tempo. Men eftersom jag aldrig finåkt med "pensionärerna" förut, blev jag tilldelad gruppen "orutinerade", vilket är kotym i klubben för oss "nya". Det hjälpte föga att jag raceat 1000 varv på mossen i mitt liv, jag blev hänvisad till att åka "finåkning" med nybörjare i standardporschar. Hade kanske ändå övervägt att stanna och göra det, om det inte vore för att det var 3 timmar bort i tiden..... . Så gruppen R2 (ruskigt erfarna) gled ut på banan efter 10 minuter och jag gled hem till Gbg....... ......ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer PCS banmöte........utom på Ringen förstås

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
mopack skrev:
Hej Peter,

Riktigt schysst Cayman Har du fler bilder eller video du kan tänka dig lägga upp? Hur ser inredningen ut? Har du lättat något (dvs bytt ut huv osv)? Riktigt koolt bygge, borde finnas fler Caymaner här tycker jag

Mvh
Alex


Tjena Alex,
Nix inte lättat. Ingen racerbil. Jag ämnar att KÖRA till trackdays, ibland 60-70 mil, och det bullrar ganska bra redan och nyasfalterade kanter upplevs som kantstenar. Byta dörrar, huvar fram o bak hade kapat varvtider, men samtidigt gjort det olidligt att färdas mer än 10 mil. Jag jobbar uteslutande med väghållning, bromsar o motor för att få "rätta känslan", och det känns hyggligt nära nu... En racerbil fraktar man, eller hur? När man väger som Caymanen, får man söka sig till fullskale banor för att inte bli varse vikten varannan sekund. Så Anderstorp och till viss del Mantorp går an. De andra gokartbanorna främjar inte bilar över 1200 kg. Däremot Spa, Silverstone, Donington, Brands, Hockenheim o 100 andra "riktiga" banor kommer bilen mer till sin rätt, precis som för GT3:or. Nya Rudskogen ser j-igt läcker o snabb ut......

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
erikjakan skrev:
Var sitter det för turbo på nu? Storlek in/ut.?

Mvh Erik


om jag det visste Erik, tog aldrig måtten. Men de som såg turboaggregatet, o det var en del rejsnissar, bl a min f.d. teammate Tony J som ju hade en av de mest våldsamma Porsche Turbo racer's detta land har skådat, var eniga om att aggregatet är modell "FET". Hör o häpna, jag kör med 0,35 bar laddtryck.....

_________________
Peter Larsen
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Peter Larsen skrev:
Åkte till Anderstorp 07.15 i morse för att göra en "shakedown"på PCS banmöte. Allt jag behövde var en 20 minutare i tempo. Men eftersom jag aldrig finåkt med "pensionärerna" förut, blev jag tilldelad gruppen "orutinerade", vilket är kotym i klubben för oss "nya". Det hjälpte föga att jag raceat 1000 varv på mossen i mitt liv, jag blev hänvisad till att åka "finåkning" med nybörjare i standardporschar. Hade kanske ändå övervägt att stanna och göra det, om det inte vore för att det var 3 timmar bort i tiden..... . Så gruppen R2 (ruskigt erfarna) gled ut på banan efter 10 minuter och jag gled hem till Gbg....... ......ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer PCS banmöte........utom på Ringen förstås


Fan vilken trist attityd, du är inte direkt den första som lackar ur på PSC och deras upplägg.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
8 besök senaste veckan (82421 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande