|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
19 Okt 2010 17:23
Patrik Ö skrev: | Spjuvern skrev: | Kjell 944 skrev: | Mycket intressant bil!
-Har för mig att den inte var besiktigad, då den varit till salu tidigare!
Är den besiktigad nu? om inte, kommer den att bli det?
-Har en kompis som är helt "såld" på denna bil! |
bilen hade ju inte katalysatorer så därför gick den inte att besiktiga
men nu har jag på SMR byggt ett nytt avgas system med kattar så besiktning är inte längre ett problem |
Vad säger man till SBP för att den ska gå igenom besiktningen?
Blir den reggad med motorbyte, eller är det dold turbo som gäller? |
Den är besiktigad med motorn som sitter i, även reggad med den maskinen så inga problem..Va bara avsaknad av katt som hjorde att den inte var besiktigad..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186
19 Okt 2010 17:31
Supramannen skrev: | Patrik Ö skrev: | Spjuvern skrev: | Kjell 944 skrev: | Mycket intressant bil!
-Har för mig att den inte var besiktigad, då den varit till salu tidigare!
Är den besiktigad nu? om inte, kommer den att bli det?
-Har en kompis som är helt "såld" på denna bil! |
bilen hade ju inte katalysatorer så därför gick den inte att besiktiga
men nu har jag på SMR byggt ett nytt avgas system med kattar så besiktning är inte längre ett problem |
Vad säger man till SBP för att den ska gå igenom besiktningen?
Blir den reggad med motorbyte, eller är det dold turbo som gäller? |
Den är besiktigad med motorn som sitter i, även reggad med den maskinen så inga problem..Va bara avsaknad av katt som hjorde att den inte var besiktigad.. |
|
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449
_________________ Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
19 Okt 2010 18:22
Senast ändrad av Supramannen, 20 Okt 2010 13:36, ändrad totalt 2 gånger
resan fortsätter..
Till Intrax chassiet får man med topp montering fram men inget bak, så vi kompleterade upp med ett par ett par...
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Jocke Rydell
Eskilstuna
Här sen Apr 2003
Inlägg: 324
19 Okt 2010 19:48
Supramannen skrev: | resan fortsätter..
Till Intrax chassiet får man med topp montering fram men inget bak, så vi kompleterade upp med ett par ett par...
|
De däringa såg ju fina ut. Vart får man tag på dem?
_________________ Jocke Rydell
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
20 Okt 2010 13:39
Jag säljer dom, PM så styr vi upp nått
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
20 Okt 2010 19:06
När man sänker en 964 ordentligt så blir framvagns geomentrin väldigt dålig, mest dom främre styrstagen men även undre bärarmen, för att råda bot på detta gjordes detta om på 993 RS och även 993 gt2. detta kan man även få på, på 964an..och då bilen mest kommer användas på banan och kommer gå rätt lågt så fixades detta fram...
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449
01 Nov 2010 15:52
Idag bakar vi spindlar
200grader 40 min i min lilla ugn blev perfekt för att släppa ner hjul lagren i spindlarna
här ser ni stora skilnadern i vad styrstaget är infäst i spindeln
En annan trevlig sak är att spindlarna blev ca 3kg per sida lättare
alltså 6kg lägre ofjädrad vikt
_________________ Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
02 Nov 2010 11:02
Idag kommer en till liten uppdate tror jag, honken håll utkik...
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583
02 Nov 2010 12:24
dom e ju bara för farligt fina, gillar den harmlösa färgen *kanske lackas om i framtiden? *
_________________ Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
02 Nov 2010 12:47
pentén skrev: | dom e ju bara för farligt fina, gillar den harmlösa färgen *kanske lackas om i framtiden? * |
Ja den kommer få annan färg lite senare..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Håkansta
Åre
Här sen Maj 2005
Inlägg: 342
02 Nov 2010 13:38
Hatar den här tråden.
_________________ Andreas Håkansta
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
02 Nov 2010 14:36
Håkansta skrev: | Hatar den här tråden. |
Nej nej den ger dig massa roliga ider för framtiden
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449
02 Nov 2010 15:33
Vi fortsätter i framvagnen.
Här är ledlager busnings kitt till främre länkarmarna.
och så här ser det ut när dom är monterade i länkarmarna
Fördelen:
Lägre friktion vid fjädring
Hjulvinklarna består vid kurvtagning samt inbromsning
_________________ Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
03 Nov 2010 13:00
Honken dessa är ett måste på din..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
spjuvern
stockholm
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1449
05 Nov 2010 15:29
Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.
5 hål fram och 3 hål bak
_________________ Marcus Lindkvist
Datsun 240Z -71
Porsche 964 TURBO -91
Bmwcup E36 M3 #77 såld
|
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896
05 Nov 2010 16:45
Spjuvern skrev: | Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.
5 hål fram och 3 hål bak
|
Vad är det för dia fram å bak på 964RS krängarna?
_________________ Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
|
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006
Inlägg: 196
06 Nov 2010 00:46
Senast ändrad av Pelle E, 06 Nov 2010 23:31, ändrad totalt 1 gång
bakmotor skrev: | Spjuvern skrev: | Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.
5 hål fram och 3 hål bak
|
Vad är det för dia fram å bak på 964RS krängarna? |
Thomas,
om jag inte har helt fel så är det 24mm fram och 18 mm bak till orginal 964 RS.
/Pelle
_________________ Per Engvall
PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
Trådstartare
06 Nov 2010 04:36
bakmotor skrev: | Spjuvern skrev: | Iväntan på fler delar för att montera tillbaka spindlarna så monteras nya krängare.
Det blev 964 RS krängare då dessa har fler juster möjligheter än tex H&R.
5 hål fram och 3 hål bak
|
Vad är det för dia fram å bak på 964RS krängarna? |
Ska mäta åt dig på måndag
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 759
06 Nov 2010 09:11
De är 24 och 18 mm. Att jämföra med 20 och 20 mm som är standard.
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583
06 Nov 2010 14:57
varför har man klenare på rs ? jämför 18 mot 20mm
_________________ Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
|
|