Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 TURBO 3,8L -01 2wd | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (45312 totalt) |
Kolla här så får du en fingervisning. Sen brukar all maskinbearbetning o dylikt kosta ungfär det samma eller mer. http://www.cargraphic.com/index.php?/s,6,7,18,717,1287,1057/&start=6 /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||
Tillkommer väl lite vevstakar också? Jag gissar att man kan räkna med 120'-150' om man vill ha det riktigt gjort. Och när man ändå har allt nere så är det lika bra att lägga till lite annat för strax under 100' _________________ Wojtek Tomasz |
||||
Tanken på plats men jag saknar kylrören som går under bilen, dem gamla passar inte längre
Ingen som har ett par av dessa rör liggandes, passar från alla två hjuls-drivna 996? _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
Nu är bilen klar inför STACC, blev ju lite mer arbete och delar än jag tänkt, det var ju ganska många rör och slangar som behövde bytas . Nu ska bara tankmätaren kalibreras.
Gotland here I come _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
det är bara för att öka volymen och få den tålig sen ska det trimmas också , jag kan inget om detta än men tror richard vet vad det kostar om man nu skulle utnyttja dessa nya gränser man kan dra motorn till när man har dessa kolvar och mer volym.
sen är det ju inte bara trimmet utan allt runt om som ska bytas, koppling etc etc om man nu ska upp på höga effekter som denna 3.8 konvertering med kolvar klarar av. inte för att det säkert inte e värt det för den som har råd bara att man ska kanske räkna med fler saker _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Hänt lite saker här.
Nya intercooler på plats Här är skillnaden mellan gamla och nya Gamla Nya Just nu är det bränslesystemet som ska uppgraderas Idag har jag monterat en extra pump i tanken och börjat dra el till den. Kvar på att göra: 2 nya bränsle ledningar. Byte av bränslefilter till två små. Ta bort förbindelsen mellan höger & vänster fuel rail. Montera en till bränsletrycksregulator. Köra iväg den på mappning _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
Går lite sakta framåt
Har monterat en av mina nya stolar. Sen har jag bytt alla gummi slangar som jag hade satt på bensinpumparna, då jag fick ett tips om att vanlig bränsleslang inte klarar att ligga i soppa hela tiden Har även börjat plocka bort fuel rails:en för montering av en extra bränsletrycksregulator och byte av spridare, har inte bestämt storlek på spridarna än men det lutar åt 1000cc _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
sweet =)
vad är det för stolar och vad väger dom om man får fråga , vad väger oriinal är det något du vägt upp möjligtvis? _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Stolarna väger 6,5kg styck, vet inte vad original väger men är klart tyngre. Köpte stolarna från http://www.design911.co.uk/ _________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
Härligt bygge
Hur var det med byte av laddluftkylarna till GT2 RS? Enligt 6 SPEEDONLINE behövdes lite moddning var det mycket klippa klistra? |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 TURBO 3,8L -01 2wd | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (45312 totalt) |