Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 Rc 2005 | << 1, 2 6 besök senaste veckan (19638 totalt) |
Jo den 5/9 hade jag tänkt att köra,behöver dock nya däck då dom gamla tog slut i värmen i helgen. Ska det regna så behövs nog lite mer mönsterdjup oxå! Här är en lite nerklipp film ifrån pass 2. http://www.youtube.com/watch?v=ZT4YB |
||||||||
Kul att se att bilen verkar såpass utsorterad redan vid första (?) körningen. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Hur tycker du Redstuff beläggen funkade på Kullen?
Hur mycket effekt vill du få ur motorn? Vad väger din kärra? _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||||
Förra året åkte jag med Redstuff och dom funkade faktist bra, i år har jag skiftat oken i fram till 306gti så jag kan köra med Pfc belägg, dom funkar bättre Det är sånt bra betta i dom så man tror att den vill niga på framhjulen när man trampar fullt. Problemet jag inte tänkte på var att 206rc skivorna är 28mm breda och 306gti 26mm, mao fick jag ta av lite i okhållaren så skivan går fritt, sen blev det för tight med 2 nya belägg oxå men jag hade 2 i reserv som gått lite så dom fick tjänstgöra med 2 nya. Så ska man bygga om till 306gti ok köp då dom skivorna oxå, diam är samma 286mm på bägge. Effekt. Nu hamnade vi på 225hk och den har ett väldigt bra register enl mig iaf, sen vill man ju alltid ha mer men nu räcker det för att inte behöva diff i alla kurvorna. Nästa uppdatering måste bli diff innan att vi pillar i motorn. Mekaniska lyftare andra lite vassare kammar om ommappning så kanske vi har 10-15hk till. Jag har inte vägt bilen men jag tror den ligger runt 1100kg då den silvriga vägde det med halv tank och ingen i, kanske får ta o åka väga den i kväll. |
||||||||
1,03,95 på första flygande, jag körde 1,04,5 med den silvriga och slicks förra året, därför mitt glädjetjut i den första filmen Dämparna satte jag ner 7klick i fram och 14 i bak från hårdaste så man kunde justera upp sig, men jag tyckte det kändes så bra så det glömde jag av. Det roligaste med allt är att motorn ligger på 80-100grader på vattnet och ca 100-110grader på oljan vilket är det lägsta jag har haft på nån peugeot jag kört på bana, 306gti original låg på 140grade konstant. Så det känns som motorn är en safe pinal! |
||||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Hoppas jag inte, har ingen mätare Men Dansken utrustade mig med ett skvalpplåtstråg och jag honom med fina danska penge så i svängarna ska det inte saknas smörj iaf. |
||||||||
Kanske det skett nån utveckling XU-EW också... _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
okej! Jag ska testa Yellow stuff på min Fiat. Den väger dock 1380 kg så man får hoppas att bromsarna inte svimmar _________________ Fredrik Ståhlgren Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36 Fiat Coupé 20V Turbo Plus https://www.instagram.com/fred_fiat/ |
||||||||
Min kanske vägde 1000kg utan mig och lagom i tanken då, får åka till Lidköping och kolla. |
||||||||
Tro fan att inte vågen var igång när jag kom dit. Dom som jobbade i närliggande länga tyckte jag såg rolig ut i t-shirt och race-vantar
Jo förra året bara du försvann på rakorna så nu hoppas jag att jag hänger på lite bättre |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 Rc 2005 | << 1, 2 6 besök senaste veckan (19638 totalt) |