Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 8 besök senaste veckan (82421 totalt) |
Det är Mcpherson fram å bak på denna va? Tänkte mer om det skulle bytas till 996/997 bakvagn eller något i den stilen. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||
Det här är helrätt!
Vore grymt kul att höra mer om användbarhet och hållbarhet på den här missilen framöver. Efter att ha kollat på det här klippet typ 150ggr så har mitt sug efter nåt liknande varit ganska högt tidvis: http://www.youtube.com/watch?v=86BPN Så oerhört coolt att han rastar CUP-bilar. Är det möjligtvis samma kit som i filmen du inhandlat? //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Precis, Enda skillnaden är att Parr har sänkt laddtrycket från 0,45 bar till 0,35 p g a att vi har lite mer oktan här i Europa, och det sparar motorn en del.... . Med min spec på ecu'n ger den 476 hk på flywheel. men det är klart att det är enkelt att vrida upp laddtrycket tillfälligt.......... _________________ Peter Larsen |
||||
Grymt! Det här ger liksom Caymanen den motor och den prestanda den hela tiden förtjänat! Är prisläget i England ungefär detsamma som i Staterna för kitet? Egentligen frågar man ju inte sånt....så du får gärna PM:a svar! //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Mycket kul bygge. Jag tycker att Caymanen verkar vara det naturliga valet om jag någon gång ska byta upp mig. Den klart roligaste nya Porschen i mina ögon.
Jag var och tittade på von Berens Cayman när den var till salu för ett par år sen. Och den verkar vara väldigt lik din. Men jag vill minnas att han hade ett häftigt "seqvens shift" växelkit. Ser fram mot fortsättningen. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Den är till salu igen, se rubrik Säljes-Banracingbilar......blir aldrig billigare _________________ Peter Larsen |
||||
Tack Johan, i'll keep you posted...... _________________ Peter Larsen |
||||
Jag har sett det. Men nu är det inte intressangt längre. Men jag tror också att det är en riktig höjdarbil till ett mycket bra pris. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Var tvungen att köpa Trofeo ifrån Tyskland, svenska agenten som vanligt utan tilldelning. 245/35-19 fram o 295/30-19 bak. Ville byta framfälgarna till 9,5-19 o åka 265:or, men OZ bygger inga 9,5:or till Porsche
_________________ Peter Larsen |
||||
Hej Peter,
Riktigt schysst Cayman Har du fler bilder eller video du kan tänka dig lägga upp? Hur ser inredningen ut? Har du lättat något (dvs bytt ut huv osv)? Riktigt koolt bygge, borde finnas fler Caymaner här tycker jag Mvh Alex _________________ Alex Sonesson "We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer |
||||
Åkte till Anderstorp 07.15 i morse för att göra en "shakedown"på PCS banmöte. Allt jag behövde var en 20 minutare i tempo. Men eftersom jag aldrig finåkt med "pensionärerna" förut, blev jag tilldelad gruppen "orutinerade", vilket är kotym i klubben för oss "nya". Det hjälpte föga att jag raceat 1000 varv på mossen i mitt liv, jag blev hänvisad till att åka "finåkning" med nybörjare i standardporschar. Hade kanske ändå övervägt att stanna och göra det, om det inte vore för att det var 3 timmar bort i tiden..... . Så gruppen R2 (ruskigt erfarna) gled ut på banan efter 10 minuter och jag gled hem till Gbg....... ......ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer PCS banmöte........utom på Ringen förstås
_________________ Peter Larsen |
||||
Tjena Alex, Nix inte lättat. Ingen racerbil. Jag ämnar att KÖRA till trackdays, ibland 60-70 mil, och det bullrar ganska bra redan och nyasfalterade kanter upplevs som kantstenar. Byta dörrar, huvar fram o bak hade kapat varvtider, men samtidigt gjort det olidligt att färdas mer än 10 mil. Jag jobbar uteslutande med väghållning, bromsar o motor för att få "rätta känslan", och det känns hyggligt nära nu... En racerbil fraktar man, eller hur? När man väger som Caymanen, får man söka sig till fullskale banor för att inte bli varse vikten varannan sekund. Så Anderstorp och till viss del Mantorp går an. De andra gokartbanorna främjar inte bilar över 1200 kg. Däremot Spa, Silverstone, Donington, Brands, Hockenheim o 100 andra "riktiga" banor kommer bilen mer till sin rätt, precis som för GT3:or. Nya Rudskogen ser j-igt läcker o snabb ut...... _________________ Peter Larsen |
||||
om jag det visste Erik, tog aldrig måtten. Men de som såg turboaggregatet, o det var en del rejsnissar, bl a min f.d. teammate Tony J som ju hade en av de mest våldsamma Porsche Turbo racer's detta land har skådat, var eniga om att aggregatet är modell "FET". Hör o häpna, jag kör med 0,35 bar laddtryck..... _________________ Peter Larsen |
||||
Fan vilken trist attityd, du är inte direkt den första som lackar ur på PSC och deras upplägg. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 8 besök senaste veckan (82421 totalt) |