Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 Rc 2005
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (19638 totalt)
Clarre
Hedemora
Här sen Jun 2005
Inlägg: 295



Härligt Henrik. Den går ju hur bra som helst. Du visar väl upp den den 5/9 på Kullen?

_________________
Claes-Olof Strand
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 834



Snyggt jobbat!

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Clarre skrev:
Härligt Henrik. Den går ju hur bra som helst. Du visar väl upp den den 5/9 på Kullen?

Jo den 5/9 hade jag tänkt att köra,behöver dock nya däck då dom gamla tog slut i värmen i helgen. Ska det regna så behövs nog lite mer mönsterdjup oxå! thumbs up
Här är en lite nerklipp film ifrån pass 2. http://www.youtube.com/watch?v=ZT4YBw34s3s
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290



Team_hink_racing skrev:
.....
Dagens bästa blev 1,01,27 Vilket det nog går att putsa en bit på.
......
ojdå! Minuten inom räckhåll? thumbs up Kollade lite gamla kvalresultat och kring kvaltrea i SSK kl2 räcker 1:01.27 till!

Kul att se att bilen verkar såpass utsorterad redan vid första (?) körningen. thumbs up

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Hur tycker du Redstuff beläggen funkade på Kullen?

Hur mycket effekt vill du få ur motorn?

Vad väger din kärra?

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Freddan72 skrev:
Hur tycker du Redstuff beläggen funkade på Kullen?

Hur mycket effekt vill du få ur motorn?

Vad väger din kärra?

Förra året åkte jag med Redstuff och dom funkade faktist bra, i år har jag skiftat oken i fram till 306gti så jag kan köra med Pfc belägg, dom funkar bättre Det är sånt bra betta i dom så man tror att den vill niga på framhjulen när man trampar fullt. thumbs up
Problemet jag inte tänkte på var att 206rc skivorna är 28mm breda och 306gti 26mm, mao fick jag ta av lite i okhållaren så skivan går fritt, sen blev det för tight med 2 nya belägg oxå men jag hade 2 i reserv som gått lite så dom fick tjänstgöra med 2 nya. Så ska man bygga om till 306gti ok köp då dom skivorna oxå, diam är samma 286mm på bägge.

Effekt. Nu hamnade vi på 225hk och den har ett väldigt bra register enl mig iaf, sen vill man ju alltid ha mer men nu räcker det för att inte behöva diff i alla kurvorna. Nästa uppdatering måste bli diff innan att vi pillar i motorn. Mekaniska lyftare andra lite vassare kammar om ommappning så kanske vi har 10-15hk till.

Jag har inte vägt bilen men jag tror den ligger runt 1100kg då den silvriga vägde det med halv tank och ingen i, kanske får ta o åka väga den i kväll.
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Pär Hansson skrev:

Kul att se att bilen verkar såpass utsorterad redan vid första (?) körningen. thumbs up

1,03,95 på första flygande, jag körde 1,04,5 med den silvriga och slicks förra året, därför mitt glädjetjut i den första filmen
Dämparna satte jag ner 7klick i fram och 14 i bak från hårdaste så man kunde justera upp sig, men jag tyckte det kändes så bra så det glömde jag av.

Det roligaste med allt är att motorn ligger på 80-100grader på vattnet och ca 100-110grader på oljan vilket är det lägsta jag har haft på nån peugeot jag kört på bana, 306gti original låg på 140grade konstant. Så det känns som motorn är en safe pinal! thumbs up
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290



Team_hink_racing skrev:
Pär Hansson skrev:

Kul att se att bilen verkar såpass utsorterad redan vid första (?) körningen. thumbs up

1,03,95 på första flygande, jag körde 1,04,5 med den silvriga och slicks förra året, därför mitt glädjetjut i den första filmen
Dämparna satte jag ner 7klick i fram och 14 i bak från hårdaste så man kunde justera upp sig, men jag tyckte det kändes så bra så det glömde jag av.

Det roligaste med allt är att motorn ligger på 80-100grader på vattnet och ca 100-110grader på oljan vilket är det lägsta jag har haft på nån peugeot jag kört på bana, 306gti original låg på 140grade konstant. Så det känns som motorn är en safe pinal! thumbs up
Verkar lovande. Inget oljetrycksdisco heller?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Pär Hansson skrev:
Team_hink_racing skrev:
Pär Hansson skrev:

Kul att se att bilen verkar såpass utsorterad redan vid första (?) körningen. thumbs up

1,03,95 på första flygande, jag körde 1,04,5 med den silvriga och slicks förra året, därför mitt glädjetjut i den första filmen
Dämparna satte jag ner 7klick i fram och 14 i bak från hårdaste så man kunde justera upp sig, men jag tyckte det kändes så bra så det glömde jag av.

Det roligaste med allt är att motorn ligger på 80-100grader på vattnet och ca 100-110grader på oljan vilket är det lägsta jag har haft på nån peugeot jag kört på bana, 306gti original låg på 140grade konstant. Så det känns som motorn är en safe pinal! thumbs up
Verkar lovande. Inget oljetrycksdisco heller?

Hoppas jag inte, har ingen mätare Men Dansken utrustade mig med ett skvalpplåtstråg och jag honom med fina danska penge så i svängarna ska det inte saknas smörj iaf. thumbs up
Citera
David Lundin
Värnamo
Här sen Mar 2009
Inlägg: 262



Grym tid ju! Bilen ser hur stabil ut som helst också thumbs up

_________________
David Lundin
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7290



Team_hink_racing skrev:
Pär Hansson skrev:
Team_hink_racing skrev:
Pär Hansson skrev:

Kul att se att bilen verkar såpass utsorterad redan vid första (?) körningen. thumbs up

1,03,95 på första flygande, jag körde 1,04,5 med den silvriga och slicks förra året, därför mitt glädjetjut i den första filmen
Dämparna satte jag ner 7klick i fram och 14 i bak från hårdaste så man kunde justera upp sig, men jag tyckte det kändes så bra så det glömde jag av.

Det roligaste med allt är att motorn ligger på 80-100grader på vattnet och ca 100-110grader på oljan vilket är det lägsta jag har haft på nån peugeot jag kört på bana, 306gti original låg på 140grade konstant. Så det känns som motorn är en safe pinal! thumbs up
Verkar lovande. Inget oljetrycksdisco heller?

Hoppas jag inte, har ingen mätare Men Dansken utrustade mig med ett skvalpplåtstråg och jag honom med fina danska penge så i svängarna ska det inte saknas smörj iaf. thumbs up
Det man inte vet, har man inte ont av, eller hur?

Kanske det skett nån utveckling XU-EW också...

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Team_hink_racing skrev:
Freddan72 skrev:
Hur tycker du Redstuff beläggen funkade på Kullen?

Hur mycket effekt vill du få ur motorn?

Vad väger din kärra?

Förra året åkte jag med Redstuff och dom funkade faktist bra, i år har jag skiftat oken i fram till 306gti så jag kan köra med Pfc belägg, dom funkar bättre Det är sånt bra betta i dom så man tror att den vill niga på framhjulen när man trampar fullt. thumbs up
Problemet jag inte tänkte på var att 206rc skivorna är 28mm breda och 306gti 26mm, mao fick jag ta av lite i okhållaren så skivan går fritt, sen blev det för tight med 2 nya belägg oxå men jag hade 2 i reserv som gått lite så dom fick tjänstgöra med 2 nya. Så ska man bygga om till 306gti ok köp då dom skivorna oxå, diam är samma 286mm på bägge.

Effekt. Nu hamnade vi på 225hk och den har ett väldigt bra register enl mig iaf, sen vill man ju alltid ha mer men nu räcker det för att inte behöva diff i alla kurvorna. Nästa uppdatering måste bli diff innan att vi pillar i motorn. Mekaniska lyftare andra lite vassare kammar om ommappning så kanske vi har 10-15hk till.

Jag har inte vägt bilen men jag tror den ligger runt 1100kg då den silvriga vägde det med halv tank och ingen i, kanske får ta o åka väga den i kväll.


okej!

Jag ska testa Yellow stuff på min Fiat. Den väger dock 1380 kg så man får hoppas att bromsarna inte svimmar

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 354



Min 206:a väger 1100 med full tank utan mig i. Detta på en våg med 20 kg skillnad. Så din väger nog det med dig i om inte mindre.

_________________
Joakim Karlsson
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Morbidio skrev:
Min 206:a väger 1100 med full tank utan mig i. Detta på en våg med 20 kg skillnad. Så din väger nog det med dig i om inte mindre.

Min kanske vägde 1000kg utan mig och lagom i tanken då, får åka till Lidköping och kolla.
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 513



Fin tid!
Ska bli skoj att se/tampas med 5/9

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
Team_hink_racing skrev:
Morbidio skrev:
Min 206:a väger 1100 med full tank utan mig i. Detta på en våg med 20 kg skillnad. Så din väger nog det med dig i om inte mindre.

Min kanske vägde 1000kg utan mig och lagom i tanken då, får åka till Lidköping och kolla.

Tro fan att inte vågen var igång när jag kom dit. Dom som jobbade i närliggande länga tyckte jag såg rolig ut i t-shirt och race-vantar
Asse skrev:
Fin tid!
Ska bli skoj att se/tampas med 5/9

Jo förra året bara du försvann på rakorna så nu hoppas jag att jag hänger på lite bättre thumbs up
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



Stabil och snabb, ser hur kul som helst ut! thumbs up

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 354



Niklas skrev:
Stabil och snabb, ser hur kul som helst ut! thumbs up


Den går grymt bra kan jag intyga.

_________________
Joakim Karlsson
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404


Trådstartare
oj den vägde visst 980kg! thumbs up
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 874



Korer du stadig i denne bil? hvor kobte du dorsider i carbon?

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 Rc 2005
<<   1, 2
6 besök senaste veckan (19638 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande