Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra Time attack Edition Timeattacknu Pro champion!
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
120812 besök totalt
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
Ett lite klipp från Mantorp.

http://www.youtube.com/watch?v=bWyXrOZyK6M

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
om man ska räkna om till kg hur gör man då ?

Spring Rate:
Front: 685 lb/in
Rear: 515 lb/in

685 är ju ca 310men då det är in så delar man på 2.5 och får 124 är det samma som 12,4 kg då ?

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19590



5.714 har jag för mig

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



685 = 12.2327076 kg / mm
515 = 9.19685317 kg / mm

_________________
//StaffanEdvardsson
Citera
dannehakan
Habo
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91



Phantom skrev:
Ett lite klipp från Mantorp.

http://www.youtube.com/watch?v=bWyXrOZyK6M


Kan det där vara filmat på ESC:s bankörning 15e Augusti 2008? Den röda bilen bakom är kusligt lik min gamla RX-7a

Edit: såg nu att det inte var min, jag hade ingen torkare till bakrutan och så ser det ut som andra baklampor

_________________
Daniel Örneling
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
dannehakan skrev:
Phantom skrev:
Ett lite klipp från Mantorp.

http://www.youtube.com/watch?v=bWyXrOZyK6M


Kan det där vara filmat på ESC:s bankörning 15e Augusti 2008? Den röda bilen bakom är kusligt lik min gamla RX-7a

Edit: såg nu att det inte var min, jag hade ingen torkare till bakrutan och så ser det ut som andra baklampor


Nej det är från JDM faceoff (supraclubsweden träffar)

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
Birdy_sx skrev:
685 = 12.2327076 kg / mm
515 = 9.19685317 kg / mm


Frågan är hur bra det det står sig med 12/9 eller om man ska byta till hårdare innan sommaren.

Vet någon om det finns någon i Göteborg som jobbar med Kw ?

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
Blev väldigt lite bilder å info i denna tråden nu pga Lite hysh hysh från byggarna av nya motorn.

Men kan medela att ni kan se motorn i supraclubswedens monter på Elmia i påsk.

och bilen är tillbaks nu från Paintworks , lite bredare, lite halare och mycket fräschare.

Bilder kommer efter Elmia.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Kim Frederiksen
Skurup
Här sen Feb 2006
Inlägg: 392



Phantom skrev:
Blev väldigt lite bilder å info i denna tråden nu pga Lite hysh hysh från byggarna av nya motorn.

Men kan medela att ni kan se motorn i supraclubswedens monter på Elmia i påsk.

och bilen är tillbaks nu från Paintworks , lite bredare, lite halare och mycket fräschare.

Bilder kommer efter Elmia.


BAAAH!!


Vill ha bilder nu!! kommar inte up till Elmia i år...

_________________
Kim Frederiksen

Nissan S14a -97 2.2 Mazworx

BMW 325iM Touring <--- Saknat..

Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car...
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
Jag tänkte smyga in en lite preview på vad som komma skall i supraclubswedens monter på Elmia.

OBS ! Inga nya delar har används utan en viss firma har "förädlat" allt i, på och runt motorn.
Mer info kommer finnas i scs monter.
Är allså Superiorimports som lagt ner ett hästjobb i min motor.

Men vad fan är MajOR ?










_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
UNnder elmia.

















Mappnin nu den 10e maj.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4332



Mycket snyggt!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



jäkla stiligt, skulle vart helsvart ventilkåpa så hade de vart dunder..
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
Då har lite fler delar landat iaf....


KW is this the shit ? ja vi får väl se.....


3 vägst


Här ska laddas på.....


Några bilder på jobbet i toppen.







_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



3 vägs..?

Ser ut som derras enklast sats, derras värsta har separat behållare..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Aha nu läste jag på lite, du syfta på derras ver 3

Här är enlista på dom

http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_productrange.php

okey gat och ban dämpare lik en pss10 sats eler liknade

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
Supramannen skrev:
Aha nu läste jag på lite, du syfta på derras ver 3

Här är enlista på dom

http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_productrange.php

okey gat och ban dämpare lik en pss10 sats eler liknade


Ver 3 är normals sett inte 3vägs men Dusty och Kw tog fram ett par dempare till suprn som dom gjorde med ställbar retur.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Phantom skrev:
Supramannen skrev:
Aha nu läste jag på lite, du syfta på derras ver 3

Här är enlista på dom

http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_productrange.php

okey gat och ban dämpare lik en pss10 sats eler liknade


Ver 3 är normals sett inte 3vägs men Dusty och Kw tog fram ett par dempare till suprn som dom gjorde med ställbar retur.


Ja vet men ver3 är inga furstingar du ser på listan en bra gat/ban dämpare du skulle gått på nått värre när du bygger time attack inte satsa så mycket på motorn hela tiden, varvtider sitter i chassiet inte om du ha 700 eller 800 hk

Ps: dom är 2 vägs alltså, comp och retur är 2 vägs annars 1 vägs, om dom är 3 vägs brukar det va comp hög och låg sen 4 vägs hög och låg comp och lika på retur, kurs slut..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465


Trådstartare
Supramannen skrev:
Phantom skrev:
Supramannen skrev:
Aha nu läste jag på lite, du syfta på derras ver 3

Här är enlista på dom

http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_productrange.php

okey gat och ban dämpare lik en pss10 sats eler liknade


Ver 3 är normals sett inte 3vägs men Dusty och Kw tog fram ett par dempare till suprn som dom gjorde med ställbar retur.


Ja vet men ver3 är inga furstingar du ser på listan en bra gat/ban dämpare du skulle gått på nått värre när du bygger time attack inte satsa så mycket på motorn hela tiden, varvtider sitter i chassiet inte om du ha 700 eller 800 hk

Ps: dom är 2 vägs alltså, comp och retur är 2 vägs annars 1 vägs, om dom är 3 vägs brukar det va comp hög och låg sen 4 vägs hög och låg comp och lika på retur, kurs slut..


Så va jag me ganka säker på att det va.
Jag va länge inne på att par Penski men blev ju så satans mycket pengar då.
Kommer prova lite denna sommaren men det kommer bli chassi och bromsar som alla dollares kommer läggas på nästa vinter.

Men det står såhär på MVP,s sida.

Features:

3 Way Adjustability - only Coilover Available to offer This!
High Speed Compression (Bump): Affects high velocity impacts from apex curbing, bumps on the track, bumps on the street, etc. Keeps the tires on the ground so they generate grip and maintains a compliant and stable ride.
Low Speed Compression (Bump): Affects body roll and weight transfer when cornering, accelerating, and braking.
Rebound: Affects body roll through the damping/slowing of the inside shock from uncompressing. Also affects low speed weight transfer - cornering, accelerating, braking, etc.
KW Coilovers are found as original equipment on the world record holder for the infamous Nurburgring: The Dodge Viper ACR
Helper Spring - When you lower your Supra you will not be affecting your ride comfort nor the handling. This feature is found on only a few coilovers (including HKS and K-Sport)
Extremely Comfortable - Many coilover companies make you believe you have to have harsh / stiff (extremely uncomfortable / bouncy) coilovers on your car to make it handle well. This is 100% absolutely false, and a result of cheap engineering! With proper engineering, such as found in all KW coilovers, you can easily have both comfort and world class handling. These coilovers are the most comfortable available for the Supra.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Citat:
3 Way Adjustability - only Coilover Available to offer This!
High Speed Compression (Bump): Affects high velocity impacts from apex curbing, bumps on the track, bumps on the street, etc. Keeps the tires on the ground so they generate grip and maintains a compliant and stable ride.
Low Speed Compression (Bump): Affects body roll and weight transfer when cornering, accelerating, and braking.
Rebound: Affects body roll through the damping/slowing of the inside shock from uncompressing. Also affects low speed weight transfer - cornering, accelerating, braking, etc.
KW Coilovers are found as original equipment on the world record holder for the infamous Nurburgring: The Dodge Viper ACR
Helper Spring - When you lower your Supra you will not be affecting your ride comfort nor the handling. This feature is found on only a few coilovers (including HKS and K-Sport)
Extremely Comfortable - Many coilover companies make you believe you have to have harsh / stiff (extremely uncomfortable / bouncy) coilovers on your car to make it handle well. This is 100% absolutely false, and a result of cheap engineering! With proper engineering, such as found in all KW coilovers, you can easily have both comfort and world class handling. These coilovers are the most comfortable available for the Supra.


Amrikansk text?
Mycket snack i liten verkstad
Inte för jag är någon guru, lite hum har jag.

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Phantom skrev:
Birdy_sx skrev:
685 = 12.2327076 kg / mm
515 = 9.19685317 kg / mm


Frågan är hur bra det det står sig med 12/9 eller om man ska byta till hårdare innan sommaren.

Vet någon om det finns någon i Göteborg som jobbar med Kw ?


Tycker spontant att det låter rätt mjukt. Jag kör 10/10 på 1060kg Clio Sport. Nu är det ju helt olika hjulupphängning och "utväxlingen" kan ju skilja hur mycket som helst men ändå.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Supra Time attack Edition Timeattacknu Pro champion!
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
120812 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande