Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 E36 -97
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (20107 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



original funkar mkt bra så jag hade kört på dom!

Du vet väl om att du har 10% rabatt på reservdelar hos i stort sett alla ÅF om du är medlem i BMW CLub Schweden? mer info på vår hemsida www.bmwcs.com den lokala sektionen du bor i finns här: www.bmwcs.com/syd

Vi kör tex bänkning av våra bilar till helgen hos TS motorsport om andan faller på!
sorry för lite ot men du fick ett svar oxå

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Oskar-j
simrishamn
Här sen Okt 2008
Inlägg: 43


Trådstartare
det blev brembo standardskivor bak och brembo max skivor fram. jag jobbar på en meca verkstad så jag har ganska bra rabatt där annars hade jag nog köpt orginal. så nu ser mina bromsar ut så här: renoverade ok med mässingsbussningar, stålomspunna slangar, motul rbf 600 bromsvätska, nya skivor, xp 8 belägg fram och stoptech belägg bak. så nu är det bromskylning som står på tur.

_________________
Oskar Jönsson
Citera
Oskar-j
simrishamn
Här sen Okt 2008
Inlägg: 43


Trådstartare
nu är premiärkörningen avklarad!! blev på sturup den 22/6. va roligare än volvon på knutstorp i ösregn :-P
detta va första gången jag kör bana på riktigt så jag tog det ganska lungt i början. Och öka tempot lite hela tiden och tillslut hamna jag på 1,16,5, kan det stämma? jag använde racechrono i mobilen för att ta tid, den hade bra kontakt med många satteliter hela tiden så jag tror att den visa rätt iaf. Om man lägger ihopa min två snabbaste sectorer så skulle jag fått en tid på 1,15,7. jag tycke det gick ganska bra, körde iaf inte av :-P och bilen höll ihopa förutom att jag tror att oljan blev lite för varm på slutet, det ticka oroveckande mycket från motorn men det försvann när den blev kallare. ska nog byta till tjockare olja och försöka montera någon oljekylning. jag kör med 5w40 helsyntet just nu.



bromskylning som jag montera innan sturup


jag behövde göra egna styrstoppar så att däcket inte tar i slangarna till bromskylningen


bilder från sturup




_________________
Oskar Jönsson
Citera
Oskar-j
simrishamn
Här sen Okt 2008
Inlägg: 43


Trådstartare
färdigtkört på bana för iår för min del. blev 2ggr sturup och en 2ggr knutstorp, en av gångerna på knutan va med volvon. måste ju hinna fixa lite grejor nu innan det blir för kallt. har köpt lamelldiff och 325 insug och så har jag tillslut bestämt mig för att ta bort stora delar av inredningen. Och om jag har råd så blir det förhoppningsvis sittastillstol, bälte och moccaratt. ser redan fram emot nästa år

_________________
Oskar Jönsson
Citera
Oskar-j
simrishamn
Här sen Okt 2008
Inlägg: 43


Trådstartare
bilen är nu avställd sen en månad tillbaka men jag fick på lamelldiffen innan så jag hann testa lite. Och vilken skillnad det blev har så mycket bättre traction nu testade även lite 0-100 tider utan inredning med racecrono i mobilen, kunde då göra flera tider runt 6,3-6,5 sek om den tiden nu stämmer så får jag nog va väldigt nöjd med den

_________________
Oskar Jönsson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



oskar-j skrev:
och vilken skillnad det blev har så mycket bättre traction nu testade även lite 0-100 tider utan inredning med racecrono i mobilen, kunde då göra flera tider runt 6,3-6,5 sek om den tiden nu stämmer så får jag nog va väldigt nöjd med den
Inte så omöjliga tider, svenska auto motor & sport klockade en original 4d sedan på 6.9s. thumbs up

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 E36 -97
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (20107 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande