Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 Carrera 1990 Black Adder 3.8 *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (34852 totalt) |
Tack Jo det kändes skitläskigt att såga plåt men jag har förstås hjälp av väldigt duktiga killar med rätt verktyg och stor erfarenhet. Lättare tak har hela tiden varit planen ända sen jag köpte BA av Automobil, har gått och längtat efter detta hela vintern... behövs nog lite betänketid innan man tar till så drastisk lösning på "problemet" med taklucka _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Hej igen. Får man fråga hur mycket taket väger, eller det man kapar bort gentemot kolfiber delen? Antar att ju högre upp vikten kommer på bilen ju mer gör den i svängarna _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Bilvärlden är liten... Den är snabb men det dröjer nog några säsonger innan den blir lika snabb som turbon... fast jag kommer ha mycket roligare under tiden! _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Allting kommer att vägas och mätas nogrannt. Lägger upp allt här så fort det är gjort. _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Medan klubbkompisarna var på Mantorp igår med PCSR och idag med PCS stod min bil i garaget... Lite trist förstås att inte kunna köra men oj vad bra det verkar bli! Det är festligt att hela nya taket väger ungefär lika mycket (lite) som enbart den gamla plåten till själva takluckan ha ha! Idag har alla små rostrosor runt fönster slipats bort och primats, vassa plåtkanter har rundats av och insidan har grundats. Dom gamla listerna ser okej ut och kommer att återanvändas. Nu återstår bara att vänta på att primern torkar så taket kan läggas på, förseglas och härda under press. Fler bilder här
_________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Uppdaterat första inlägget med lite rolig info om första ägaren. Har också lagt in nya specen. Återkommer med anledningen till att det blev såhär... allt jag vill säga nu är att motorn är renoverad rätt och riktigt den här gången: Med ny oljetank som sitter fast i sina fästen, 24 st nya 993 pinnbultar och 6 cylindrar med full kompression utan läckage.
Ta ur... ...skruva isär... ...och sätt tillbaka med mycket mer plats i motorrumet! Ja ni ser ju själva va snabb gasresponsen blivit. Utan värmekamrar inga onödiga fläktar, rör eller dödvikt. Det enda spåret som är kvar av ACn; ett nerslipat fäste för kompressorn. _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Rub it in Ragnar... Efter denna budget blow out måste jag buffra lite för att så småningom ta ett helhetsgrepp på fälgar och skärmbreddare hehe. _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Tack, kul att du gillar den, bilen står hos Levin nu för finjustering av hjulinställningen så jag kan köra shake down på Gotland Ring hela nästa vecka... ! Systemet är Cargraphic GT Auspuff. Bara namnet gör ju att man måste ha det! _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Kolfibertak är riktigt läckert, och nya avgassystemet ser riktigt fint ut också!
Alltid skönt att veta att motorn är frisk också, kostsamt ibland men fint när olja och annat fyllts på och allt är uppstartat! _________________ David Lundin |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 964 Carrera 1990 Black Adder 3.8 *SÅLD* | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (34852 totalt) |