Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 TURBO -91
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (32079 totalt)
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Patrik Ö skrev:
Spjuvern skrev:
Kjell 944 skrev:
Mycket intressant bil!
-Har för mig att den inte var besiktigad, då den varit till salu tidigare!
Är den besiktigad nu? om inte, kommer den att bli det?
-Har en kompis som är helt "såld" på denna bil!


bilen hade ju inte katalysatorer så därför gick den inte att besiktiga
men nu har jag på SMR byggt ett nytt avgas system med kattar så besiktning är inte längre ett problem

Vad säger man till SBP för att den ska gå igenom besiktningen?
Blir den reggad med motorbyte, eller är det dold turbo som gäller?


Den är besiktigad med motorn som sitter i, även reggad med den maskinen så inga problem..Va bara avsaknad av katt som hjorde att den inte var besiktigad..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Supramannen skrev:
Patrik Ö skrev:
Spjuvern skrev:
Kjell 944 skrev:
Mycket intressant bil!
-Har för mig att den inte var besiktigad, då den varit till salu tidigare!
Är den besiktigad nu? om inte, kommer den att bli det?
-Har en kompis som är helt "såld" på denna bil!


bilen hade ju inte katalysatorer så därför gick den inte att besiktiga
men nu har jag på SMR byggt ett nytt avgas system med kattar så besiktning är inte längre ett problem

Vad säger man till SBP för att den ska gå igenom besiktningen?
Blir den reggad med motorbyte, eller är det dold turbo som gäller?


Den är besiktigad med motorn som sitter i, även reggad med den maskinen så inga problem..Va bara avsaknad av katt som hjorde att den inte var besiktigad..

thumbs up
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



/Fürstenhoff. skrev:
Patrik Ö skrev:
Spjuvern skrev:
Kjell 944 skrev:
Mycket intressant bil!
-Har för mig att den inte var besiktigad, då den varit till salu tidigare!
Är den besiktigad nu? om inte, kommer den att bli det?
-Har en kompis som är helt "såld" på denna bil!


bilen hade ju inte katalysatorer så därför gick den inte att besiktiga
men nu har jag på SMR byggt ett nytt avgas system med kattar så besiktning är inte längre ett problem

Vad säger man till SBP för att den ska gå igenom besiktningen?
Blir den reggad med motorbyte, eller är det dold turbo som gäller?


För att inte tala om andra stötisar mm som dom på heltypsgodkända bilar börjat kolla efter!!



bil av årsmodell -91 är inte helbilsgodkänd så det är inga problem vad det gäller byte av stätdämpare till annat fabrikat än original. thumbs up

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
resan fortsätter..

Till Intrax chassiet får man med topp montering fram men inget bak, så vi kompleterade upp med ett par ett par...


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324



Supramannen skrev:
resan fortsätter..

Till Intrax chassiet får man med topp montering fram men inget bak, så vi kompleterade upp med ett par ett par...



De däringa såg ju fina ut. Vart får man tag på dem?

_________________
Jocke Rydell
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Jag säljer dom, PM så styr vi upp nått

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
När man sänker en 964 ordentligt så blir framvagns geomentrin väldigt dålig, mest dom främre styrstagen men även undre bärarmen, för att råda bot på detta gjordes detta om på 993 RS och även 993 gt2. detta kan man även få på, på 964an..och då bilen mest kommer användas på banan och kommer gå rätt lågt så fixades detta fram...


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



Idag bakar vi spindlar

200grader 40 min i min lilla ugn blev perfekt för att släppa ner hjul lagren i spindlarna




här ser ni stora skilnadern i vad styrstaget är infäst i spindeln




En annan trevlig sak är att spindlarna blev ca 3kg per sida lättare
alltså 6kg lägre ofjädrad vikt thumbs up

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Idag kommer en till liten uppdate tror jag, honken håll utkik...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583



dom e ju bara för farligt fina, gillar den harmlösa färgen *kanske lackas om i framtiden? *

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
pentén skrev:
dom e ju bara för farligt fina, gillar den harmlösa färgen *kanske lackas om i framtiden? *


Ja den kommer få annan färg lite senare..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Håkansta
Åre
Här sen Maj 2005
Inlägg: 342



Hatar den här tråden.

_________________
Andreas Håkansta
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Håkansta skrev:
Hatar den här tråden.


Nej nej den ger dig massa roliga ider för framtiden

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



Vi fortsätter i framvagnen.
Här är ledlager busnings kitt till främre länkarmarna.





och så här ser det ut när dom är monterade i länkarmarna





Fördelen:
Lägre friktion vid fjädring
Hjulvinklarna består vid kurvtagning samt inbromsning

_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
Honken dessa är ett måste på din..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449



Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.

5 hål fram och 3 hål bak


_________________
Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



Spjuvern skrev:
Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.

5 hål fram och 3 hål bak



Vad är det för dia fram å bak på 964RS krängarna?

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006
Inlägg: 196



bakmotor skrev:
Spjuvern skrev:
Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.

5 hål fram och 3 hål bak



Vad är det för dia fram å bak på 964RS krängarna?


Thomas,

om jag inte har helt fel så är det 24mm fram och 18 mm bak till orginal 964 RS.

/Pelle

_________________
Per Engvall

PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515


Trådstartare
bakmotor skrev:
Spjuvern skrev:
Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.

5 hål fram och 3 hål bak



Vad är det för dia fram å bak på 964RS krängarna?


Ska mäta åt dig på måndag

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 759



De är 24 och 18 mm. Att jämföra med 20 och 20 mm som är standard.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583



varför har man klenare på rs ? jämför 18 mot 20mm

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 TURBO -91
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (32079 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande