Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra Time attack Edition Timeattacknu Pro champion! | << 1, 2, 3, ... 13, 14, 15 >> 120812 besök totalt |
_________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
om man ska räkna om till kg hur gör man då ?
Spring Rate: Front: 685 lb/in Rear: 515 lb/in 685 är ju ca 310men då det är in så delar man på 2.5 och får 124 är det samma som 12,4 kg då ? _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
|
||||||
Kan det där vara filmat på ESC:s bankörning 15e Augusti 2008? Den röda bilen bakom är kusligt lik min gamla RX-7a Edit: såg nu att det inte var min, jag hade ingen torkare till bakrutan och så ser det ut som andra baklampor _________________ Daniel Örneling |
||||||
Nej det är från JDM faceoff (supraclubsweden träffar) _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Frågan är hur bra det det står sig med 12/9 eller om man ska byta till hårdare innan sommaren. Vet någon om det finns någon i Göteborg som jobbar med Kw ? _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Blev väldigt lite bilder å info i denna tråden nu pga Lite hysh hysh från byggarna av nya motorn.
Men kan medela att ni kan se motorn i supraclubswedens monter på Elmia i påsk. och bilen är tillbaks nu från Paintworks , lite bredare, lite halare och mycket fräschare. Bilder kommer efter Elmia. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
BAAAH!! Vill ha bilder nu!! kommar inte up till Elmia i år... _________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
||||||
Jag tänkte smyga in en lite preview på vad som komma skall i supraclubswedens monter på Elmia.
OBS ! Inga nya delar har används utan en viss firma har "förädlat" allt i, på och runt motorn. Mer info kommer finnas i scs monter. Är allså Superiorimports som lagt ner ett hästjobb i min motor. Men vad fan är MajOR ? _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Då har lite fler delar landat iaf....
KW is this the shit ? ja vi får väl se..... 3 vägst Här ska laddas på..... Några bilder på jobbet i toppen. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Aha nu läste jag på lite, du syfta på derras ver 3
Här är enlista på dom http://www.kw-suspensions.eu/int/kw_ okey gat och ban dämpare lik en pss10 sats eler liknade _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Ver 3 är normals sett inte 3vägs men Dusty och Kw tog fram ett par dempare till suprn som dom gjorde med ställbar retur. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Ja vet men ver3 är inga furstingar du ser på listan en bra gat/ban dämpare du skulle gått på nått värre när du bygger time attack inte satsa så mycket på motorn hela tiden, varvtider sitter i chassiet inte om du ha 700 eller 800 hk Ps: dom är 2 vägs alltså, comp och retur är 2 vägs annars 1 vägs, om dom är 3 vägs brukar det va comp hög och låg sen 4 vägs hög och låg comp och lika på retur, kurs slut.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Så va jag me ganka säker på att det va. Jag va länge inne på att par Penski men blev ju så satans mycket pengar då. Kommer prova lite denna sommaren men det kommer bli chassi och bromsar som alla dollares kommer läggas på nästa vinter. Men det står såhär på MVP,s sida. Features: 3 Way Adjustability - only Coilover Available to offer This! High Speed Compression (Bump): Affects high velocity impacts from apex curbing, bumps on the track, bumps on the street, etc. Keeps the tires on the ground so they generate grip and maintains a compliant and stable ride. Low Speed Compression (Bump): Affects body roll and weight transfer when cornering, accelerating, and braking. Rebound: Affects body roll through the damping/slowing of the inside shock from uncompressing. Also affects low speed weight transfer - cornering, accelerating, braking, etc. KW Coilovers are found as original equipment on the world record holder for the infamous Nurburgring: The Dodge Viper ACR Helper Spring - When you lower your Supra you will not be affecting your ride comfort nor the handling. This feature is found on only a few coilovers (including HKS and K-Sport) Extremely Comfortable - Many coilover companies make you believe you have to have harsh / stiff (extremely uncomfortable / bouncy) coilovers on your car to make it handle well. This is 100% absolutely false, and a result of cheap engineering! With proper engineering, such as found in all KW coilovers, you can easily have both comfort and world class handling. These coilovers are the most comfortable available for the Supra. _________________ Kinnekulle : 54.0 Mantorp 1.19.4 Gelleråsen 1:08.2 3.4L supra mkiv Robin Antonsson |
||||||
Amrikansk text? Mycket snack i liten verkstad Inte för jag är någon guru, lite hum har jag. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Tycker spontant att det låter rätt mjukt. Jag kör 10/10 på 1060kg Clio Sport. Nu är det ju helt olika hjulupphängning och "utväxlingen" kan ju skilja hur mycket som helst men ändå. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Toyota Supra Time attack Edition Timeattacknu Pro champion! | << 1, 2, 3, ... 13, 14, 15 >> 120812 besök totalt |