Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes C 32 AMG -02
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14000 totalt)
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Galet med bromsok som skiftar färg, blir ju lite som en kvalitetsstämpel på bilen.

Måste hålla utkik och se om man kan se fler AMG-kärror som gått som de ska.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

EBC Yellowstuff + Sviestad + tung bil.... känns lite scary men man har ju haft fel förr. Nyfiken på en rapport hur det går! Kolla gärna hur många mm av beläggen som går åt också thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Patrik Ö skrev:
Spännande bil, men vad är en intercoolerpump? thumbs up thumbs up

Cirkulationspumpen till intercoolern.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
EBC Yellowstuff + Sviestad + tung bil.... känns lite scary men man har ju haft fel förr. Nyfiken på en rapport hur det går! Kolla gärna hur många mm av beläggen som går åt också thumbs up

Ska bli spännande! Ska försöka komma ihåg att mäta beläggen.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303



vissa intercooler är vattenkyld och då har man en extra pump

_________________
Philipp Klement
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Bytet av skivor och belägg hanns inte med i helgen, så utvärderingen av dom grejerna får vänta ett par veckor. Men Sviestad blir det ikväll ändå, fast med orginalbromsar.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Anmäld till 5100:s bandag på Mantorp 9/7, så det blir första testet av dom nya beläggen och skivorna. Ska bli kul att testa bilen på en större bana än Sviestad. Tror Mantorp passar bilen betydligt mycket bättre, men den är kul att ratta runt på Sviestad också.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Tjonken skrev:
Då var intercoolerpumpen bytt till en Johnson-pump. Av den enkla anledningen att orginalpumpen la av i söndags, och 200hk försvann... Så nu ska det vara lite bättre flöde och lite bättre hållbarhet.
I helgen ska jag även försöka hinna få dit dom nya bromsskivorna och beläggen. Det blev EBC Yellowstuff till slut. Vi får se hur det funkar.
Första testet blir förhoppningsvis på Sviestad på måndag.
Jag blir förvånad om den kombon fungerar bättre än orginal. EBC = stylinggrejjer. Jag körde med redstuff en sväng, och efter 4 pass på Sviested var halva beläggen borta och när jag tog av skiten ramlade "belägget" av plåten...

Skoj bil, skulle jag inte säga nej till

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Efter att jag till slut bytte skivor och belägg så blev det två bankörningar på Mantorp Park. Bromsarna funkar hyfsat. Den största skillnaden var, som väntat, bättre bett med varma bromsar. Ingen märkbar fading, men så körde jag inte så långa pass heller. Totalt sett är jag nöjd hittills, det återstår bara att se hur länge beläggen håller.
Magnus Thomé skrev:
Kolla gärna hur många mm av beläggen som går åt också thumbs up

och givetvis glömde jag att mäta beläggen..

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes C 32 AMG -02
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14000 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande