Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 3,0 -94 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (46325 totalt) |
Låter rätt Axel, bra med tre alternativ iaf, enkelt, dubbelt eller kryss, bältesstag sitter i botten på krysset i bak som jag förstått det, jag skulle välja enkla stag i sidorna, h-stag, kryss och bältesstag om jag skulle beställa.
Ungefär min uppfattning av label-off också .. Grejjen är ju om man vill lacka seriöst sen så är det kanske osmidigt att ha hammarlack först, men va fasen, blir bra tycker jag, svart däremot är ju nästan metallic, lite synd, vit och grå är dock bara vit o grå helt enkelt, bra färger. jag ryser varje gång jag läser asfaltsmatta, har inte fått bort allt än heller, bara kärt lite då o då , riktig latmask _________________ Viktor Starkman |
||
Tackar så mycket Axel!
Drog iväg ett mail prcis så får vi se vad som händer. Men jag hittar inget om bältesinfästning? Aja, får göra som dig annars. Angående invänig färg så snackade jag med lite lackfolk idag och dom sa att det va 2-komponent som gällde om man ville att det skulle sitta kvar. Får se om ngon kommer med fler förslag. Jag tyckte ändå inte att det var så farligt med asfaltsmattan, en värmepistol och ett brett stämjärn så gick det hyfsat enkelt. _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Igår blev det lite gjort igen. Nu är hela framvagnen nerplockad och de nya sakerna kan börja monteras Lackade även grillen mattsvart och en omgång rött till på bakoken. Pressade även ur främre bärarmsbussningarna.
Hade ju dock tänkt att ta bort AC:n för att spara lite vikt. Men efter att ha kikat på hur det sitter är jag lite tveksam. Försökt göra lite efterforskning och det sitter någon luftpump på samma rem. Ser inte exakt vart den tar luften ifrån men det jag kommit fram till är att jag tror det är någon avgashistoria. Är det något som måste finnas eller kan jag ta bort både luftpumpen och AC:n? Även kollat på ny koppling, just nu lutar det åt ett Fidanza alusvänghjul och en Spec steg 2+ eller steg 3 koppling. Dom ska klara 650 respektive 678 Nm vilket känns som det behövs vid motoruppgraderingen nästa år. Steg 2+ ska vara lite mer lättkörd då det inte är en puck-lamell, så det lutar åt den. Måste bli bätte på att ta bilder _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Hej!
Luftpumpen har jag tagit bort på min och jag vet flera andra som gjort det med så det är inga problem Däremot så vet jag inte hur mycket värderna påverkas vid besiktningen. Jag tror inte att det är nån fara men nån som har provat kan ju berätta istället. Jag ska besiktiga utan så fort jag får en bra tid inom några veckor. _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
och AC systemet läcker ju ändå så bort med det! Fin bil du har köpt dig Marcus senast jag såg den i alla fall! Kul och följa dina uppgraderingar, ser ju väldigt seriöst ut på pappret! _________________ Carl Johan Wennborg * Mitsubitshi Starion TURBO-84 * |
||
Precis det jag ville höra Axel
Får tacka så mycket Calle Det värsta är att bilen kommer va så mycket snabbare än mig, med tanke på att jag aldrig kört bana innan, men jag ska göra mitt bästa. _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Luftpumpen kan du ta bort. Slangarna som går in i pumpen är det bara att proppa. Se till att varmköra bilen ordentligt innan besiktningen så blir värdena okej. Jag har besiktigat två ggr utan luftpump. Ena gången blev det lite höga värden, då tog besiktningsmannen en sväng runt gården och sen var det inga problem. Lycka till! _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||
Dags för en liten uppdatering
Hela AC-paketet är borta inklusive luftpumpen, vet inte exakt hur mycket det kan väga men 15 kg är nog inte omöjligt. Sen har jag monterat tillbaka hela fronten och börjat hänga på coilovers och topplagringar. Upptäckte att byglarna till krängarna var rostiga på insidan så nya har beställts tillsammans med nya kulleder bak till övre yttre bärarmar som glappade någon mm(!). Det roligaste av allt är att mina nya bromsar har kommit Blev helt chockad när jag packade upp dom, trodde inte dom va så STORA! Blev helt till mig 355 mm skivor med xyz 6 kolvsok. Detta ska köras med carbotech xp10. Bak blir det stoptech-skivor, stålomspunna slangar och stoptech belägg. Kommer om 2 veckor ungefär. Bromsarna och ett par 15" plåtisar _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Hej igen!
Monterade bromsarna m.m. igår men blev lite fundersam. Har för mig jag sett någon ring som man har på mellan topplagringen och plåten för att enklare justera. Är det något som behövs eller är jag vilse igen? :P Utan fälgar Med fälgar på _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Ja, jag hoppas den blir som jag vill, allt har gått enligt planerna hittils så det känns bra.
Självklart, ska köra så mycket jag kan Funderat lite mer på färg i bilen. Måla med sidenmatt hammarlack, är det något man absolut inte får göra? Vet att det inte går att lacka över. Men finns det några andra nackdelar i jämförelse mot en 2-komponentsfärg? Känns som det blir enklare med hammarlacken men man kanske ångrar det senare? Det ska inte bli en utställningsbil men vill inte ha något man stör sig på för att det inte blev bra. Vad tror ni om resultatet med att måla med sidenmatt hammarlack? _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Jaha, nu har man krånglat ner lådan. Var minst sagt trångt att få bort dom övre skruvarna från svepet :P Men det gick till slut, ska bli kul att skruva tillbaka sen
Hur mycket ska ett dubbelmassesvänghjul glappa? Tyckte mitt glappade väldigt mycket. Ifs så är ett nytt alusvänghjul på väg hem tillsammans med ny koppling så det gör väl inte så mycket i dagsläget. Blir Spec svänghjul och koppling som väger 4,5 kg respektive 7 kg för tryckplatta, lamell och urtrampningslager. Kopplingen ska klara ca 680 nm (ej sinter) så förhoppningsvis håller den för nästa års motor _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Tråden har stått still men jag har arbetat på så mycket jag kunnat
Bakvagnen är uppe igen, bilen är målad invändigt (blev inget höjdarresultat tyvärr), bytt lite packboxar i motor och låda, monterat nya bussningar till växellänkaget, nästan all el är inkopplad igen, bockat nya bromsrör och monterat bakbromsar med nya skivor och slangar. Tror jag fick med allt där :P Närmast ligger att fixa lite läckage i motorn, tror det är styrväxeln som jäklas. Sen ska nya kopplingen monteras, någon som vet hur mycket svänghjulet ska dras? Annars får jag vänta och ringa till BMW imorrn. Pirelli P-Zero Corsa är också inhandlade. Ska infästningarna till bakvagnen se ut såhär eller är det någon som varit där och förstärkt? _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Nu är inredningen som ska sitta i tillbakamonterad och jag känner att det inte är långt kvar nu
Åkte upp på byggmässan i sthlm idag och det blev inte så långvarigt som planerat. Så efter lite funderingar åkte vi via Eskilstuna hem, stannade på Rallyimport för att provsitta lite stolar. Testade alla stolar som fans hemma och tyckte inte någon passade perfekt. Efter kanske 2 h så hade man lite att jämför med och dom stolarna jag chansat på skulle passamig visade sig helt fel :P Blev till slut stol nr 2 i testordningen, en Corbeau Revolution som passade bäst, eller rättare sagt helt klockrent, trots mitt första intryck av att den var för smal. Kom även hem med en Corbeau Revolution excel som är ett par cm bredare. Vill ha två likadana stolar, men chansen till att någon som är småtjock (i förhållande till mig:D) kommer sitta bredvid är överhängande. _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
konstigt för det där är förstärknings plattorna som ska sitta på m3orna orginal kan vara så att dom bara sitter på 3,2orna , har själv monterat sådana på min 325a _________________ Mattias Mårts Bmw 325i/M3 E36 TURBO -92 544rwhp/700nm @ 1,25bar Bmw 320da E91LCI -10 Bmw 335 E91 Touring -07 360hp såld |
||
Länge sedan en uppdatering nu så det känns som det är dags. Licensen är avklarad och bilen har bar lite småpill kvar, tona rutor och valsa lite skärmkanter m.m.
Bilen har nu fått nya fälgar, APEX ARC-8 från Pean. Dom mäter 18*9" och väger 8,5 kg. Ser riktigt race ut tycker jag Bjuder på några halvbra sommarbilder. _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Fina bilder på en fin bil.
Kul att mitt tjat på Per (Pean Sweden) att börja sälja snygga och lätta APEX-fälgar börjar ge resultat... _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||
Tackar så mycket Önskar jag vore lite bättre på att fota :P
Jasså det är din förtjänst, då får jag tacka så mycket Alltid lika skönt att handla av Per, bättre service finns nog inte. _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 3,0 -94 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (46325 totalt) |