Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Rx7 Widebody 92a, MOTORRAS | << 1, 2 9727 besök totalt |
2 kompletta kit, fram & bak av märket XYZ kostar dig: 303mm 11895kr (fram) 6-kolvosok 286mm 11495kr (bak) 4-kolvsok http://www.xyz-sweden.com/ Flertalet personer på rejsa kör med dessa utan minsta problem, o de är kompatibla med andra tillverkares racing/gatbelägg. mvh Kristian, jag har 330skivor fram med 6-kolvsok från XYZ, samt även XYZ driftingcoilovers _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Har kollat en del på dessa bromskit och håller kontakten med XYZ och K-sport om bromskit och coilovers vi får se hur detta landar men just nu håller alla dörrar öppna och hämtar in offert från olika företag med olika lösningar _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Nu är fälgarna färdiglackade och inlämnade för montering av däck.
Ska åka och hämta dom imorgon torsdag Här håller jag på att våtslipa grundlacken Här ser ni det färdiga resultatet Lägger upp en bild med däck imorgon. Nu har vi även tagit bort dom gamla motorkuddarna och ska montera nya i nylon som kom från ML Wankeltrim. Ska bli skoj och se om det blir någon skillnad då dom gamla var totalt slut. Lägger upp bilder imorgon. Laddar nu för fullt till västervik och strippenkörningen. Ser ut att bli regn så lite tråkigt men ska upp till Linköpingsträffen på kvällen så nu får bilen bekänna färg hehe _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Igår kom bilen ut ur garaget efter 8h meck utan avbrott.
Detta har hänt dom senaste dagarna: FÄLGAR: Fälgarna var lackade och lämnades in til däckverkstaden. Fick tillbaka dom och fullt med märken och deras däckfett hade löst upp färgen. Visst jag lackade med AutOK sprayfärg men kollade noga upp att det skulle hålla. Att jag lackade med spray var att det var billigare än att lämna in dom och vi har inte bestämt färg på bilen så vill inte lacka om fälgarna ytterligare en gång i höst. Trodde att det skulle hålla i 2-3mån i alla fall. Dock så trodde ingen att dom var spraymålade när några kollade på fälgarna innan dom blev förstörda Men nu ska vi ta och bestäma färg på bilen och lämna in fälgarna på lack snarast. Har ni några förslag på färg på bilen? Såhär blev fälgar och bilen: LAMPOR: Som jag sagt innan så dom som byggt denna bil har varit riktigt slarviga. Dom hade alltså förlängt originalkablarna fast dom räcker upp till lamporna utan problem. Men nu är allt dragit om och nya kabelskor. Kopplade även in angeleyesen och dragit kabel också så bara en switch på brädan som fattas Kabelsallad MOTORKUDDAR: Då en motorkudden var totaltslut och så fick jag med nya i nylon. Fattar inte att man inte bytte när man lyfte i motorn igen? Givetvis passade inte ena kudden då ena är en kona i. Var bara ner till jobbet och svarva upp det så det passar!! Men nu är det i alla fall byta Gamla motorkudden Nya Motorkuddar Övrigt: Skyddplåten till svänghjulet fanns ju inte heller. Byter man v-låda så är det ju bra att montera tillbaka den. Hatar verkligen sådant. Tillverkade ny rostfri lucka. Röret till luftpumpen var ju inte heller pluggad så en liten plåt skruvades fast. Wastegateröret blev inte klart tyvärr men drog ett rör bakåt så nu kommer avgaserna ut 50cm längre bak. Ska upp med bilen innan 24e så det är klart till sviestadkörningen Skulle ju åkt till Västervik idag men vädret var så dåligt så blev inställt. Hemskt tråkigt då det vore roligt att få en tid. Åker säkert upp till linköping ikväll dock beroende vädret. Väntar på många roliga offerter från företag nu. Väntar även på ett Ground Zero 25ah batteri från sponsorn MMAudio som endast väger 7kg!!! _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Idag kom ett paket från våran sponsor MMaudio.se
Ett batteri från Ground Zero 25ah och endast 7kg!!!! Detta batteri är både billigare och lättare än många racebatterier! Eftersom det kommer finnas en bilstereo så kommer givetvis inte detta vara det ända batteriet. Dock kommer det andra batteriet sitta bak och enkelt att montera av vid banåkning. Ska sätta batteriet på laddning över natten så ska vi hitta en bra plats åt den. Den kommer lätt klara det som finns i bilen helst då jag inte har någon AC kvar. Är det någon som är intresserad av likadant batteri så kolla MMAudio.se lr Bilstereohornan.se eller kasta iväg ett PM till mig. På lördag ska jag möta Racefactory på sviestad och testa deras Tillet B4stolar i kolfiber!! Hoppas dom passar bra i min bil för dom ser så gryma ut och man sitter riktigt skönt i den då jag provade dom på elmia. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Jag köpte nya skivor från Mazda, och hela skivan var lackerad. Så jättedåligt är det nog inte att där är lite färg. Anton: Hoppas batteriet blir bra. Jag kör själv med ett litet odyssey PC680 i min. Funkar fint. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) |
||||
Jag skulle nog tvätta bort färgen på bromsbeläggsytan för att kunna köra in de nya skivorna och beläggen = belägg mot stål inte belägg mot färg och därefter stål. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
!!!!VARNING!!!! LÄS DETTA !!!!WARNING!!!!
Hej Nu var det väldigt länge sedan jag uppdaterade här och detta beror på att min motor har rasat. Det som hände var att jag var på sveistad och min första banåkning och efter 5varv hände något med oljetrycket. Jag åkte in i depån som var precis där det hände som tur var. Åkte in direkt så dog den på tomgången. Vi lyckades putta igång den och gick igång men gick ojämt. Detta tyckte vi var lustigt för bilen har varit hos G-R.se/Gabi för 200mil och totalrenoverad. Gjorde ett komptest och en apextätning har tydligen gått. Jaha tänkte jag kan ju inte vara så farligt och då det är i stort sett omöjligt att få tag i G-R helst när nummret är hemligt så jag plockar ut motorn och öppnar den och såhär ser du ut i en nyrenoverad motor. OBS: Dessa är rengjorda med cristalolja och då putsat hårt. Ändå ser det ut som dom är 10000mil gamla Sidotätning: Spricka i huset: Apextätning sönder Spridardiffusor trasig. Vad är det som man kan göra då detta? Ni kan följa tråden på wankelregistret här: http://www.wankelregistret.se/forum/ Jag har fått mycket mera information via Telefon Mail och PM. Alltså är det massor frågetecken. Motorn ser inte renoverad ut alls. Rotorerna är extremt mycket sotiga, ska inte kunna hända på 200mil sett bilder på dom som gått 15000mil och sett likadana ut som mina. Diffusorna till spridarna ska inte gå sönder om dom är nya utan bara om dom är riktigt gamla. Packningar verkar vara gamla. Sprickan blir inte så stor på 200mil utan fanns där vid renovering och då vissades att ingen sådant fanns för förra ägaren. Spåren till apexspåren ser slitna ut vilket dom inte får vara om man ska köra med originalstorleken på tätningarna. Dock ska rotorerna skickas till en expert innan det kan fasställas. G-R sa att det inte fanns några sådanna tendenser av slitningar i spåren När denna bil köptes av förra ägen så hade motorn renoverats av en annan motorbyggare men tyvärr hade dom åkt omappat i ca 1000mil av dom 2 första ägarna. Kan inte vara säker dock så om någon av dom förra ägarna vet hur länge den kördes omappad säg till. Dock så gick motorn sönder bara några mil efter bilen blivit mappad av G-R/Gabi. Kom inte ens från örebro till linköping. Motorn åkte då alltså in för totalrenovering efter det och förra ägaren betalade 22000kr Pratade med G-R innan köpet och lät som motorn var totalrenoverad och INGET behövdes göras för att köra hårt på bana med 500hk, det ända jag skulle göra är montera catchtank om jag inte ville tanka ofta Den höll inte ens 5varv med 400hk. Tog då i kontakt med förra motorbyggaren och helt plötsligt verkar det inte inte vara hans design på portar och hans gravyr fattas. Då börjar man undra om detta är ens samma motor som satt i från början? Motorn skulle alltså vara totalrenoverad 2gånger under 1200mil. Ska då diffusorna gå sönder och ska rotorerna se ut såhär? och vart är gravyren på motorn? och vart är då motorn som satt i den från början? Nu har gabi tagit tillbaka att den är nyrenoverad utan bara lagad fast han fått 22000kr och sagt till förra ägaren och mig att den är nyrenoverad. Alltså 3veckor efter tråden startat och inte kommenterat det innan? Jag kan tyvärr absolut inte bevisa någonting alls och har inte påstått något alls utan allt har stora frågetecken efter sig. Därför ska ni ta allt man läser med en nypa salt på nätet Men om ni vill ha flera som har haft problem med GABi och G-R så kan jag få fram 10personer som har haft problem och en del stora problem. Hör en del bra saker om honom med men tydligen nära släkt med honom så kanske ska ta det med en nypa salt det med. Denna start på min resa kommer kosta mig 30-40tkr att få igång bilen + att jag betalade extra för att bilen var motorrenoverad. Det har kostat mig många sömnlösa nätter och dagar som man bara varit ledsen och varit i "koma". Har även mått mycket psykisk dålig. Bilen kommer inte rulla i år utan Premiärvisas på Elmia hoppas jag med ny lack och motor m.m. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
okej? Jag kontaktar honom efter sommaren helt enkelt då det ändå står still för mig nu. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Nu börjar livet gå vidare och ser framåt i projektet.
Har dock fått reda på ännu mera info om G-R.se Bl.a att det las ner 2007 och inget annat bilföretagföretag står i gabis namn heller. om någon kan bevisa annat skriv gärna det. om han kan lura en kund på en motor så är jag orolig att växelåda och diff är inte samma skick som det ska vara då dom är bytta hos gabi också. Får i alla fall kolla upp det. SÅ ALLA SOM SKA KÖPA WANKELBIL SÅ HA INTE MED GABI ELLER G-R ATT GÖRA. NI SER HUR DET GICK MED DENNA BIL OCH FINNS MASSOR SOM HAR STORA PROBLEM MED HONOM. MERA INFo OM ANDRA BILAR KOMMER UT INOM SNAR FRAMTID. FINNS DUKTIGA BYGGARE I SVERIGE KOLLA WANKELREGISTRET.SE Gått vidare att kolla delar och kom till grenröret som hade flertal sprickor i det och verkar vara riktigt tunn plåt dessutom så blir att göra en ny och då sänka turbon lite då det sitter riktigt högt nu. Blir i veckan att åka till mwcustompaint.se och välja färg på bilen. Sjukt duktiga grabbar som gör 110% på sina arbeten. Några som kan rek några färger? Lutar starkt åt Lamborhinigul med pearl. Kommer passa sjukt bra med all kolfiber och bruna inredningen. Detta kommer göras: 1. Köpa delar så ja får en komplett motor. 2. Lämna in motorn och byggas för 600hk+ 3. Omlackering av bil 4. Ny inredning och ombyggd! 5. Nytt grenrör och avgasystem UTAN japsdämpare Detta i stora drag kan säkert göra 200 punkter om man vill hehe. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
Riktigt trist sånt där
Får flashbacks av när det strulade som mest med mg och den personen också gick under jorden efter hot om att stämma mej för att motorn han sålde oss var skrot Bra att du håller humöret uppe iallafall _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Rx7 Widebody 92a, MOTORRAS | << 1, 2 9727 besök totalt |