Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330Ci E46 -01 (Uppdaterad 1 Maj) Grenrör och Avgas...
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (39820 totalt)
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Mange K skrev:
det här trodde jag inte om dej pöjk...trodde du bara skulle stajla denna ser bra ut


Nej då.. Nu blir det race.. Men du lär ju ta och fräsa fram sakerna jag frågade om på PPF forumet..!!

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Igår gjorde jag iaf två stycken adaptrar till oljetemp givaren som inte får plats i S50 oljefilterhuset. En åt mig själv och en åt Patrik Skoog, om han godkänner dom.






_________________
Jimmy Öberg
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Jimmyoberg skrev:
Igår gjorde jag iaf två stycken adaptrar till oljetemp givaren som inte får plats i S50 oljefilterhuset. En åt mig själv och en åt Patrik Skoog, om han godkänner dom.


Jo för hundan det blir nog kanon thumbs up Har kört hela säsongen i BMW Cup utan oljekyl utan att ha problem med för hög temp, men eftersom jag har ett nytt kitt liggandes så åker det på i vinter. Det kan iofs också bero på att jag gasar för lite

_________________
Patrik Skoog
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3214



Jimmyoberg skrev:
Mange K skrev:
det här trodde jag inte om dej pöjk...trodde du bara skulle stajla denna ser bra ut


Nej då.. Nu blir det race.. Men du lär ju ta och fräsa fram sakerna jag frågade om på PPF forumet..!!



men vafan..då lär du ju säga att det är du som ska ha dom, kopplade inte att det var du.
bortse från mitt sista svar på ppf forumet

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Mange K skrev:
Jimmyoberg skrev:
Mange K skrev:
det här trodde jag inte om dej pöjk...trodde du bara skulle stajla denna ser bra ut


Nej då.. Nu blir det race.. Men du lär ju ta och fräsa fram sakerna jag frågade om på PPF forumet..!!



men vafan..då lär du ju säga att det är du som ska ha dom, kopplade inte att det var du.
bortse från mitt sista svar på ppf forumet
Är du så arbetsskygg när det är åt folk du inte känner igen?

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3214



jag är alltid arbetskygg

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3214



antingen så skickar du ner grejen som jag ska mäta på i en jiffypåse..eller så tar jag den nästa gång ja e i stan

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Mange K har PM.

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Vira20
Alingsås
Här sen Mar 2009
Inlägg: 62



Tjena Jimmy. Såg att du hade lite nya luftvägar och då slog det mig att du kanske har gamla insuget liggandes med tillhörande justeringsenhet som jag behöver? Nummer 7 på bilden // Mvh Viktor


_________________
Viktor Ragnmark
-BMW 320I E46 M-Sport -03
-Projekt: BMW 325CSL E36 -92
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Vira20 skrev:
Tjena Jimmy. Såg att du hade lite nya luftvägar och då slog det mig att du kanske har gamla insuget liggandes med tillhörande justeringsenhet som jag behöver? Nummer 7 på bilden // Mvh Viktor


Visst har jag det. PM:a ett bud.

Mvh

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Ellac
Furulund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1197



Hej Jimmy

Hur går det med bygget? Har du fått tillbaka toppen från Dr Cox än?

/Calle

_________________
Calle Olsson
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Just nu väntar jag fortfarande på toppen och på kolvarna.. När kolvarna dyker upp så åker blocket iväg på borrning på stört!

Har haft lite annat att stå i nu som sista veckorna....

Erland kontaktade mig faktiskt så sent som idag... Och jag tror det är på gång. Det kommer bilder så fort den är tillbaks.

Mvh Jimmy

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Jimmyoberg skrev:
Just nu väntar jag fortfarande på toppen och på kolvarna.. När kolvarna dyker upp så åker blocket iväg på borrning på stört!
Har haft lite annat att stå i nu som sista veckorna....
Erland kontaktade mig faktiskt så sent som idag... Och jag tror det är på gång. Det kommer bilder så fort den är tillbaks.
Mvh Jimmy


Vi får väl hålla tummarna på att toppen blir klar i år, det kan dröja lääänge ibland

Vilket block har du, alusil eller nickasil, stål eller annat? Det finns ju lite olika varianter på M54 och det kan ju vara mer eller mindre sexigt att borra i...

_________________
Patrik Skoog
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Det har dröjt länge, men faktiskt så sa jag också att det inte var någon panik att det skulle vara klart när jag skickade ner toppen.

Samtidigt så får det ta den tid det tar, då jag verkligen tror att det är rätt kille för jobbet. En av få jag törs lita blint på.

På tal om dröjja, Ursäktar att jag inte lyckats skicka din adapter än. Dra iväg ett PM och påminn mig på Torsdag kväll så ska jag lyckas grejja det på Fredag.

Ang blocket.. Mig veterligen, så har alla M54 stålfoder. M52 - Alusil, M52TU - Nikasil.

Mvh

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Jimmyoberg skrev:
Mig veterligen, så har alla M54 stålfoder. M52 - Alusil, M52TU - Nikasil.

Mvh


Inte så säker på det, det finns M52TU spisar med Alusil också samt M54 med nikasil lite beroende vart blocket är tillverkat och årsmodeller. BMW blandade friskt tyvärr, det skiljer även mellan länder då det finns olika inblandning av svavel i bränslet.
Men har du kollat att det är stål så är det, då är det bara att borra på thumbs up

_________________
Patrik Skoog
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Nu har jag iaf hämtat ett gäng ventiler som ska skickas ner till Erland. Lär försöka få något datum som toppen kan vara klar till... Börjar vilja ha tillbaka den.

Tänkte visa lite bilder på ventilerna. Supertechs 34mm insugs ventiler i niterat stål, Dvs 1mm oversize mot orginal. Avgasventiler kommer jag att köra orginal storlek, 30,5mm Supertech Inconel.








Fina prylar... Som sagt, hoppas att toppen blir klar snart.. Kommer nog en till uppdatering idag med bilder kring ett litet "projekt" som "Mange K" här på forumet blir inblandad i.

Mvh

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Tänkte göra en liten uppdate med lite bilder...

Efter att ha mailat med diverse personer i USA som rejsat med M54 maskiner så har jag bestämt mig för att få nya oljesprut munstycken tillverkade. Orginal har tydligen i väldigt sällsynta fall ramlat sönder... Ska tydligen vara väldigt ovanligt men det har tydligen hänt, så det kan väl vara värt att gardera sig emot.

Bifogar lite bilder på orginalet.











Skickade i Fredags iväg ett sånt här munstycke till Mange K och hoppas på att jag får tillbaka 6 st "overkill" munstycken, CNC frästa i ett stycke alu.

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Har grovtvättat blocket, så det bara är att skicka iväg det på borrning så fort kolvarna kommer. Håller tummarna på att dom kommer under nästa vecka. Finns det någon som äger en stressplatta till "lilla" BMW 6:an? Är isf intresserad av att hyra den.

















Tjockleken på stålfodrerna är 1,35mm. Så det kommer fortfarande efter borrningen vara drygt 1mm kvar.






Efter borrning och toppdeckning så kommer det att bli en monster tvätt, samt få på lite färg.

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Har även blästrat av oljetråg och bröstkåpan idag... Och fått på ett lager matt klarlack.














Som nedersta bilden visar så är det inte mycket till baffling av orginal tråget. Vad säger ni som vet? Vad ska man köra med för skvalpplåt? VAC Motorsport har en lösning:



Sen finns det ju BMW Motorsport.



Det sistnämnda går lös på nästan 30.000:-, Vilket är helt oförsvarbart med min lön. VAC plåten kostar 199$.

Vad tycker ni som vet angående detta? Patrik Skoog exampelvis... Hur har du gjort? Kör du orginal? Haft problem?

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682



Jimmyoberg skrev:
Vad tycker ni som vet angående detta? Patrik Skoog exampelvis... Hur har du gjort? Kör du orginal? Haft problem?


Jag har funderat på att göra någon alternativ lösning till orginal, men inte fått thumbs up ur än. Min motor är 100% orörd, har bara gjort stor service innan säsongen började. Har inte haft några problem med lågt oljetryck än, men det kanske kommer när jag lär mig köra Jag åker R däck och inte slicks, skulle jag åka slicks så hade jag definitivt byggt om sumpen.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Jimmyoberg
Avesta
Här sen Jun 2009
Inlägg: 97


Trådstartare
Hur gick det på Gälleråsen idag Patrik?

Det hade varit roligt att hitta fler bilder på BMW Motorsport tråget... Övertygad om att man kan bygga en liknande lösning bara man har något att gå efter?

_________________
Jimmy Öberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 330Ci E46 -01 (Uppdaterad 1 Maj) Grenrör och Avgas...
<<   1, 2, 3, 4   >>
3 besök senaste veckan (39820 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande