Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab og900s -91 "blir banbil"
<<   1, 2
7968 besök totalt
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



Svetsat med TIG? om den har så du kan svetsa med växelström så kan du även svetsa alu. Du behöver bara grön elektrod (100% wolfram) och veta vad för alu det är du ska svetsa och köpa tillsatsmaterial som passar till. Easy peasy. Sen att svetsa alu är en helt annan sak...

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
mange87
Jönköping
Här sen Maj 2010
Inlägg: 51


Trådstartare
malfunkshun skrev:
Svetsat med TIG? om den har så du kan svetsa med växelström så kan du även svetsa alu. Du behöver bara grön elektrod (100% wolfram) och veta vad för alu det är du ska svetsa och köpa tillsatsmaterial som passar till. Easy peasy. Sen att svetsa alu är en helt annan sak...



ne bara MIG och vanlig pinnsvets. men e sugen på att införskaffa en TIG blir lite snyggare o mindre fogar. men en på jobbet kan nog hjälpa mig med att svetsa alu. de e ju en hel vetanskap o bara kunna svetsa de va ja har förstått:P

_________________
Mathias Magnusson
Citera
malfunkshun
Go:teborg
Här sen Dec 2004
Inlägg: 541



okej. Såg lite ut som TIG på kollektorn nästan

Ja alu är ingen picnic om man inte vet vad man gör. Finns en herrejösses olika legeringar, vissa går att svetsa och andra inte.

_________________
Björn Viklund

Audi S2 Avant (brukshink)
*Ny räser på gång*
Citera
mange87
Jönköping
Här sen Maj 2010
Inlägg: 51


Trådstartare
malfunkshun skrev:
okej. Såg lite ut som TIG på kollektorn nästan

Ja alu är ingen picnic om man inte vet vad man gör. Finns en herrejösses olika legeringar, vissa går att svetsa och andra inte.



haha tackar de tar ja som en komplimang dock e de farsan som svetsat:P a de e ju de så antingen får nån som kan de där göra de åt mig eller så kanske man kan bygga ett i plåt... men men ska köra med de insuget ja har nu tills vidare sen får ja se när ja. en motor v2 e ju planerad redan:P

_________________
Mathias Magnusson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab og900s -91 "blir banbil"
<<   1, 2
7968 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande