Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO VII RSII 02 | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (23750 totalt) |
Nästan så man måste be att få se ett "beam shot" på hur de där monsterlamporna lyser? Gärna när det är snö på backen så man får den där goa ljus känslan
|
||||||||
Färg väger och kolfiber är dyr..... näh ingen lack tycker jag. _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
då får ju allt vara i samma struktur, färg och sen ska de lackade partierna som inte är i kolfiber som dörrstolpar osv vara i kusligt lik nyans iaf. annars ser det bara dumt ut. _________________ Sammy Lundin |
||||||||
Färg väger inte särskilt mycket. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
Fan Gustav du är ju från Fjollträsk, du förstår inte mig när det gäller det här (Inget illa menat, det är med glimten i ögat jag säger det) _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||||
så då avr vi hemkomna! endast 205 mil hem!
var väl hemma 1.5 timmar innan det begav sig bort till garaget! första som gjordes var att montera ihop instrumentbrädan! alla luftkanaler mm! har varit en hemma och flockat! all kolfiber bara ditlagd! sedan var det och gå igenom alla kopplinga till bromssytemet som ska byggas! la ut det på en pappskiva som det ska sitta och det svarta är vad slangarna ska gå! men måtten på slangarna stämmer inte sedan har svärfar fixat en del hyllor och en bänk! så fick upp ena hyllan och den fyldes med kolfiberdelar som inte används! blir nog mer städning imon skulle jag tro! sen nu ikväll har jag testat min overroll som jag hittade beg på nätet! var använd 1 dag på en wrc tävling! passade helt ok för att vara måttsyd! |
||||||||
Bahahaha vi kanske är lite speciella i våran del av landet _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
Ser ut att bli skitbra det där men det står nånting konstigt på overallen? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
idag har jag fått in dom två ledningarna som går under instrument brädan! Samt gjort håll itorpedvägen.
efter det så blev fläktpaketet insatt. sedan var det den flockade instrumentbrädans tur som åkte in! glömde dock kameran hemma idag! så imorgon blir det dashen samt mkt kolfiber och annat som ska monteras in! räknar med att |
||||||||
sådär idag var kameran med! instrumentbrädan är inne samt den nya penelen nere vid växelsparken! ska borra hållen till den imon samt att jag ska dra lite mer earls slangar imon!
här är några kort på fram och bakdörranas kolfiber |
||||||||
så idag har jag dragit lite mer slangar till handbromsen och byggt två fäste! dom ska målas till lite! även slangarna ska märkas upp
här är bilder! hade dock bara pocketkameran idag! |
||||||||
Vad är det där för handbroms egentligen? Det ser väldigt omständigt ut |
||||||||
Snabb fråga...varför sätta katalysatorn så långt bak? Missförstå mig rätt, det ser ju onekligen fräckt ut med glöden där, men den måste väl så småningom smälta plasten i bak-spoilern? Finns det någon annan fördel med att ha den där, förutom den barnsliga estetiska synpunkten? _________________ Dennis Derenius |
||||||||
Dom flesta rallybilarna har den där bak. Borde vara betydligt bättre ur flödessynpunkt samt att du inte bränner den med ALSen. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||
en klassade grupp n handbroms! är två olika slangar som går bak till bakbromsarna pga av abs systmet i en bil då använder man sig av sådana här cylinder en vanlig handbroms typ D2 så funkar inte abs systemet med! utan det blir pankaka när sensorena ger singnaler! i grupp n är dom tvingade att åka med dom eftersom bilmodelen är har abs i homologeringsutförande! här är en länk till handbromsen bra pris på dom http://www.motordrive.com/acatalog/Non-Carbon_Accessories_Mit7-8-9.html min saknar dock kolfiber handtaget! men har utag för att montera givarn till diffboxen så att när man använder handbromsen så öppnar den mellandiffen! vilket även sitter standad! samt låsfunktion! |
||||||||
precis! håller inte med ALS systemet vilket inte den här BT Racing katen gjorde heller utan nu blir det en HJS! SÅ VARNING FÖR BT RACING KATEN höll knappt 20 mil den fina texten på deras hemsida kom upp efter att jag gjorde köttfärs av denna! men sbf tekniker säger att katen ska hålla för att monteras längst bak på turbo bilar! |
||||||||
Ball grunka... De håller säkert, men om de där är vanliga AN-kopplingar så är de specade för ca 200 PSI. Jag körde dock med dem i servosystemet en längre tid innan slangen sprack. Kopplingen lär knappast gå sönder, men risken finns väl att slangen kryper ut ur kopplingen. Servosystemet blir upp till 1000PSI ungefär. Har ingen aning vad bromssystemen uppnår för tryck, men det lär väl vara något liknande. Ha det i åtanke i alla fall. |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO VII RSII 02 | << 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (23750 totalt) |